ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

سهم آمازون از بازار اسپیکرهای هوشمند نسبت به یک سال پیش نصف شده است

بنابر آمار تازه موسسه تحلیلی Strategy Analytics، طی سه ماهه نخست سال جاری میلادی بالغ بر 9.2 میلیون اسپیکر هوشمند به فروش رفته است. آمازون با عرضه 4 میلیون دستگاه در سه ماهه ژانویه تا ...

شایان ضیایی
نوشته شده توسط شایان ضیایی | ۲۸ اردیبهشت ۱۳۹۷ | ۰۹:۴۳

بنابر آمار تازه موسسه تحلیلی Strategy Analytics، طی سه ماهه نخست سال جاری میلادی بالغ بر 9.2 میلیون اسپیکر هوشمند به فروش رفته است. آمازون با عرضه 4 میلیون دستگاه در سه ماهه ژانویه تا مارس کماکان بازیگر اصلی این بازار باقی مانده و ضمنا دو برابر دیوایس بیشتر نسبت به همین بازه در سال گذشته میلادی روانه بازار کرده است.

اما علی رغم این رشد، سایر تولیدکنندگان عملکرد بهتری داشته اند و سهم 81.8 درصدی آمازون از بازار در سه ماهه نخست سال 2017، حالا به 43.6 درصد رسیده است. یگی از تولیدکنندگانی که عملکردی بهتر نسبت به آمازون در سه ماهه اخیر داشته، گوگل است. این کمپانی با عرضه 2.4 میلیون دستگاه به جای 300 هزار دستگاه عرضه شده در سه ماهه ابتدایی 2017، رشد شگفت انگیز 709 درصدی را تجربه کرد.

در این بین، کمپانی چینی علی بابا (با سهم 7.6 درصدی از بازار) 700 هزار اسمارت فون عرضه کرد، اپل (با سهم 6 درصدی) به عرضه 600 هزار اسپیکر هوم پاد رضایت داد و شیائومی هم با 200 هزار اسپیکر، پرونده سه ماهه نخست سال را بست؛ نکته مهمی که درباره این سه کمپانی وجود دارد آن است که هیچ کدام 1 سال پیش اسپیکر هوشمندی برای عرضه نداشتند.

بعد از این ها، سایر تولیدکنندگان مسئولیت عرضه 1.3 میلیون اسپیکر هوشمند باقی مانده را برعهده داشتند؛ این تولیدکنندگان به صورت کل 13.8 درصد از بازار را مال خود کرده اند و بهبودی 806 درصدی در عملکرد را پشت سر گذاشته اند. ناگفته نماند که طی سه ماهه ابتدایی 2017، تنها 2.4 میلیون اسپیکر هوشمند به بازار عرضه شد و مقایسه این رقم با آمار اخیر، خود گویای وضعیت بهتر بازار و استقبال بیشتر مخاطبان است.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی