ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

پردازنده کنن لیک اینتل Cannon Lake
تکنولوژی

نخستین پردازنده ۱۰ نانومتری اینتل از سری Cannon Lake رسماً معرفی شد

بالاخره بعد از چند سال انتظار و تاخیرهای متعدد، کمپانی اینتل موفق شد نخستین نمونه از پردازنده های نسل هشتمی سری «کنن لیک» (Cannon Lake) را با معماری ۱۰ نانومتری رونمایی کند. چیپ ساز آمریکایی ...

محمد مافی‌ها
نوشته شده توسط محمد مافی‌ها | ۲۷ اردیبهشت ۱۳۹۷ | ۱۶:۳۰

بالاخره بعد از چند سال انتظار و تاخیرهای متعدد، کمپانی اینتل موفق شد نخستین نمونه از پردازنده های نسل هشتمی سری «کنن لیک» (Cannon Lake) را با معماری ۱۰ نانومتری رونمایی کند.

چیپ ساز آمریکایی از سال ها قبل وعده کوچ به معماری جدیدتر و بهینه تر ۱۰ نانومتری را در زمینه تولید چیپ های پردازنده خود داده بود. ابتدا قرار بود این سری از محصولات در سال ۲۰۱۵ رونمایی شوند، اما مشکلات فنی بسیار فراتر از تصور مهندسین بود و پس از مدتی ارائه آن تا سال ۲۰۱۷ به تعویق افتاد.

اینتل سال گذشته نیز نتوانست به وعده خود عمل کرده و قول ورود نخستین پردازنده ۱۰ نانومتری خود را برای سال ۲۰۱۹ داد. اما حال شاهد آن هستیم که چیپ Core i3-8121U زودتر از موعد مذکور از راه رسیده است.

پردازنده دو هسته ای جدید اینتل از کلاک هسته های ۲.۲ گیگاهرتز برخوردار بوده و از فناوری «Turbo Boost 2.0» برای رساندن فرکانس کاری تا ۳.۲ گیگاهرتز پشتیبانی می کند. چیپ مذکور مجهز به ۴ مگابایت کش هوشمند است و توان طراحی گرمایی آن برابر با ۱۵ وات خواهد بود.

پردازنده کنن لیک اینتل Cannon Lake

طبق اعلام سازنده، امکان استفاده از ۳۲ گیگابایت رم با پهنای باند دوگانه تا ۴۱.۶ گیگابایت در ثانیه به همراه پردازنده Core i3-8121U وجود دارد. این مموری ها می توانند شامل سری های DDR4-2400 و LPDDR4/x-2400 باشند. ضمناً امکان استفاده از حافظه های پرسرعت جدید Optane این شرکت و همچنین ۱۶ اسلات «PCI Express» نیز وجود دارد.

در حال حاضر پردازنده مورد بحث به طور اختصاصی در قلب نوت بوک جدید IdeaPad 330 کمپانی لنوو حضور خواهد داشت و این مدل از لپ تاب مورد بحث نیز تنها در کشور چین در دسترس است. به بیان دیگر، این تنها یک شروع آزمایشی برای پردازنده های سری کنن لیک اینتل است و برای عرضه عمومی مدل های مختلف از آن می بایست تا سال آینده میلادی منتظر بمانیم.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی