ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

کیبورد باترفلای
تکنولوژی

کاربران به بهانه کیفیت پایین کیبورد مک بوک از اپل شکایت کردند

یکی از مشکلات همیشگی مک بوک اپل کیبورد نامرغوبی است که حالا منجر به شکایت جمعی از کمپانی سازنده شده است. کاربران مک بوک تا کنون به شکل های مختلفی از پست وبلاگی و شبکه ...

یونس مرادی
نوشته شده توسط یونس مرادی | ۲۳ اردیبهشت ۱۳۹۷ | ۱۱:۰۰

یکی از مشکلات همیشگی مک بوک اپل کیبورد نامرغوبی است که حالا منجر به شکایت جمعی از کمپانی سازنده شده است.

کاربران مک بوک تا کنون به شکل های مختلفی از پست وبلاگی و شبکه های اجتماعی گرفته تا ایجاد فروم و تهیه آهنگ و ویدیوی طنز سعی کرده اند اعتراض خود به کیفیت پایین کیبورد مک بوک را نشان دهند. در هفته های گذشته هزاران نفر از این کاربران طوماری اعتراضی را امضا کرده بودند، با این حال به نتیجه مطلوب نرسیده و در نهایت به مراجع قضایی متوسل شده اند.

بر اساس شکایت مذکور که در دادگاه منطقه ای کالیفرنیا ثبت شده خریداران مک بوک و مک بوک پروهای مدل ۲۰۱۵ به بعد مجهز به کیبورد باترفلای با مشکلاتی از قبیل عدم پاسخگویی یا خرابی کیبوردها مواجه شده اند؛ با این وجود اپل تاکنون راه حلی را برای آنها ارائه نکرده است.کیبورد باترفلای

کمپانی کوپرتینوی در سال ۲۰۱۵ کیبورد باترفلای را جایگزین ٰساختار قطاعی زیر هر کلید کرد که قرار بود میزان ثبات، پاسخگویی و سهولت استفاده از آن را افزایش دهد، برخی کاربران اما همان ساختار قدیمی را ترجیح می دهند.

مک بوک‌ پرو‌ جدید درست مثل دیگر لپتاپ های تولید اپل، قابلیت تعمیرپذیری چندان مطلوبی ندارد و در صورت خرابی یا گیر کردن هر از کلیدهای کیبورد، کاربران چاره ای جز سپردن آن به نمایندگی های مجاز نخواهد نداشت که در برخی موارد تا تعمیر آن یک هفته طول کشیده و هزینه ای بالغ بر ۷۰۰ دلار را روی دست آنها می گذارد.

در شکایت مذکور تاکید شده که اپل باید اطلاعات کافی را از ساختار معیوب مک بوک افشا کرده و مبالغ دریافتی بابت تعمیر یا تعویض این دستگاه ها را به کاربران مرجوع کند. اپل هنوز نسبت به اقدام قضایی واکنشی نشان نداده اما بعید است به راحتی تسلیم شاکیان شود.

تماشا کنید: اجرای بازی Doom روی تاچ بار مک بوک پرو 

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (4 مورد)
  • حمیدرضا
    حمیدرضا | ۲۴ اردیبهشت ۱۳۹۷

    اون از تیترتون (به بهانه کیفیت پایین) اون هم از فیلم نامربوط انتهای مطلب. اجرای بازی Doom روی تاچ بار مک بوک پرو چه ربطی داره؟

  • amin
    amin | ۲۴ اردیبهشت ۱۳۹۷

    خارجیا هم افتادن تو خط تیغ زدن اپل
    آآآآ ماشاءالله

  • agha
    agha | ۲۳ اردیبهشت ۱۳۹۷

    سرفیس بوک ۲ به مراتب بهتر از اینه.

  • alex
    alex | ۲۳ اردیبهشت ۱۳۹۷

    خیلی چرت شده حیف

مطالب پیشنهادی