ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

ویجیاتو - بازی

مایکروسافت کنترلرى مخصوص معلولین عرضه خواهد کرد [بروزرسانی: انتشار ویدیو، تصاویر و اطلاعات رسمی]

به روزرسانی: مطابق پیش بینی ها، مایکروسافت از کنترلر مخصوص ایکس باکس برای معلولین رونمایی کرد. این کنترلر شامل 2 دکمه بزرگ قابل برنامه ریزی و 19 جک برای اتصال جوی استیک ها، دکمه و ...

شایان کرمی
نوشته شده توسط شایان کرمی | ۲۷ اردیبهشت ۱۳۹۷ | ۱۱:۵۵

به روزرسانی:

مطابق پیش بینی ها، مایکروسافت از کنترلر مخصوص ایکس باکس برای معلولین رونمایی کرد. این کنترلر شامل 2 دکمه بزرگ قابل برنامه ریزی و 19 جک برای اتصال جوی استیک ها، دکمه و سایر مواردی که به سهولت بازی کردن معلولین کمک می کنند، می شود.

این کنترل به صورتی برنامه ریزی شده که به معلولان امکان تجربه بازی ها به روش های گوناگونی را می دهد. برای مثال؛ سلیمان رامنی، یکی از کارمندان مایکروسافت که بدون انگشت در دست چپش زاده شده می گوید با استفاده از این کنترلر و شخصی سازی آن، می تواند یک بازی کامل را با پاهایش به اتمام برساند.

در ویدیو زیر، نحوه شخصی سازی این کنترلر و تجربیات استفاده از آن توسط افرادی که معلولیت های متفاوتی دارند بازگو می شود:

این کنترلر راه حلی همه جانبه برای افرادی که با معلولیت های گوناگون به تجربه بازی های ویدیویی علاقه دارند نیست و هنوز نمی توان تمام بازی ها را با استفاده از آن به پایان رساند. البته ممکن است در آینده و با در دسترس قرار گرفتن لوازم جانبی بیشتری برای این کنترلر، چنین اتفاقی نیز رخ دهد.

این کنترلر طی سال جاری میلادی با قیمت 100 دلار قابل تهیه خواهد بود.

خبر اصلی

مایکروسافت سابقه خوبى براى تامین لوازم جانبى محصولات خود دارد و به نظر مى رسد در حال حاضر در تلاش براى عرضه کنترلى براى معلولین است. روى این کنترلر دو دکمه بزرگ وجود دارد که براى استفاده از آن ها به میزان دقتى که در کنترلرهاى معمولى احتیاج است، نیازى نیست.

همچنین در بالاى این کنترلر دکمه هاى حساس به لمس شدنى وجود دارد که کاربر را از جابجا شدن در منوها بى نیاز مى کند. ممکن است این کنترلر جدید قابل برنامه ریزى هم باشد و وجود درگاه یو اس بى در کنار کنترلر این موضوع را تایید مى کند.

سه چراغ LED که احتمالاً از کنترلر هاى نسل دوم ایکس باکس الیت وام گرفته شده اند، نشان مى دهند که حداقل بعضى از قابلیت ها قابل شخصى سازى خواهند بود.

مایکروسافت

هنوز اطلاعات مشخصى از زمان عرضه این کنترلر در دسترس نیست و بعید به نظر نمى رسد که قبل از کنفرانس مایکروسافت در رویداد E3 2018 شاهد جزییات کاملترى از این محصول باشیم.

نباید توقع معرفى کنسول جدیدى از جانب مایکروسافت در E3 امسال را داشته باشیم و از همین سو، معرفى محصولى که بازى کردن براى افرادى که قادر به استفاده از کنترلر معمولى ایکس باکس وان نیستند را میسر مى کند، گزینه اى منطقى به شمار مى رود.

فیل اسپسنر مدیر ایکس باکس پیش از این گفته بود کنفرانس مایکروسافت در E3 2018 از کنفرانس هاى قبلى ایین کمپانى پربار تر بوده و عناوین متنوعى براى ایکس باکس وان معرفى خواهند شد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی