ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

سرویس Klout و سیستم نمره‌دهی شیطانی‌ آن برای همیشه تعطیل می‌شود

اگر با Klout آشنایی داشته باشید، احتمالاً احساس فلج کننده ای که هنگام فکر کردن درباره راه های افزایش نمره روی این پلتفرم به کاربر دست می دهد را تجربه کرده اید. اما تا دو ...

شایان ضیایی
نوشته شده توسط شایان ضیایی | ۲۱ اردیبهشت ۱۳۹۷ | ۱۷:۰۰

اگر با Klout آشنایی داشته باشید، احتمالاً احساس فلج کننده ای که هنگام فکر کردن درباره راه های افزایش نمره روی این پلتفرم به کاربر دست می دهد را تجربه کرده اید. اما تا دو هفته دیگر، برای همیشه از این احساس رها خواهید شد؛ زیرا Klout در بیانیه اخیر خود، خبر از تعطیلی در روز بیست و پنجم ماه مه داده است.

Klout در سال 2008 تاسیس شد و هدفش ارائه راهی برای تعیین میزان تاثیرگذاری یا اینفلوئنس کاربران در شبکه های اجتماعی بود. از طریق چند الگوریتم به ظاهر جادویی، این سرویس به فعالیت های شما در شبکه های مجازی سرک می کشید و در نهایت «نمره Klout» شما را تخمین می زد؛ نمره ای بین 1 تا 100 که تعیین می کرد ارزش شما به عنوان یک انسان اجتماعی چقدر است.

البته امروزه نمره Klout پشیزی برای کاربران ارزش ندارد و هرکسی که اپیزود Nosedive سریال Black Mirror را تماشا کرده باشد از پیامدهای چنین سرویسی باخبر است. به همین خاطر، کمپانی مادر Klout تصمیم به به تعطیلی وب سایت و سیستم نمرده دهی این سرویس گرفته است.

Lithium Technologies، کمپانی مادر Klout در بیانیه ای ضمن تایید این خبر اعلام کرده:

Lithium به ارائه تکنولوژی ها و سرویس هایی متعهد است که تجربه مصرف کنندگی متفاوتی برای شما رقم می زنند. عرضه Lithium Messaging هم گواهی بر این ماموریت است. خرید Klout باعث شد Lithium به توانایی های ارزشمندی در زمینه هوش مصنوعی و یادگیری ماشین دسترسی یابد اما Klout به عنوان یک سرویس مستقل، با استراتژی های طولانی مدت ما همسو نیست.

Klout در دوران محبوبیت اش، نشانه ای از آینده خطرناکی بود که تکنولوژی داشت برای نوع بشر رقم می زد. این سرویس تعاملات اجتماعی شما را به ارقامی بی معنی تبدیل می کرد که نیازمند بهبود یا حفظ آنها بودید. منتقدان آن را «از نظر اجتماعی، شیطانی» می دانستند و حداقل یک پژوهش نشان داد که سیستم تخمین نمره Klout اساساً معیارهایی چرند دارد.

اما در سال 2011، بالغ بر 100 میلیون کاربر از Klout استفاده می کردند و ترس از اهمیت یافتن نمره این سیستم در فرصت های شغلی سبب شد مردم فعالیت بیشتری در فضای آنلاین داشته باشند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی