ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

ویرجین هایپرلوپ
تکنولوژی

ویرجین هایپرلوپ وان 2 سال پس از اولین آزمایش هایپرلوپ از اهداف آینده می گوید

جمعه ای که گذشت دومین سالگرد اولین آزمایش مهم کمپانی ویرجن هایپرلوپ وان در صحرای شمال لاس وگاس بود. این کمپانی در دو سال اخیر پیشرفت های بسیاری را تجربه کرده و اکنون از برنامه ...

علی باقرزاده
نوشته شده توسط علی باقرزاده | ۲۲ اردیبهشت ۱۳۹۷ | ۱۴:۰۰

جمعه ای که گذشت دومین سالگرد اولین آزمایش مهم کمپانی ویرجن هایپرلوپ وان در صحرای شمال لاس وگاس بود. این کمپانی در دو سال اخیر پیشرفت های بسیاری را تجربه کرده و اکنون از برنامه های آتی خود گفته است.

سیستم هایپرلوپ قرار است مسافران و محموله های باری را از طریق کپسول هایی که درون لوله های ویژه در محیط خلاء حرکت می کنند، با سرعت بالا جابجا کند. ایده اولیه این سیستم در سال 2013 توسط ایلان ماسک، مدیرعامل تسلا و اسپیس اکس مطرح شد و بر اساس آن قرار است حمل و نقل با سرعتی در حد 1000 کیلومتر و بیشتر انجام شود.

البته در این راستا دو کمپانی بیش از بقیه نام خود را مطرح کرده اند:  «Hyperloop Transportation Technologies» (یا به اختصار HTT) و دیگری «ویرجین هایپرلوپ وان». کمپانی دوم زیرمجموعه شرکت های ویرجین است که توسط «ریجارد برانسون» تأسیس شده اند.

ویرجین هایپرلوپ
طرحی از سیستم حمل بار ویرجین هایپرلوپ وان در بندر دبی که قرار است محموله های باری را با سرعت بالا حمل کند.

در آزمایش 2 سال پیش، ویرجین هایپرلوپ وان موفق شده بود در نمایش سیستم پیشران اولیه خود به سرعت 186 کیلومتر بر ساعت دست یابد. اکنون رکورد آزمایش سرعت هایپرلوپ با حدود 386 کیلومتر در ساعت در اختیار این کمپانی است؛ رکوردی که در آذر ماه سال 96 ثبت شده بود.

البته ایلان ماسک در ماه گذشته میلادی اعلام کرد قصد دارد با استفاده از برند هایپرلوپ مرتبط با تسلا و اسپیس اکس، رکورد سرعت را با دستیابی به نیمی از سرعت صوت بشکند.

ماسک اکنون در حال حفاری تونل هایی در زیر شهر لس آنجلس است، تونل هایی که قرار است در آینده میزبان سیستم هایپرلوپ باشند. با این حال به نظر می رسد این ویرجین هایپرلوپ وان باشد که اولین سیستم هایپرلوپ تجاری را تکمیل کند.

ویرجین هایپرلوپ وان اعلام کرده که قصد دارد تا سال 2021 سه سیستم هایپرلوپ را راه اندازی کند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • s.s.b
    s.s.b | ۲۲ اردیبهشت ۱۳۹۷

    برا باربری هایپر لوپ فکر نکنم خوب باشه تو مبحث بار مقدار و حجم مهمه نه سرعت فکنم هاپر لوپ برای جا به جایی مسافر بهتر باشه/ خیلی منتظرم این ایده جواب بده

مطالب پیشنهادی