ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

ابزار
نرم افزار و اپلیکیشن

پنج ابزار امنیتی قدرتمند که شاید تا حالا نامشان را هم نشنیده باشید

اگر زیاد با اینترنت سر و کار دارید، حتما می‌دانید که امن بودن محیط آنلاینی که روزانه ساعت‌ها در آن وقت می‌گذرانیم تا چه اندازه مهم است. پس دیگر درباره این موضوع بیش از حد ...

نیما فرشین
نوشته شده توسط نیما فرشین | ۲۸ اردیبهشت ۱۳۹۷ | ۲۰:۰۰

اگر زیاد با اینترنت سر و کار دارید، حتما می‌دانید که امن بودن محیط آنلاینی که روزانه ساعت‌ها در آن وقت می‌گذرانیم تا چه اندازه مهم است. پس دیگر درباره این موضوع بیش از حد صحبت نمی‌کنیم و یک راست به سراغ اصل قضیه می‌رویم.

موضوع مطلب امروز در مورد این است که دقیقا باید از چه ابزارهایی برای حفظ امنیت خود در فضای آنلاین استفاده کنیم و اینکه آیا اصلا تا حالا از ابزارهای درستی استفاده کرده‌ایم یا نه؟

چراکه در هر دقیقه، حداقل یک کامپیوتر قربانی حملات پیچیده‌ای می‌شود که آنتی‌ویروس‌های استاندارد توان مقابله با آن‌ها را ندارند. اما برای اینکه بتوانید گارد امنیتی سیستم‌های خود را بیش از پیش در مقابل چنین حملاتی مستحکم‌ کنید، یک سری ابزار قدرتمند برایتان داریم که شاید تا حالا نامشان به گوشتان هم نخورده باشد.

چرا باید به سراغ نرم‌افزارهای دیگر برویم؟

شاید با خواندن چند خط بالا با خود بگویید: «من که همین الان هم یک نرم افزار خوب امنیتی دارم، پس چرا باید به سراغ یک سری ابزار جدید بروم که حتی نامشان را هم نشنیده‌ام؟»

پاسخ این سوال ساده است: یک نرم‌افزار امنیتی، به تنهایی نمی‌تواند از امنیت تمام بخش‌های کامپیوتر شما حفاظت کند. درست است که آن‌ها می‌توانند از پس ویروس‌ها، بدافزارها و خیلی چیزهای دیگری که حتما از آن‌ها خبر دارید، برآیند.

اما با تمام این اوصاف، این ابزار همه فن حریف نیستند و نمی‌توان از آن‌ها انتظار داشت که با همه چیز مقابله کنند. پس به همین منظور بهتر است از نرم‌افزارهای دیگر هم در کنار ابزاری که همین حالا روی سیستم‌هایمان داریم، استفاده کنیم تا هر چیزی به راحتی نتواند امنیت آنلاین ما را تهدید کند. ابزاری که در موردشان حرف می‌زنیم عبارتند از:

۱) InSpectre

ابزار

حتما تا حالا نام باگ‌های اسپکتر و ملت‌داون را شنیده‌اید. در دیجیاتو هم زیاد در مورد آن‌ها صحبت کرده‌ایم و اگر روی این لینک کلیک کنید، می‌توانید اطلاعات بیشتری در مورد این نقص‌های امنیتی به دست آورید. البته ملت و داون و اسپکتر از آن چیزهایی هم نیستند که به این راحتی‌ها بشود رفعشان کرد.

متاسفانه خیلی از کامپیوترها نسبت به این باگ‌های امنیتی مصونیت ندارند و با دریافت به‌روزرسانی‌ها هم فقط اوضاع بدتر می‌شود. اما خوشبختانه با نرم‌افزار InSpectre، خیلی راحت می‌‌توان از آسیب‌پذیری پردازنده سیستم نسبت به این باگ‌ها باخبر شد و با دریافت پچ‌های امنیتی به مقابله با آن‌ها پرداخت.

۲) Angry IP Scanner

ابزار

Angry IP Scanner از آن دست نرم‌افزارهاییست که اگر یک روتر در خانه‌ داشته باشید باید آن را روی سیستم خود نصب کنید. Angry IP Scanner اپلیکیشن قدرتمندی است و این موضوع را با ۲۳ میلیون بار دانلودی که پشت سر گذاشته، اثبات می‌کند.

خوبیَش هم این است که تقریبا برای همه سیستم‌عامل‌ها منتشر شده و می‌توان آن را روی ویندوز، مک و حتی لینوکس نیز نصب و اجرا کرد. Angry IP Scanner با استفاده از محدوده IP مشخص شده توسط شما، قادر به اسکن شبکه‌های محلی است و پس از بررسی‌هایی که انجام می دهد، به شما می‌گوید که دقیقا چه دیوایس‌هایی به روترتان متصل شده‌اند و تا چه اندازه پهنای باند شبکه را اشغال کرده‌اند.

۳) Cybereason RansomFree

ابزار

مسلما دیگر در مورد باج‌افزارها شنیده‌اید. یک سری بدافزار به شدت مخرب که سیستم کاربر را قفل می‌کنند و به باج‌گیری از او می‌پردازند. سال ۲۰۱۷ هم سال باج‌افزارها بود و تقریبا به هر مجله اینترنتی که نگاه می‌انداختیم، مدام چشممان به جمال اخبار بحث برانگیزشان روشن می‌شد.

اما جالب اینجاست که مقابله با باج‌افزارها چندان هم کار سختی نیست و فقط باید از قبل خودتان را آماده کنید. ابزارهای زیادی هم وجود دارند که می‌توانند گارد امنیتی سیستم را در مقابل چنین خطراتی مقاوم کنند که یکی از آن‌ها RansomFree است.

به گفته توسعه‌دهندگان RansomFree، این نرم‌افزار امنیتی قادر به شناسایی و مقابله با ۹۹ درصد باج‌افزارهای فعلی است و می‌توان با آن جلوی هر بدافزاری که بخواهد از شما باج‌گیری کند را گرفت.

۴) Disconnect

ابزار

فکر می‌کنید زمانی که وارد یک وبسایت می‌شوید، فقط آن وبسایت است که در حال ارتباط برقرار کردن با شماست؟ اگر چنین فکری می‌کنید باید بگویم که سخت در اشتباهید. چراکه با ورود به یک وبسایت، سرویس‌های تبلیغاتی، آنالیزورها، شبکه‌های اجتماعی و خیلی چیزهای دیگری که منو شما از آن‌ها سر در نمی‌آوریم، مدام در حال دنبال کردن ردپای ما هستند.

اما خیلی راحت با استفاده از افزونه Disconnect، می‌توان تمام ردپاها را پاک کرد و مانع از دسترسی سرویس‌های مختلف، به داده‌های در حال تبادل شد. جالب اینجاست که بدانید به لطف عملکرد خوب Disconnect در مقابله با این سرویس‌ها، ۴۴ درصد سرعت بیشتر حین مرور صفحات وب نیز نصیبتان می‌شود که این در نوع خود، خبر خیلی خوبی است.

۵) Malwarebytes Anti-Rootkit

ابزار

روت‌کیت‌ها همیشه خطرناک بوده و هستند. بدافزار‌هایی قدرتمند که می‌توانند آنتی‌ویروس‌ها را غیرفعال کنند و کنترل کامل سیستم را به دست بگیرند. زمانی‌ هم که روت‌کیت‌ها به جان سیستم‌ بیفتند، دیگر کاری از دست هیچ کس برنمی‌آید و از آن پس باید بشینید و از بین رفتن تمام اطلاعات خود را با چشم ببینید.

البته تمام چیزهایی که گفتیم به این معنا نیست که اصلا راهی برای مقابله با روت‌کیت‌ها وجود ندارد. اتفاقا، برعکس این قضیه صادق است و کلی راه حل مختلف وجود دارد که می‌شود با آن‌ها به جنگ روت‌کیت‌ها رفت و راه ورودشان به سیستم را مسدود کرد.

از بهترین راه حل‌های ممکن هم می‌شود به Malwarebytes Anti-Rootkit اشاره کرد. نرم‌افزاری قدرتمند که با نصب آن، هیچ روت‌کیتی اجازه ورود پیدا نمی‌کند و امنیت سیستم تا اندازه زیادی در مقابل این تهدیدات ارتقا می‌یابد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (4 مورد)
  • ali shafiey
    ali shafiey | ۲۹ اردیبهشت ۱۳۹۷

    خوب بگو افزانه انقدرم دهنت رو نمیخواد تنگ و گشاد کنی که بگی اد ان

    • ali shafiey
      ali shafiey | ۲۹ اردیبهشت ۱۳۹۷

      افزونه*

  • Mr. Mohammad
    Mr. Mohammad | ۲۸ اردیبهشت ۱۳۹۷

    به نظر من malwarebytes خیلی خوبه، بقیه عناوین رو هم کمتر در موردشون شنیده بودم،

  • فواد قبله
    فواد قبله | ۲۸ اردیبهشت ۱۳۹۷

    مقاله ی بسیار خوبی بود
    از این ها برای اندروید هم بذارید

مطالب پیشنهادی