ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

تلگرام در حال تست سرویس تشخیص هویت خود است؛ با «تلگرام پاسپورت» آشنا شوید

با توجه به گفته منابع ناشناس تلگرام برای پلتفرم بلاک‌چین خود که با نام «شبکه باز تلگرام» (TON) شناخته می‌شود، می‌خواهد یک سرویس جدید بسازد: «تلگرام پاسپورت» (Telegram Passport) سرویسی برای تشخیص هویت این پیام‌رسان ...

محمد کریمی
نوشته شده توسط محمد کریمی | ۲۳ اردیبهشت ۱۳۹۷ | ۰۹:۰۶

با توجه به گفته منابع ناشناس تلگرام برای پلتفرم بلاک‌چین خود که با نام «شبکه باز تلگرام» (TON) شناخته می‌شود، می‌خواهد یک سرویس جدید بسازد: «تلگرام پاسپورت» (Telegram Passport) سرویسی برای تشخیص هویت این پیام‌رسان بوده و کاربر اطلاعات شناسایی‌اش را به آن می‌دهد.

یکی از بزرگترین مشکلات ارزهای دیجیتالی، پرداخت‌های رمزنگاری از سوی اشخاص ناشناس است که حتی دولت‌ها را هم مشغول خود کرده. تلگرام در واقع با سرویس تشخیص هویت جدیدش برنامه دارد تا از بروز این مشکل برای پول دیجیتالی خود، «گرم» (Gram) جلوگیری کند.

تلگرام تاکنون دو عرضه اولیه (ICO) خصوصی از گرم داشته و در مجموع موفق شده با جذب کمتر از 200 سرمایه‌گذار، 1.7 میلیارد دلار سرمایه برای شبکه باز تلگرام جمع کند. شایعات اولیه نشان می‌دادند که تلگرام خودش را برای سومین ICO نیز آماده کرده و تصمیم دارد تا یک عرضه اولیه عمومی از ارز دیجیتالی خود به راه بیاندازد.

تلگرام پاسپورت

با این حال طبق جدیدترین گزارشات، آن‌ها به خاطر حساسیت کمیسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا از این اقدام صرف نظر کرده‌اند و دیگر خبری از عرضه اولیه گرم چه در بازارهای عمومی و چه به صورت خصوصی نیست. بنابراین علاقه مندان به خرید این ارز دیجیتالی باید تا انتشار جهانی آن صبر کنند.

در ادامه گزارش از سرویس جدید روس‌ها، نوشته شده که کاربر می‌تواند پاسپورت‌‌، گواهی‌نامه، گواهی نامه‌های حساب بانکی، صورت حساب ها و بقیه مدارک مربوط به شناسایی را در سرویس ثبت می‌کند. این کار فقط یک بار لازم است انجام شود و نکته مهم اینجاست که کاربران از اطلاعات ثبت شده نه فقط در تلگرام بلکه بقیه سرویس‌های آنلاینی که با این پیام‌رسان مشارکت دارند نیز می‌توانند استفاده کند.

تلگرام پاسپورت

اما تلگرام با چه شرکت‌هایی وارد همکاری می‌شود؟ هنوز چیزی مشخص نیست ولی بنا به گفته منابع روسی، یکی از این کمپانی‌ها احتمالا Qiwi خواهد بود. Qiwi یک سرویس ارائه‌دهنده پرداخت در روسیه است و اگر شایعات حقیقت رنگ و بوی حقیقت به خودشان بگیرند، کاربران از طریق تلگرام پاسپورت می‌توانند هویت خود را تایید کنند.

با وجود اینکه تلگرام پاسپورت از روش «تایید هویت دو مرحله‌ای» استفاده می‌کند و تلگرام به اطلاعات دسترسی ندارد اما بعضی‌ها ممکن است سرویس جدید تلگرام را متناقض با ایدئولوژی دوروف در قبال حفظ حریف شخصی به حساب بیاورند. در هر صورت باید تا معرفی رسمی دست نگه داریم. با توجه به گزارشات، از تلگرام پاسپورت تا پایان همین ماه رونمایی خواهد شد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (4 مورد)
  • Heh
    Heh | ۲۳ اردیبهشت ۱۳۹۷

    خدا خیرش بده تلگرام رو.. فقط به فکر راحتی و آسایش مردمه... ولی جای حمایت از این نابغه ها جواب اینکاراشو با بدی میدن بعضیا.

  • رضا بهرامی
    رضا بهرامی | ۲۳ اردیبهشت ۱۳۹۷

    دیروز وای فایم سوخت فک کنم اونم تقصیر تلگرام بود. ما از تلگرام خارج نمیشیم

  • Alireza Zare
    Alireza Zare | ۲۳ اردیبهشت ۱۳۹۷

    مطمئنم به زودی تلگرام یه راهکاری واسه خارج شدن از این فیلترینگ ظالمانه ارائه میده. البته منظورم بلاکچین نیست. چون اون قضیه به این زودیا راه اندازی نمیشه.

  • HesamS
    HesamS | ۲۳ اردیبهشت ۱۳۹۷

    پاول منتظريتيم كه هر چه زودتر مسئولين عزيزمون رو كه شرط اصلاح جامعه رو فيلتر تلگرام ميدونن رو دماغ سوخته بكنى.

مطالب پیشنهادی