ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تحریم ZTE
تکنولوژی

ترامپ به دنبال رفع تحریم های ZTE است

کمپانی چینی ZTE که در پی تحریم وزارت بازرگانی آمریکا قصد تعلیق بخشی از کسب و کار خود را داشت، ممکن است فعالیت های خود را از سر بگیرد. چندی پیش دولت آمریکا به بهانه ...

یونس مرادی
نوشته شده توسط یونس مرادی | ۲۴ اردیبهشت ۱۳۹۷ | ۱۰:۰۰

کمپانی چینی ZTE که در پی تحریم وزارت بازرگانی آمریکا قصد تعلیق بخشی از کسب و کار خود را داشت، ممکن است فعالیت های خود را از سر بگیرد.

چندی پیش دولت آمریکا به بهانه دور زدن تحریم ها و عدم پایبندی ZTE به توافقنامه ها، شرکت های آمریکایی را از تا هفت سال از هرگونه داد و ستد با این کمپانی چینی تحریم کرد. علاوه بر این برخی شرکت های غیر آمریکایی هم برای اجتناب از مشکلات احتمالی قید مشارکت با ZTE را زدند.

مجموع این چالش ها مسئولان این شرکت را ناچار کرد به منظور حفظ موجودیت کمپانی، طی بیانیه ای از توقف کلیه فعالیت های عملیاتی این شرکت خبر دهند.

با این حال روز گذشته خبرهایی منتشر شده که می تواند روزنه امید را برای این کمپانی تولید موبایل باز کند. اخیرا دونالد ترامپ که برای بازی گلف به ویرجینیا سفر کرده با انتشار توییتی مدعی شده که این تحریم به بیکار شدن عده گسترده ای از شهروندان چینی منجر شده و برای بازگشت سریع ZTE به بازار در حال مذاکره با «شی جین پینگ»، رئیس جمهور چین است.رییس جمهور آمریکا در حالی از ابلاغ دستورات لازم برای حل و فصل این مشکل به وزارت بازرگانی خبر داده که برخی این اقدامات را در تناقض با سیاست های قبلی او می دانند.

ترامپ که از زمان تبلیغات انتخاباتی شعار «اول آمریکا» را سرلوحه خود قرار داده، پیش از این به بهانه دغدغه های امنیتی از ادغام دو غول چیپ سازی کوالکام و برادکام جلوگیری کرده بود. حالا اما برای حفظ موجودیت شرکتی تلاش می کند که کنگره آمریکا طی گزارشی در سال ۲۰۱۲ آنها را به جاسوسی علیه شهروندان این کشور متهم کرده بود.

با این حال ترامپ که خود تاجری با سابقه است به حفظ و ایجاد کسب و کارهای جدید در کشور متبوعش اهمیت زیادی می دهد و از آنجایی که ZTE چهارمین موبایل ساز بزرگ در بازار آمریکاست، تعطیلی فعالیت های آنها به معنی از دست رفتن هزاران شغل خواهد بود.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (4 مورد)
  • Ali kjh
    Ali kjh | ۲۴ اردیبهشت ۱۳۹۷

    @yosof
    ما بیداریم. خیلی وقته بیداریم.
    من از پارسال وقتی بعد از ۳ ماه عقب افتادن حقوقم بهم گفتن اخراجم بیدارم. از وقتی باید جلوی بابام واسه پول دست دراز کنم بیدارم. از وقتی همه برنامه ریزی هام به فنا رفتن بیدارم... آره، خیلی وقته بیدارم.

  • ali-g
    ali-g | ۲۴ اردیبهشت ۱۳۹۷

    مرد بزرگ

    • yosof
      yosof | ۲۴ اردیبهشت ۱۳۹۷

      شما اگه دوره چنگیز هم بودید بهش درود میفرستادید؟
      و دستشو میبوسیدید؟ چون واقعا مدیریت فوق العاده ای داشت.همه جنایتکاران تاریخ همین بودن و با همین مدیریت قوی خودشون آزادی خواهان رو سرکوب کردن و در تاریخ ثبت شدن.اما آیا این ارزشمنده؟! اصلا نیاز به جواب هست؟!!
      واقعا این کانالای دوزاری چه بلایی سراندیشه میارن که با یه مغلطه ساده، جمع زیادی رو همراه خودشون میکنن
      بعد میبینی از فلان حکومت و... پول گرفتن
      بیدارشو

  • محمدی
    محمدی | ۲۴ اردیبهشت ۱۳۹۷

    واکنش مسیولان چین. و چند میلیارد سرمایه گذاری کردند از نظر سیاسی خوب عمل کرد

مطالب پیشنهادی