ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

ایستگاه تاکسی های هوایی اوبر Skyport
تکنولوژی

طرح های هیجان انگیز اوبر برای ایستگاه تاکسی های هوایی

سرویس تاکسی های هوایی اوبر موسوم به «UberAIR» از نظر بسیاری چیزی فراتر از یک رویای علمی تخیلی نیست، اما اوبر عمیقاً باور دارد که می تواند این طرح را تا سال ۲۰۲۳ به انجام ...

محمد مافی‌ها
نوشته شده توسط محمد مافی‌ها | ۲۱ اردیبهشت ۱۳۹۷ | ۱۹:۰۰

سرویس تاکسی های هوایی اوبر موسوم به «UberAIR» از نظر بسیاری چیزی فراتر از یک رویای علمی تخیلی نیست، اما اوبر عمیقاً باور دارد که می تواند این طرح را تا سال ۲۰۲۳ به انجام برساند و در تازه ترین قدم عملی در این مسیر طرح های ایده ای از نخستین ایستگاه های فرود و پرواز تاکسی های پرنده خود موسوم به «Skyport» را منتشر کرد.

در خلال دومین روز از کنفرانس «Elevate Summit 2018» اوبر از ایده خود برای ایستگاه های فرود و پرواز تاکسی های پرنده اش رونمایی کرد. این ایستگاه ها یا همان «اسکای پورت ها» هنوز در مراحل نخستین طراحی خود قرار دارند، اما اوبر می گوید که چنین مراکزی می توانند در هر ساعت جابجایی بیش از ۴ هزار مسافر را مدیریت نمایند. برای نیل به این هدف ایستگاه های پروازی اوبر در هر ساعت ظرفیت پرواز یا فرود ۱ هزار UberAIR را خواهند داشت.

ایستگاه تاکسی های هوایی اوبر Skyport

نکته بسیار جالب در خصوص ایده اوبر آن است که این ایستگاه های فرود و پرواز می توانند به صورت یک ماژول کامل طراحی شده و در مکان هایی که فضای کافی داشته باشند نصب شوند. به عبارت دیگر می توان در طبقه آخر هر برج، آسمان خراش یا پارکینگ های طبقاتی یک Skyport احداث نمود.

ضمناً به لطف همین طراحی ماژولار می توان ایستگاه هایی با ظرفیت های متفاوت را بسته به تقاضا و بدون نیاز به طراحی اختصاصی احداث نمود. تنها کافیست که مشخص شود چه ظرفیتی از مسافر قرار است در این مجموعه میزبانی شود و به تناسب آن ماژول های فرود و همچنین سایر سرویس های جانبی به یکدیگر متصل شده و عرشه اصلی را خواهند ساخت.

در انتها لازم به ذکر است که این تنها یکی از ایده هایی است که کمپانی های معماری بزرگ برای محقق سازی ایده تاکسی های هوایی به اوبر پیشنهاد کرده اند. در ادامه می توانید سایر ایده ها برای احداث Skyport ها را مشاهده کنید.

ایستگاه تاکسی های هوایی اوبر Skyport ایستگاه تاکسی های هوایی اوبر Skyport ایستگاه تاکسی های هوایی اوبر Skyport ایستگاه تاکسی های هوایی اوبر Skyport

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی