ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

چینی‌ها حالا قادر به تامین نمایشگرهای بدون حاشیه برای موبایل های اقتصادی هستند

اخیراً کشور چین میزبان نمایشگاه China Information Technology بود و با توجه به پنل های نمایشگری که تولیدکنندگان چینی در معرض دید قرار دادند، به نظر می رسد که همه آنها مشغول کار روی پنل ...

شایان ضیایی
نوشته شده توسط شایان ضیایی | ۲۸ اردیبهشت ۱۳۹۷ | ۱۷:۰۰

اخیراً کشور چین میزبان نمایشگاه China Information Technology بود و با توجه به پنل های نمایشگری که تولیدکنندگان چینی در معرض دید قرار دادند، به نظر می رسد که همه آنها مشغول کار روی پنل های مورد نیاز برای «اسمارت فون های مدرن» هستند.

این بدان معناست که این کمپانی ها مشغول تولید پنل های نمایشگری با نسبت ابعاد 18:9 هستند که از مدل های ارزان قیمت با رزولوشن 400x840 گرفته تا مدل های گران قیمت تر برای موبایل های پرچمدار را شامل می شوند. اینطور که از شواهد امر بر می آید، تمام این کمپانی های چینی استفاده از نسبت ابعاد 16:9 نمایشگر را کنار گذاشته اند و به سمت پنل های تقریباً بدون حاشیه که قامت بیشتر و عرض کمتری دارند می روند.

از سوی دیگر، تولیدکنندگان غیرچینی این پنل ها مشغول کار روی نمایشگرهای انعطاف پذیر AMOLED و تعبیه اسکنر اثر انگشت در داخل نمایشگر هستند. همانطور که اخیراً در گزارش های خواندیم، اپل، سامسونگ و کوالکام هرکدام مشغول کار روی نمونه ای گران قیمت اما بسیار دقیق از اسکنرهای فراصوت داخل نمایشگر هستند اما اکثر تولیدکنندگان چینی استفاده از نمونه های ارزان تر و کم دقت تر را ترجیح می دهند.

تا به اینجای کار به نظر می رسد امسال سالی خواهد بود که نمایشگرهای تقریباً بدون حاشیه راه خود را به بازار دیوایس های اقتصادی باز می کنند. به عنوان مثال Moto E5 Plus موتورولا به یک پنل نمایشگر 6 اینچی از نوع LCD مجهز شده که از نسبت ابعاد 18:9 نمایشگر بهره می برد و حاشیه بسیار اندکی دارد. این دستگاه قرار است طی ماه جاری میلادی با قیمت کمتر از 200 دلار عرضه شود.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (2 مورد)
  • reza
    reza | ۲۸ اردیبهشت ۱۳۹۷

    آخ جون بالاخره از بعد از رو هم گذاشتن سه ماه پول شام و نهارم میتونم ی گوشی درست و حسابی بخرم البته اگه گرون تر نباشه تو ایران

  • behzad.h
    behzad.h | ۲۸ اردیبهشت ۱۳۹۷

    خب یک و نیم به بالاست و شاید هم دوتومن?? همینم نمیتونیم بخریم

مطالب پیشنهادی