ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

علمی

همکاری تسلا و کمپانی نفتی BP برای راه اندازی یک نیروگاه سبز

به تازگی کمپانی امریکایی BP Wind Energy اعلام کرده است که قصد دارد نخستین سیستم ذخیره انرژی (ess) مخصوص خود را در مزرعه بادی 25 مگاواتی تایتان وان در نیمه دوم سال 2018 نصب کند. ...

زهرا ملکی
نوشته شده توسط زهرا ملکی | ۲۴ اردیبهشت ۱۳۹۷ | ۱۸:۳۰

به تازگی کمپانی امریکایی BP Wind Energy اعلام کرده است که قصد دارد نخستین سیستم ذخیره انرژی (ess) مخصوص خود را در مزرعه بادی 25 مگاواتی تایتان وان در نیمه دوم سال 2018 نصب کند.

سیستم اولیه ess تنها می تواند توانی در حدود 212 کیلو وات را تولید و 840 کیلو وات ساعت انرژی را در اختیار مصرف کنندگان قرار دهد. به عنوان نمونه این میزان انرژی برای شارژ  8 یا 9 خودروی برقی با ظرفیت 100 کیلو وات ساعت کافیست. اگرچه این نیروگاه کم ظرفیت به نظر می رسد اما همین مقدار کم هم برای تیم BP یک تجربه مهم برای آینده محسوب می شود.

بد نیست بدانید بزرگترین ess تسلا تا به حال در استرالیا نصب شده که ظرفیت آن 100 مگاوات یا 129 مگاوات ساعت است. در مجموع BP نیروگاه های مزرعه و بادی فراوانی با توان 2259 مگاوات در سراسر آمریکا دارد که برای مقایسه این مقدار انرژی برای تامین برق شهری مانند فیلادلفیا کافی است.

این پروژه در نوع خود برای تیم BP اولین محسوب شده که قدمی رو به جلو از نظر کارایی و پایداری نیروگاههای بادی است.

سیستم های ذخیره سازی تسلا با ظرفیت 212 کیلووات یا 840 کیلووات ساعت با توربین های مولد برق در درون یک سیستم مجزا دیگر به کار گرفته می‌شوند.

در زمانی که این سیستم های ذخیره سازی شروع به کار می کنند توربین ها شارژ شده و انرژی مورد نیاز اجزای داخلی آن ها برای مواقعی که باد نمی وزد و توربین برق تولید نمیکند تامین می شود. به این صورت نیروگاه بادی همیشه برق ذخیره برای زمان نیاز خود را دارا می باشد.

پروژه نیروگاه بادی تایتان وان در زمینی به مساحت تقریبی سه هزار هکتار تاسیس شده و تماما به کمپانی BP تعلق دارد. در این مزرعه بادی 10 توربین با توان 25  مگاواتی نصب شده که میتواند برق مورد نیاز یکسال 6700 خانه را تامین کند.

اضافه کردن سیستم های ذخیره سازی برق تسلا به این پروژه، این فایده را برای BP دارد که با برآورد مزایا و معایب این سیستم بتواند در آینده برای گسترش سیستم های ذخیره سازی برق در مقیاس بزرگتر برنامه ریزی کند.

همچنین این پروژه در راستای اهداف کلان شرکت BP است که در آن ذکر شده شرکت باید سالانه ۵۰۰ میلیون دلار در تکنولوژی های سبز و آینده نگرانه و همچنین انرژی های تجدید پذیر سرمایه گذاری کند.

در همین راستا این کمپانی در 5 زمینه تمرکز ویژه ای کرده است که عبارت اند از حمل و نقل های پیشرفته، موارد زیست فناوری در حوزه آلایندگی کم، مدیریت آلایندگی، نیرو و ذخیره سازی آن و درنهایت حوزه‌ ی دیجیتال.

لارا فالس مدیر عامل انرژی های بادی BP در این زمینه در مصاحبه با خبرگزاری ها توضیح عنوان کرده که پروژه اولیه ی نصب باطری ها در مزرعه تایتان وان به اهداف مهم ما در زمینه ی پیدا کردن فرصت هایی برای بهینه سازی در روشهای ذخیره‌سازی انرژی در نیروگاه کمک خواهد کرد.

همچنین ذخیره سازی برق در مزرعه های انرژی های تجدید پذیر آینده ی این صنعت نوپا را تضمین میکند و به پیشرفت کسب و کار ما در آینده ای که در آن انرژی های فسیلی جایی نخواهد داشت کمک خواهد‌ کرد.

دو سانیال مدیر بخش انرژی های جایگزین BP معتقد است که این شرکت با چالش دوگانه ای در آینده روبرو است که طی آن از یک طرف نیاز بشر به انرژی بیشتر شده و از طرف دیگر سوخت های فسیلی کم کم از چرخه ی تولید انرژی خارج می شوند.

به همین دلیل برای اینکه بتوان همچنان بازیگر بزرگی در صنعت تامین انرژی باقی ماند باید در زمینه انرژی های تجدید پذیر فعالیت کرده و تجربه هایی مثل پروژه فوق الذکر را بدست آورد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • paeez
    paeez | ۲۵ اردیبهشت ۱۳۹۷

    سلام خانم ملکی این تاسیسات تو آمریکا ست یا نه؟

مطالب پیشنهادی