ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

کسپرسکی
تکنولوژی

دولت هلند استفاده از آنتی ویروس کسپرسکی را متوقف می کند

چند ماه پس از کنار گذاشتن آنتی ویروس کسپرسکی در سازمان های دولتی آمریکا، حالا هلند هم از تصمیم مشابهی خبر داده است. دولت هلند با ارسال نامه ای به پارلمان این کشور به بهانه ...

یونس مرادی
نوشته شده توسط یونس مرادی | ۲۵ اردیبهشت ۱۳۹۷ | ۱۶:۱۵

چند ماه پس از کنار گذاشتن آنتی ویروس کسپرسکی در سازمان های دولتی آمریکا، حالا هلند هم از تصمیم مشابهی خبر داده است.

دولت هلند با ارسال نامه ای به پارلمان این کشور به بهانه «دغدغه های امنیت ملی» از تصمیم خود برای جایگزین کردن کسپرسکی با آنتی ویروس های دیگر خبر داد.

در این نامه که توسط وزیر دادگستری این کشور تنظیم شده از شرکت هایی که با داده های حساس سروکار دارند، خواسته شده رویکرد مشابهی را در پیش بگیرند. بر اساس این نامه حکومت روسیه برنامه سایبری خصمانه ای را مدیریت می کند که بر هلند و منافع این کشور متمرکز شده است.کسپرسکیچند ماه قبل «وزارت امنیت ملی» آمریکا با تاکید بر احتمال ارتباط بین مسئولان کسپرسکی و سرویس های اطلاعاتی روسی در بخشنامه ای الزام آور از تمامی سازمان ها و دپارتمان های فدرال خواسته بود که محصولات این کمپانی را از کامپیوترهای دولتی حذف کنند. پس از آن دونالد ترامپ با امضای «لایحه اختیارات دفاع ملی 2018» استفاده از محصولات «کسپرسکی لب» در ادارات دولتی را ممنوع کرد.

دولت هلند نیز بر اساس استدلال های مشابه مدعی ارتباط بین این کمپانی امنیتی و دولت روسیه شده که نتیجه آن به خطر افتادن اطلاعات حساس کشورهای دیگر است. از سوی دیگر کسپرسکی با رد این اتهامات بیانیه زیر را منتشر کرده است:

کسپرسکی لب هرگز به هیچ دولتی در زمینه جاسوسی سایبری یا اقدامات خصمانه کمک نکرده و نخواهد کرد. گناهکار قلمداد کردن یک شرکت خصوصی به خاطر مسائل ژئوپولیتیکی نگران کننده است.

وزیر دادگستری هلند با تاکید بر پیدا نکردن شواهدی از جاسوسی این شرکت از کنار گذاشتن آن به عنوان اقدامی احتیاطی نام برده و از اقدامات مشابه دولت هایی نظیر آمریکا و انگلیس به عنوان شواهدی برای دفاع از این تصمیم نام برده است.

کسپرسکی با اشاره به تلاش این شرکت برای شفاف سازی سیاست هایش، از این اقدام دولت هلند ابراز تاسف کرده است.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (8 مورد)
  • disna
    disna | ۲۸ اردیبهشت ۱۳۹۷

    ای کاش دیجیاتو یکمی هم درباره کلاهبرداری ها و صدها خبر نادرست منتشر شده توسط کسپرسکی و شیوه تبلیغات فریبکارانه کسپر توضیح میداد. همینطور نقش کسپرسکی و برخی از شرکای ایرانیش تو آشفته کردن بازار آنتی ویروس و همینطور لابی با رسانه ها برای سانسور اخبار و آگهی های شرکتهای پیشرو و مطرح آنتی ویروس

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی