ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

خودرو

حضور برلیانس در ناوگان تاکسیرانی؛ فرصت یا چالش؟

برلیانس H230 هم به تاکسی‌های تهران اضافه شد و از امروز تاکسیرانان می‌توانند با ثبت نام در سامانه‌ «توسعه ناوگان تاکسیرانی» و به زودی در سامانه «یکپارچه نوسازی ناوگان حمل و نقل درون شهری» اقدام ...

پگاه طوسی
نوشته شده توسط پگاه طوسی | ۲۳ اردیبهشت ۱۳۹۷ | ۱۹:۱۵

برلیانس H230 هم به تاکسی‌های تهران اضافه شد و از امروز تاکسیرانان می‌توانند با ثبت نام در سامانه‌ «توسعه ناوگان تاکسیرانی» و به زودی در سامانه «یکپارچه نوسازی ناوگان حمل و نقل درون شهری» اقدام به خرید این خودرو کنند.

برلیانس H230 جزو خودروهای اقتصادی است که بیشتر مورد توجه اقشار متوسط جامعه قرار می‌گیرد و حالا در سبد انتخابی تاکسیرانان قرار گرفته، تا پیش ازین سمند، پژو 405 و پراید تنها خودروهایی بودند که تاکسیرانان شهری مجاز به انتخاب آنها بودند منتها باید دید اضافه کردن برلیانس H230  به موارد انتخابی تاکسیرانان که هر روز حدود 200 کیلومتر پیمایش دارند، چقدر عاقلانه است. چنانکه پیش ازین خودرو آریو هم به ناوگان تاکسیرانی اضافه شد اما با اعتراض تاکسیرانان بخاطر کیفیت نازل آن مواجه شد.

تا چندی پیش هم «علیرضا قنادان» مدیرعامل «سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسیرانی تهران» در گفتگو با دیجیاتو به کیفیت نامناسب خودروهایی که خودروسازان در اختیار تاکسیرانان می‌گذارند اعتراض کرد و آنطور که مشخص بود کیفیت خودروهایی نظیر برلیانس را مناسب تاکسیرانان و مورد تائید این سازمان نمی‌دانست.

با این حال امروز «مرتضی ضامنی» مدیرعامل «اتحادیه تاکسیرانی‌های شهری کشور» که از زیرمجموعه‌های وزارت کشور است، نظری مخالف سازمان تاکسیرانی اعلام کرد و خبر از واگذاری خودروهای برلیانس H230 برای تاکسیرانان داد:

«یکی از مزیت‌های این طرح نسبت به طرح‌های دیگر این است که سخت‌گیری‌ها در حوزه تضامین بانکی برطرف شده‌ است و رانندگان با دادن چک به صورت اقساط شش ماه به شش ماه می‌توانند خودروی جدیدشان را تحویل بگیرند. همچنین به فراخور مدت بازپرداخت و مبلغ وامی که راننده تقاضای استفاده دارد، نرخ سود متفاوت و میانگین آن حدود 16 درصد است.»

گفته شده زمان‌بندی تحویل این خودروها سیر صعودی دارد؛ به‌طوری که در ماه اول خرداد 100 خودرو و در ماه‌های بعدی به ترتیب 400 و 1500 دستگاه تحویل داده خواهد شد و این تعداد در ماه‌های بعد افزایش خواهد داشت.

قیمت خودروی تاکسی برلیانس حدود 43 میلیون تومان است. به گفته ضامنی برای افرادی که قصد دارند از تسهیلات  تاکسیرانی استفاده کنند نرخ خودرو این قیمت است، ولی به افرادی که متقاضیان خرید نقدی مبلغ 20 میلیون ریال تخفیف داده خواهد شد.

دو سال قبل، پیش از اینکه برلیانس وارد بازار خودرو شود و البته قیمت ارز افزایش پیدا کند، قرار بود برلیانس ارزان‌ترین خودرو در بازار باشد یعنی حدودا 10 تا 20 میلیون تومان کمتر ازین. با این حال مدیران پارس خودرو عقیده دارند ویژگی های مثبت سری H200 شرکت برلیانس و نبود رقیب چه از لحاظ کیفی و چه از نظر تجهیزات قرار داده شده در این بازه قیمتی، این خودرو را مناسب نیاز مخاطب خود قرار داده است.

دو برلیانس H220 و H230 به لحاظ فنی شبیه بهم هستند و تنها تفاوت آنها صندوق‌دار بودن H230 و هاچ‌بک بودن دیگری است. موتور این خودرو  4 سیلندر 16 سوپاپ با حجم 1500 سی سی است و توان خروجی 102 اسب بخاری آن در 5800 دور در دقیقه بدست می آید.حداکثر گشتاور این خودرو 138 نیوتن متر است. اما با توجه به مشخصات گیربکس اتوماتیک AMT خرید گیربکس دستی به نوع اتوماتیک آن ترجیح داده می‌شود.بر اساس اطلاعات شرکت بازسی کیفیت و استاندارد ایران، سطح کیفی برلیانس H230 دستی از 5 ستاره 3 ستاره دریافت کرده است. با این حال دوام و کارایی این خودرو برای استفاده در ناوگان تاکسی رانی تنها در بلند مدت مشخص خواهد شد، هرچند که احتمال دارد مشکل کمبود و گرانی قطعات یدکی برای رانندگان چالش ساز شود.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (6 مورد)
  • intel100
    intel100 | ۲۵ اردیبهشت ۱۳۹۷

    قیمت ها خیلی بالاست ...

    • afshingm
      afshingm | ۲۵ اردیبهشت ۱۳۹۷

      کار به جایی رسیده که نازی ها هم صداشون در اومده ?

  • afshingm
    afshingm | ۲۵ اردیبهشت ۱۳۹۷

    یه برلیانس توی صافکاری دیدم از شاسی ای که واسه این ماشین کار کرده بودند تعجب کردم ! قشنگ معلوم بود این ماشین درست طراحی و مهندسی شده ! کیلومتر ماشین هم روی 130 بود اما ماشین تا پشت رادیاتور جمع شده بود و شیشه جلو هم شکسته بود بقیه ماشین سالم بود !!! حداقل با اتخاذ چنین تصمیمی توسط سازمان تاکسیرانی شاید یکم از تصادفات منجر به مرگ خودروهای عمومی کم بشه !

  • sepehri
    sepehri | ۲۴ اردیبهشت ۱۳۹۷

    اینم شد ماشین تو سیستم تاکسیرانی ماشینی و باید بیارن که هم قطعاتش همه جا باشه و ارزونترم باشه نه این لگنه چینی رو

    • afshingm
      afshingm | ۲۵ اردیبهشت ۱۳۹۷

      قبل از اینکه بگی لگن چینی یه سری به صافکاری ها بزن !

  • زیتانیکس
    زیتانیکس | ۲۳ اردیبهشت ۱۳۹۷

    برلیانس خودروی خوبیه سوارش‌شدم

مطالب پیشنهادی