ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

ویروس HIV
علمی

بیل گیتس نشان می دهد چگونه آنفولانزا می تواند 30 میلیون نفر را به کام مرگ بکشاند

در ماه آوریل سال جاری میلادی دو تن از مطرح ترین نام های دنیای تکنولوژی خبر از همکاری خود برای توسعه واکسن آنفولانزا دادند. اکنون ویدیویی از شبیه سازی شیوع ویروس آنفولانزا منتشر شده که ...

علی باقرزاده
نوشته شده توسط علی باقرزاده | ۲۳ اردیبهشت ۱۳۹۷ | ۲۰:۳۰

در ماه آوریل سال جاری میلادی دو تن از مطرح ترین نام های دنیای تکنولوژی خبر از همکاری خود برای توسعه واکسن آنفولانزا دادند. اکنون ویدیویی از شبیه سازی شیوع ویروس آنفولانزا منتشر شده که تکان دهنده به نظر می رسد.

در سال های اخیر بسیاری از ویروس های آنفولانزا نسبت به داروهای موجود مقاوم شده اند. به همین دلیل توسعه واکسنی عمومی که انسان ها را در مقابل این ویروس ها ایمن نگه دارد، ضروری به نظر می رسد.

«بیل گیتس»، مدیر عامل مایکروسافت و «لری پیج»، هم بنیان گذار گوگل چندی قبل خبر از سرمایه گذاری 12 میلیون دلاری برای توسعه واکسن عمومی آنفولانزا دادند. گیتس به تازگی از ویدیوی شبیه سازی شیوع آنفولانزا پرده برداشته که نشان می دهد چطور این ویروس می تواند در عرض 6 ماه نزدیک به 33 میلیون نفر در سراسر جهان را آلوده کرده و به کام مرگ بکشاند؛ ویدیویی که فاجعه های رخ داده در بازی Plauge Inc و نحوه انتشار عوامل بیماری زا در گذر زمان را یادمان می اندازد.

بودجه 12 میلیون دلاری مورد بحث قرار است در قالب واحد های 2 میلیون دلاری به پروژه های تحقیقاتی جداگانه تخصیص داده شود. این مبلغ برای آزمایش روی حیوانات به مدت 2 سال تخصیص می یابد. پس از این مرحله محققانِ مستعد تر می توانند 10 میلیون دلار کمک بیشتر دریافت کرده و آن را صرف آزمایش واکسن ها روی انسان ها نمایند.

گیتس در این باره گفته:

«ما تصور می کنیم یک واکسن آنفولانزای عمومی نه تنها می توند ریسک بیماری فراگیر را ریشه کن شکنند، بلکه می تواند مزایای سلامتی قابل توجهی داشته باشد».

بنا بر گفته بنیاد بیل و ملیندا گیتس محققانی که قصد دارند برای دریافت این کمک مالی، واجد شرایط به حساب بیایند، باید بتوانند تا سال 2021 آزمایش واکسن روی انسان ها را آغاز کنند.

در حالی که برخی از تحلیل ها نیاز به هزینه ای یک میلیارد دلاری را تخمین زده اند، به نظر می رسد 12 میلیون دلار، دردی از مشکل تولید واکسن های آنفولانزا را دوا نکند. به همین دلیل گیتس اعلام کرده که این بودجه تازه شروع کار است و در ادامه تیم هایی که نتایج امید بخشی را ارائه دهند، مستعد دریافت بودجه بیشتر خواهند بود.

از سوی دیگر باید در نظر داشت که دکتر «آنتونی فوسی»، مدیر انستیتو ملی آلرژی و بیماری های واگیردار هشدار داده که چنین واکسنی عملاً غیر قابل تولید است.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی