ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

خودرو

اثر بازگشت تحریم ها بر محصولات رنو در ایران

روز یکشنبه به دعوت گروه رنو در دفتر مرکزی این شرکت کنفرانسی با حضور معاونت ارشد کیفیت کمپانی رنو آقای دومینیک لعل و همراهی قائم مقام کیفیت رنو در ایران آقای مهدی مهرآور برگزار شد.تاریخچه ...

دنیا شیخی
نوشته شده توسط دنیا شیخی | ۲۴ اردیبهشت ۱۳۹۷ | ۱۵:۰۰

روز یکشنبه به دعوت گروه رنو در دفتر مرکزی این شرکت کنفرانسی با حضور معاونت ارشد کیفیت کمپانی رنو آقای دومینیک لعل و همراهی قائم مقام کیفیت رنو در ایران آقای مهدی مهرآور برگزار شد.تاریخچه حضور رنو در ایران، به سالهای دور بر می گردد. اولین خودرو رنو در سال ۱۲۹۷ هجری شمسی به ایران وارد شده. اما حضور رنو به عنوان خودروساز در ایران، تاریخی جوان تر دارد. رنو در سال ۱۳۸۱ با امضای قراردادی با سازمان گسترش و نوسازی به ایران آمد تا شریک استراتژیک صنعت خودروی ایران باشد.
موضوع اصلی این جلسه بحث انتقال تکنولوژی و سیستم های مدیریت تولید و مدیریت کنترل کیفیت به ایران و همچنین انجام بازرسی های منظم از خطوط تولید شرکت های پارس خودرو و ایران خودرو بود. این روزها جدا از بحث برگشت تحریم های هسته ای که چندان مورد پسند این خودروساز فرانسوی نیست، بحث اصلی و مورد علاقه فرانسوی ها توسعه همکاری ها در زمینه قطعه سازی و کمک به حدود 65 قطعه ساز داخلی است که طی چندین سال حضور کمپانی رنو در ایران با یکدیگر همکاری داشته اند. دغدغه اصلی، انتقال تکنولوژی و فرآیندهایی است که رشد کیفی را هدف قرار می دهد تا شرکت رنو بتواند موضوع داخلی سازی هرچه بیشتر محصولات خود را همزمان با حفظ کیفیت قطعات انجام دهد.آقای لعل همچنین به ادامه ی تولید تندر 90 و ساندرو اشاره کرد و با بیان اینکه این خودروها همچنان در بالاترین سطح کیفی از نظر شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران قرار گرفته اند از تلاش رنو برای داخلی سازی بیشتر قطعات این خودروها خبر داد. وی افزود قطعه سازان همکار رنو در سطح بین الملل در تماس با قطعه سازان ایرانی هستند تا با سرمایه گذاری مشترک، انتقال فناوری انجام شود. رنو پیش بینی می کند بیشتر قطعه سازانی که در داخل با این شرکت همکاری داشته اند توانایی تولید قطعات با کیفیت A را دارا هستند به شرط این که استانداردهای مدیریتی و تولیدی رنو را رعایت و پیاده سازی کنند. درهمین زمینه شرکت رنو توانسته است طی سال 2017 تا کنون با انتقال دانش قطعه سازی، کیفیت قطعه سازان رتبه D را افزایش داده و آنها را به رتبه ی C ارتقا دهد.مهدی مهرآور  قائم مقام کنترل کیفیت شرکت رنو در ایران نیز با اشاره به اهمیت مشتری مداری شرکت رنو با بیان اینکه گروهی به نام اَوست تشکیل شده و نفرات فعال در این گروه نیز ایرانی بوده و کلیه آموزش های لازم را دیده اند تا رضایت مشتریان ایرانی را همواره رصد کنند و تحت عنوان سنجش رضایت مشتری بعد از گذشت حدود سه ماه از تحویل خودرو به مشتری با وی تماس برقرار کرده و نظریات او را مورد بررسی قرار خواهد داد.
رنو که این روزها با کمپانی های نیسان و میتسوبیشی متحد شده و تبدیل به یکی از بزرگترین خودروسازها شده است امیدوار است با تمرکز بر محور افزایش کیفیت تولید قطعات ایرانی مورد نیاز در خودروهای تولیدی خود در ایران بحث قطعه سازی را در ایران توسعه دهد و شاید از همین طریق بتواند حتی پس از بازگشت تحریم های یک طرفه و امریکایی همچنان به فعالیت در ایران ادامه دهد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (2 مورد)
  • sepehri
    sepehri | ۲۵ اردیبهشت ۱۳۹۷

    تولیده داخل خخخخ فقط افتابه رو خوب میسازه

  • afshingm
    afshingm | ۲۵ اردیبهشت ۱۳۹۷

    جالبه هر چی بیشتر داخلی سازی میشه، بیشتر گرون میشه !

مطالب پیشنهادی