ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

علمی

ربات های انسان نمای سریال وِست وُرلد به دنیای واقعی پا می گذارند

کمپانی «Engineering Arts» یک شرکت انگلیسی سازنده ربات است که محصولات خود را به سراسر جهان و برای استفاده در حوزه های سرگرمی، اطلاعات، تحصیل و تحقیقات ارائه می کند. ربات های این کمپانی ظاهری ...

علی باقرزاده
نوشته شده توسط علی باقرزاده | ۲۲ اردیبهشت ۱۳۹۷ | ۱۹:۴۵

کمپانی «Engineering Arts» یک شرکت انگلیسی سازنده ربات است که محصولات خود را به سراسر جهان و برای استفاده در حوزه های سرگرمی، اطلاعات، تحصیل و تحقیقات ارائه می کند. ربات های این کمپانی ظاهری بسیار شبیه به انسان ها دارند و می توانند به زبان های مختلف سخن گفته یا حتی مشابه با انسان ها حرکت کنند. در ادامه نگاهی خواهیم داشت به برخی از ربات های تولیدی این کمپانی.

Engineering Arts در سال 2004 تأسیس شده و در حال حاضر سه محصول «RoboThespian»، «SociBot» و «SociBot Mini» را به بازار عرضه کرده است.

مغز متفکری که اندام های این ربات های انسان نما را طراحی می کند، «مایک هامفری» است.
«فرِد» یکی از ربات های طراحی شده است که ظاهری شبیه به کاراکترهای سریال «وست ورلد» دارد. فرِد به گونه ای طراحی شده که بتواند حرکات آناتومی بدن انسان ها را تقلید کند. این ربات یک نمونه طراحی شده بر اساس «تدروی نِوِل»، بازیگر انگلیسی است. این ربات به منظور تبلیغ برای فصل دوم سریال مذکور استفاده شده. سطح بدن فرِد با پوستی مصنوعی پوشانده شده است.
حتی به قدری به جزئیات طراحی ربات های این کمپانی توجه شده که مشابه با انسان ها دارای مهره های گردن هستند و به این ترتیب سر آنها می تواند به جهات مختلف حرکت کند. بنا بر گفته کمپانی سازنده، هر حسگر یا موتور این ربات ها به اینترنت متصل است و می توان از هر کجای دنیا آنها را کنترل، پایش یا برنامه ریزی مجدد کرد.
ربات «Robo-thespian» شباهت بیشتری به ربات های معمول دارد. این ربات می تواند به چند زبان سخن گفته، حرکات متنوعی انجام داده و احساسات مختلفی از خود نشان دهد.
خریداران ربات «RoboThespian» می توانند با استفاده از نرم افزار تحت وب قابلیت های این ربات را مدیریت یا شخصی سازی کنند. این ربات قدی 1.75 متری دارد.

در بین مشتریان Engineering Arts نام های مطرحی از جمله ناسا و موزه علوم لندن به چشم می خورد. قیمت ربات های عرضه شده نیز از 13 هزار تا 80 هزار دلار متغیر است.

کارشناسان پیش بینی کرده اند که ربات های مشابه فرِد تا سال 2028 به حدی از پیشرفت دست یابند که از لحاظ احساسی به طور هوشمند عمل کنند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (5 مورد)
  • Heh
    Heh | ۲۳ اردیبهشت ۱۳۹۷

    اگه جلوی تکثیر ربات ها گرفته نشه، انسان ها دربرابر ربات میشن شامپانزه :) ربات خوبه ولی تا جایی که نتونه خودش از خودش بسازه

    • Nexusfive
      Nexusfive | ۲۳ اردیبهشت ۱۳۹۷

      خیر اینطور نیست

      • Heh
        Heh | ۲۳ اردیبهشت ۱۳۹۷

        شما در جریان نیستی. حداقل اگه نقد میکنی با دلیل بگو. من حرف پروفسور های بزرگی مثل پروفسور استالینگز و خیلی از استاید مطرح جهان رو نقل قول کردم. اگه درباره هوش مصنوعی چند تا کتاب میخوندین حداقل رو هوا نمیگفتی اینطور نیست. با دلیلو مدرک حرف من ثابت شده که در صورت تکثیر شان انسان ها دربرابر شون موجودات کم ارزشی میشن. اول تحقیق کنین بعد حرف بزنیم. شعور خودمون رو زیر سوال نبریم جناب اقای nexusfuve

  • رضا بهرامی
    رضا بهرامی | ۲۳ اردیبهشت ۱۳۹۷

    ایران هم ازین پیشرفتا خیلی داره از جمله (فیلتریتگ)

  • jjvhhjejrrj
    jjvhhjejrrj | ۲۲ اردیبهشت ۱۳۹۷

    این که چیزی نیست

    مال فیلمای ایرانی برا تبلیغات با اسب و قمه میریزن پاساژ :)))

مطالب پیشنهادی