ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

ساخت سوزن‌های انفجاری مغناطیسی که دریافت خون از بیماران را راحت تر می‌کنند

کمپانی Verily که پیش از این به عنوان «علوم زیستی-Life Science» زیر نظر گوگل کار می‌کرد، چند سالی است سعی دارد راهی جدید برای خونگیری بدون درد بیابد. اکنون این شرکت موفق شده که سیستم جدیدی ...

امین قیاسی
نوشته شده توسط امین قیاسی | ۲۳ اردیبهشت ۱۳۹۷ | ۱۲:۰۰

کمپانی Verily که پیش از این به عنوان «علوم زیستی-Life Science» زیر نظر گوگل کار می‌کرد، چند سالی است سعی دارد راهی جدید برای خونگیری بدون درد بیابد. اکنون این شرکت موفق شده که سیستم جدیدی طراحی کند تا با استفاده از سوزن‌های بسیار کوچک، از کاربران خون بگیرد. این سوز‌ن‌های ریز، خاصیت مغناطیسی داشته و منفجر می‌شوند.

این تیم ساکن سیلیکون ولی که توسط مدیر ارشد فناوری وریلی یعنی براین اوتیس رهبری می‌شود، نمونه‌ی اولیه‌‌ای از این سیستم توسعه داده و حتی توانسته آن را آزمایش کند. این روش می تواند به اشکال مختلفی در گجت‌هایی نظیر ساعت هوشمند پیاده شود. نحوه کار آن بدین شکل است که سوزن‌ها در سطح پوست کاربر منفجر شده و پس از خون گیری به وسیله‌ی یک آهنربا جمع آوری می‌شوند.

کارشناسان آگاه به برنامه‌های این شرکت معتقدند که محصول یاد شده هنوز با عرضه و کسب مجوز‌های لازم فاصله‌ی زیادی دارد و حتی هنوز نامی به صورت رسمی برای این پروژه در نظر گرفته نشده است.

کمپانی وریلی قصد دارد تا در روند انجام تحقیقات خود، شرکایی حیاتی در زمینه‌ی سلامتی و علوم زیستی را بیابد تا بتواند محصول خود را با رعایت تمامی اصول ایمنی و بهداشتی عرضه کند.

گفته می‌شود که این تیم قصد دارد کاربرد‌های احتمالی جدیدی برای این محصولات نظیر نظارت مکرر مشخصات خونی کاربر در نظر بگیرد. برای مثال این دستگاه قادر خواهد بود، نشانگر‌های مختلف خون یک کاربر را تحت نظر قرار داده و در صورت مشاهده‌ی ناهنجاری‌ در آن به وی هشدار دهد.

گزارش شده که محفظه‌هایی داخل این ساعت‌ تعبیه خواهند شد که می‌توانند نمونه‌های کوچکی از خون کاربر را تهیه کرده و به طور مرتب آن‌ها را بررسی کند.

کمپانی وریلی تا به حال پروژه‌های بلندپروازانه‌ی زیادی در زمینه‌ی سلامتی و علوم زیستی آغاز کرده که به مباحثی نظیر نسل بعد ربات‌های جراح، کنترل جمعیت حشرات ناقل بیماری و روش‌هایی برای مدیریت دیابت ارتباط دارند.

تماشا کنید: آلفابت « Verily» را معرفی کرد

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی