ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

نوجوان کالیفرنیایی با حمله‌ فیشینگ نمرات درسی خود و دوستانش را تغییر داد

حمله‌ فیشینگ در سالهای اخیر به قسمتی کلیدی در بسیاری از هک‌های دست بالا تبدیل شده‌اند اما از آنها در طرح‌های کوچکتر هم استفاده می‌شود. اخیراً گزارش شده که پسری دبیرستانی در کالیفرنیا از همین ...

امین قیاسی
نوشته شده توسط امین قیاسی | ۲۵ اردیبهشت ۱۳۹۷ | ۱۵:۰۰

حمله‌ فیشینگ در سالهای اخیر به قسمتی کلیدی در بسیاری از هک‌های دست بالا تبدیل شده‌اند اما از آنها در طرح‌های کوچکتر هم استفاده می‌شود. اخیراً گزارش شده که پسری دبیرستانی در کالیفرنیا از همین روش برای دسترسی به سیستم‌های کامپیوتری مدرسه استفاده کرده و نمرات چند نفر از دانش آموزان را عوض کرده است. او پس از دستگیری به ارتکاب ۱۴ جرم مختلف متهم شده‌ است.

این دانش آموز یک وبسایت جعلی ساخت و توانست اطلاعات معلم‌ها را بدست آورد

دیوید روتارو برای این حمله، ابتدا یک وبسایت جعلی بسیار شبیه به صفحه‌ی مدرسه ایجاد کرد و سپس از همین دامین برای معلم‌های دبیرستان ایمیل فرستاد و سعی کرد آنها را وادار به ورود به سایت جعلی‌اش کند. او پس از بارها تلاش موفق شد و توانست به نام کاربری و پسورد آنها دست پیدا کند.

پس از این اتفاق، روتارو با استفاده از همین اطلاعات به شبکه‌ی IT مدرسه نفوذ کرد و نمرات خود و تعدادی از دوستانش را بالا برد. علاوه بر این برای برخی دشمنانش نمره‌ی پایینتری ثبت کرد. مسئولین مدرسه ادعا می‌کنند که نمره‌ی ۱۰ تا ۱۵ نفر از دانش آموزان که شامل خود روتارو هم می‌شود، توسط وی تغییر کرده اما پلیس هنوز در حال تحقیق است که زوایای دیگر این حمله‌ فیشینگ را مشخص کند.

روتارو همه چیز را در یک فلش ذخیره کرد و آن را در جعبه‌ی دستمال کاغذی مخفی کرده بود

مدرسه متوجه این تغییر نمرات شد و پلیس را در جریان گذاشت. پلیس هم مجوز‌های لازم برای کشف IP آدرس‌های درگیر در این فیشینگ را دریافت کرد و با پیگیری آنها متوجه شد که این آدرس‌ها به خانه‌ی روتارو منتهی می‌شوند. نیرو‌های پلیس پس از بارها گشتن منزل وی بالاخره موفق شدند یک فلش را در جعبه‌ی دستمال کاغذی پیدا کنند.

پس از مشخص شدن ماجرا، این دانش آموز به صورت موقت از مدرسه اخراج شد و منتظر دادگاه است تا حکم قطعی‌اش مشخص شود. اکنون دیوید روتارو از حمله‌ فیشینگ خود عذرخواهی کرده و اعلام نموده‌ که دوست دارد بعدها در حوزه‌ی فناوری فعالیت کند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (3 مورد)
  • Hamid Mousazadeh
    Hamid Mousazadeh | ۲۶ اردیبهشت ۱۳۹۷

    چند سال بعد میشنوی شده مالک یه شرکت میلیارد دلاری ... لامصبا همه شون از این جاها شروع میکنن

  • agha
    agha | ۲۶ اردیبهشت ۱۳۹۷

    روتارو پرچمت بالاست

  • ‌شکور حسین
    ‌شکور حسین | ۲۵ اردیبهشت ۱۳۹۷

    ???

مطالب پیشنهادی