ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

سامسونگ در پی فروش چیپست های اگزینوس به ZTE و سایر تولیدکنندگان است

برای مدتی بسیار طولانی، کوالکام سهمی بسیار بزرگ از بازار پردازنده های میان رده و پرچمدار موبایل داشته است، اما احتمالاً بزودی یک رقیب جدید ظهور می کند. سامسونگ به صورت رسمی تایید کرده که ...

شایان ضیایی
نوشته شده توسط شایان ضیایی | ۲۸ اردیبهشت ۱۳۹۷ | ۱۰:۳۰

برای مدتی بسیار طولانی، کوالکام سهمی بسیار بزرگ از بازار پردازنده های میان رده و پرچمدار موبایل داشته است، اما احتمالاً بزودی یک رقیب جدید ظهور می کند. سامسونگ به صورت رسمی تایید کرده که در حال مذاکره با چند شرکت، از جمله شرکت چینی ZTE است تا چیپست های اگزینوس خود را برای استفاده در موبایل های هوشمند، تبلت ها و سایر دیوایس ها به آنها بفروشد.

بخش اعظمی از درآمد سامسونگ با فروش چیپ های حافظه به تقریباً هرکسی تامین می شود و کره ای ها امیدوارند که با ارائه چیپست های مبتنی بر ARM خود، قادر به تکرار موفقیت پیشین باشند. سامسونگ همیشه واحد System LSI خود را همچون یک شرکت مستقل در نظرگرفته است؛ بنابراین فروش قطعات سخت افزاری به سایر شرکت ها موضوع چندان غافلگیرکننده ای نیست.

تا به اینجای کار می توان حدس زد که سامسونگ از توان و ظرفیت کافی برای رقابت با شرکت هایی مثل مدیاتک و کوالکام برخوردار است. به جز این ها، رقیب بزرگ دیگری که باقی می ماند HiSillicon است؛ اما این شرکت هم از زیرمجموعه های هواوی به شمار می آید که چیپست های کایرین را به صورت انحصاری برای همین کمپانی چینی تولید می کند.

مدیر واحد System LSI می گوید که سامسونگ مشغول مذاکره با تمام تولیدکنندگان است؛ اما مذاکره با ZTE احتمالاً جالب تر از سایرین باشد. وقتی دولت آمریکا ZTE را از خرید تکنولوژی های این کشور منع کرد، دسترسی ZTE به چیپست های کوالکام پایان یافت. بدیهی است که ZTE می توانست برخی قطعات را جایگزین کند، اما هیچ تولیدکننده چیپست بزرگی در خارج از خاک آمریکا وجود نداشت.

حالا گسترش تجارت و تولیدات اگزینوس می تواند دقیقاً همان چیزی باشد که ZTE لازم دارد. البته سامسونگ کماکان جزییات خاصی درباره قرارداد احتمالی خود با ZTE منتشر نکرده و باید تا انتشار اخبار تکمیلی منتظر ماند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (4 مورد)
  • Morteza
    Morteza | ۲۸ اردیبهشت ۱۳۹۷

    واقعا ایول داره . سامسونگ انقدر مهم هست که امریکا توان تحریم کردنش رو نداره و با این دست کارا هم پوزه امریکا به خاک مالیده میشه و اهم نور امیدی تو دل کشورای تحریم شده ای مثل ما روشن میشه

    • آریا
      آریا | ۲۹ اردیبهشت ۱۳۹۷

      اندروید رو میخواد چیکار کنه؟? ?

    • آریا
      آریا | ۲۹ اردیبهشت ۱۳۹۷

      حتی سامسونگ هم توان مقابله با تحریم امریکا رو نداره
      از توتال که بزرگتر نیست

  • دانیال.م
    دانیال.م | ۲۸ اردیبهشت ۱۳۹۷

    دم سامسونگ گرم

مطالب پیشنهادی