ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

جهرمی منتقد فراگیر شدن فیلترشکن‌هاست

امروز در حاشیه رویداد خبری همراه اول، وزیر ارتباطات در جمع خبرنگاران توضیحاتی را در مورد سیاست‌های فیلترینگ و همچنین اختلال در شبکه اینترنت کشور داد. جهرمی بدون اینکه در این گفتگو به نام اپلیکیشن ...

امیر مستکین
نوشته شده توسط امیر مستکین | ۲۵ اردیبهشت ۱۳۹۷ | ۱۲:۲۶

امروز در حاشیه رویداد خبری همراه اول، وزیر ارتباطات در جمع خبرنگاران توضیحاتی را در مورد سیاست‌های فیلترینگ و همچنین اختلال در شبکه اینترنت کشور داد.

جهرمی بدون اینکه در این گفتگو به نام اپلیکیشن خاصی اشاره کند، عنوان کرد که دولت با اعمال فیلترینگ «به این شکل» مخالف است و فراگیر شدن فیلترشکن‌ها را یک مشکل بزرگ می‌داند: «بنا بر تحقیقات علمی بسیاری از فیلترشکن‌ها مخرب و در واقع باج افزارهایی هستند که اطلاعات مشترکین را جمع آوری می‌کنند؛ هرچند به نظر برسد که کاربری مطلوبی دارند. این یکی از دلایلی است که دولت هم همواره با اعمال فیلترینگ به این شکل مخالف بوده است.»

جهرمی نامی از تلگرام یا اپلیکیشن دیگری نیاورد اما عنوان کرد که اگرچه برخی از اپلیکیشن‌ها، آثار مخرب دارند اما از سوی دیگر فراگیرشدن فیلترشکن‌ها هم اثرات مخرب امنیتی دارد: «اثر فراگیرشدن فیلترشکن کمتر از خود آن نرم افزارها نیست. اما قرار نیست که اجازه دهیم فضای کشور پر از باج افزار شود و جلوی آن را باید گرفت.»

جهرمی در ماه‌های اخیر تلاش داشته بی نقش بودن وزارت ارتباطات در تصمیم‌گیری‌ها برای فیلترینگ را نشان دهد. او از این فرصت نیز استفاده و به روش فیلترینگ انتقاد کرد؛ روشی که باعث فراگیرشدن فیلترشکن‌ها در جامعه شده است:

«دستور فیلترینگ با مخالفت بسیاری از مردم مواجه است که اعتراضات خود را نیز بیان می‌کنند؛ هم به ما می‌گویند و هم در رسانه‌ها و شبکه‌های اجتماعی بیان می‌کنند. اما ما نمی‌توانیم نسبت به اینکه باج افزارها و فیلترشکن‌ها توسعه پیدا کنند سکوت کنیم. اگر آن کار غلط است، توسعه فیلترشکن‌ها هم در کشور غلط است و امیدوارم این مسئله در تصمیم مسئولانی که متولی فیلترینگ هستند، دیده شود چون یک تهدید بزرگ است. فراگیرشدن فیلترشکن‌ها مطلوب کسانی است که همواره به دنبال براندازی کشور بوده‌اند. این موارد باید در تصمیمات کلان کشور لحاظ شود.»

جهرمی همچنین در مورد اختلالات شبکه اینترنت در هفته‌های جاری گفت: «باید جلوی اختلال اینترنتی را بگیریم. از سازمان تنظیم مقررات ارتباطات رادیویی و اپراتورها همین موضوع را خواسته‌ام. دیروز جلسه‌ای با حضور اپراتورها داشته‌ایم تا این مسئله بررسی شود. انسداد فیلترشکن‌ها نباید باعث افت کیفیت اینترنت یا ایجاد مشکلات برای کسب‌وکارها شود.»

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (47 مورد)
  • ‌شکور حسین
    ‌شکور حسین | ۲۵ اردیبهشت ۱۳۹۷

    وی پی ان خوب کسی سراغ داره؟

  • morteza
    morteza | ۲۵ اردیبهشت ۱۳۹۷

    باید خیلی زودتر فیلتر شکن ها رو مسدود می کردن ولی از قدیم گفتن جلو ی ضرر رو از هر وقت بگیری فایده است. دوستان انقدر تعصب روی یه نرم افزار نداشته باشید. تلگرام چیه انقدر به جونتون بستس. چقدر ترک عادت سخته.

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی