ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

ایرانسلی‌ها روزانه ۴۰۶۶ ترابایت دیتا مصرف می‌کنند

ایرانسل امروز به مناسبت هفته ارتباطات میزبان «محمدجواد آذری جهرمی» وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، «رمضانعلی سبحانی‌فر» نماینده مجلس و سایر همکاران و شرکای خود شد. در این دیدار ایرانسل گزارشی از فعالیت‌ها و پروژه‌های ...

پگاه طوسی
نوشته شده توسط پگاه طوسی | ۲۵ اردیبهشت ۱۳۹۷ | ۱۹:۲۰

ایرانسل امروز به مناسبت هفته ارتباطات میزبان «محمدجواد آذری جهرمی» وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، «رمضانعلی سبحانی‌فر» نماینده مجلس و سایر همکاران و شرکای خود شد. در این دیدار ایرانسل گزارشی از فعالیت‌ها و پروژه‌های جدید خود ارائه کرد.

شبکه پهن باند ایرانسل

به گفته «علیرضا قلمبر دزفولی» مدیرعامل شرکت ایرانسل، 436 شهر به اینترنت نسل 4.5G و 15.5 میلیون گوشی تلفن همراه به اینترنت 4G متصل هستند. همچنین 162 شهر تحت پوشش شبکه اینترنت TD-LTE بوده و برای تکمیل پوشش شهرهای باقی مانده در شبکه پهن باند ایرانسل، کمتر از 3 درصد جمعیت کشور باقی مانده‌ است.

ایرانسل در گزارش تعویض مودم‌های وایمکس با اینترنت ثابت TD-LTE اعلام کرد که به منظور پایبندی به مهلت قانونی تعیین شده توسط سازمان تنظیم مقررات، ایرانسل از آغاز سال 96 تاکنون 143763 کاربر وایمکس را با تامین مودم TD-LTE به صورت رایگان به تکنولوژی اینترنت ثابت ارتقاء داده و تعداد 1200 کاربر باقی مانده تا قبل از 31 اردیبهشت 97 به بستر اینترنت ثابت TD-LTE منتقل خواهند شد.

ایرانسل معتقد است ارائه سرویس با کیفیت به مشترکان TD-LTE و کسب رضایتمندی آنها مستلزم پایبندی تمامی ارائه دهندگان سرویس وایمکس به مهلت قانونی مصوبه (31اردیبهشت94) و همچنین تخصیص یکنواخت فرکانس 55 مگاهرتز بین ارائه کنندگان سرویس TD-LTE است.

افزایش حجم مصرف دیتا

دزفولی روند رشد حجم مصرف دیتا در این اپراتور را افزایشی اعلام کرد. بر اساس آمارهای ایرانسل مصرف دیتای روزانه در مرداد ماه 93 رقمی در حدود 54 ترابایت بود که این رقم در اسفند سال 96 به 4066 ترابایت رسید. افزایش 100 برابری سرعت تجربه شده توسط مشترکان و کاهش 20 برابری تاخیر، رشد 75 برابری ترافیک روزانه دیتای همراه و همچنین رشد 28 برابری سرانه دیتای همراه مشترکان ایرانسل از دیگر آمارهایی بود که اعلام شد.

ایرانسل روند مصرف جهانی دیتا را با روند مصرف دیتا در ایرانسل مقایسه کرد. بر اساس آمارهای سه سال اخیر مصرف دیتا در ایرانسل 55 برابر افزایش پیدا کرده بود که این رقم در کل دنیا با افزایش 4 برابری همراه بوده است. به گفته دزفولی البته بخشی از این رشد مربوط به نداشتن پروانه ارائه تکنولوژی 3G و 4G تا قبل از سال 93 بوده است اما با این حال میانگین رشد مصرف دیتا در ایرانسل بیشتر از میانگین جهانی است.

اپلیکیشن ایرانسل من نیز سومین اپلیکیشن محبوب کشور معرفی شد. بر اساس اعلام کافه بازار ، این اپ تاکنون 14میلیون و 300هزار بار دانلود شده است. سرویس خرید بیمه، تبدیل سیم کارت 3G به 4G و خرید بسته‌های ایرانسلی از امتیازات این اپ هستند.

اسنپ اولین استارتاپ میلیارد دلاری ایران

ایرانسل یکی از سرمایه گذاران بزرگ اسنپ است. اسنپ هفتمین تاکسی آنلاین جهان است که در تعداد سفر و حجم کاربران با سایر تاکسی‌های آنلاین جهان رقابت می‌کند. «شهرام شاهکار» مدیرعامل اسنپ به توسعه زیر مجموعه‌های اسنپ مانند اسنپ فود، بامیلو، اسنپ باکس، اسنپ تریپ و هیت اشاره کرد. به گفته او مجموعه گروه اینترنت ایران که مالک اسنپ است، تاکنون برای 2000 نفر به صورت مستقیم و برای 400 هزار نفر به شکل غیر مستقیم اشتغالزایی کرده است.

به گفته شاهکار تحلیل و مقایسه اسنپ با همتایانش در خاورمیانه نشان می‌دهد که ارزش اسنپ 1/4 تا 1/7 میلیارد دلار است.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (3 مورد)
  • عبدالله موسوی
    عبدالله موسوی | ۲۶ اردیبهشت ۱۳۹۷

    بنده تو روستا زندگی میکنم ، بدون هیچ اغراقی ، ایرانسل بهترینه ،البته با توجه به تجربه شخصیم..

  • reza
    reza | ۲۵ اردیبهشت ۱۳۹۷

    این رقم اگه اشتباه نکنم تقسیم بر 60 کن در هزار ضرب کن ببین روزانه چن گیرشون میاد!

    • alimohammadi15
      alimohammadi15 | ۲۶ اردیبهشت ۱۳۹۷

      خب گیرشون بیاد!
      حسود که نیستیم، ما استفادمون رو میکنیم، اونام حالشون رو میبرن!
      من صبح با 1500 تومن بیش از ده گیگ میتونم دانلود کنم، تازه با 4جی نه 4جی پلاس.
      بحث قیمتش که ارزونه به کنار، همین پنج شش سال پیش حتی تصور دانلود مثلا 60 گیگ از اینترنت مثل یه آرزو بود!
      نهایت سرعت 2 مگابیت بر ثانیه بود با حجمی بسیار کم.
      بعد که مجوز تری جی و فورجی به اپراتور ها داده شد یه تحول بزرگ بود، و این طرح اینترنت غیرحجمی هم تأثیر خوبی داشت روی حجم بالاتر...

مطالب پیشنهادی