ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

آنر چگونه می خواهد به یکی از سه برند برتر دنیای موبایل تبدیل شود؟

برند آنر (honor) در سال 2011 توسط هواوی شکل گرفت و در سال 2013 به صورت رسمی معرفی شد تا با عرضه گوشی‌های مقرون به صرفه، غول تکنولوژی چین را برای حضور قوی‌تر در عرصه ...

حمید مقدسی
نوشته شده توسط حمید مقدسی | ۲۹ اردیبهشت ۱۳۹۷ | ۱۸:۳۰

برند آنر (honor) در سال 2011 توسط هواوی شکل گرفت و در سال 2013 به صورت رسمی معرفی شد تا با عرضه گوشی‌های مقرون به صرفه، غول تکنولوژی چین را برای حضور قوی‌تر در عرصه جهانی آماده سازد. پیش از این در دیجیاتو محصولات مختلفی از جمله میان‌رده‌های آنر 5X، آنر 6X و آنر 7X یا پرچمدارانی نظیر آنر 9 را بررسی کرده ایم. در این مطلب قصد داریم بیشتر به گذشته، حال و آینده برند آنر بپردازیم. با دیجیاتو همراه باشید.

درسی در برندینگ جهانی

مبحث برندینگ در دنیای فناوری نقش تعیین کننده ای دارد. قبل از عصر اینترنت، شرکت‌های فعال در عرصه تکنولوژی تلاش زیادی می‌کردند تا محصولات مختلف را با برندهای متنوع عرضه کنند، اما امروزه می‌بینیم اکثر برندها به اندازه کافی واضح یا منحصر به فرد نیستند. این مشکل در مورد شرکت‌های آسیایی، به خصوص چینی ها پررنگ‌تر است چون اسامی چینی به سختی تلفظ می شوند و درک معنای آنها دشوار است. حتی ادای صحیح اسامی معروفی نظیر «هواوی» یا «شیائومی» هم از عهده هر کسی بر نمی آید.

غول تکنولوژی چین با آگاهی از این وضعیت، هنر برندینگ را به کار گرفت. بهترین برندها، آنهایی هستند که از عبارتی منحصر به فرد با قابلیت ثبت به عنوان مارک تجاری تشکل شده اند. همچنین برند باید تصویر مثبتی در ذهن ایجاد کند و در کل جهان پذیرفته شود. همان طور که می دانید هواوی همچنان برای عقد قرارداد با اپراتورهای آمریکایی و فروش محصولاتش در ایالات متحده با مشکل مواجه است و در چنین وضعیتی، برند جداگانه ای مانند آنر می تواند اوضاع را بهتر کند، چنان که در رویدادها و غرفه های آنر معمولاً هیچ اسم یا نشانه ای از هواوی به چشم نمی خورد.

آنر تمام ویژگی های یک برند خوب را دارد: تصویر مثبتی را در ذهن ایجاد می کند، به سادگی مفهومش را انتقال می دهد، و تمام فعالیت های شرکت را تحت یک چارچوب مشخص و واضح در می آورد. اگر به وب سایت رسمی آنر مراجعه کنید هم خواهید دید که همه چیز در قالب یک شعار واحد یعنی «برای دلیران» (For The Brave) گرد هم آمده و پیام مشترکی را به شما منتقل می کنند.

در واقع آنر که بازوی پر قدرت هواوی برای حضور در عرصه جهانی بود، اکنون شخصیتی کاملاً مستقل دارد و به خوبی در سرتاسر جهان شناخته شده است. چندی پیش «جرج ژائو» رئیس این شرکت در مراسم معرفی موبایل آنر 7X و آنر V10 اعلام کرد طی پنج سال آینده آنر به یکی از سه برند برتر بازار جهانی موبایل تبدیل خواهد شد، هدفی که با توجه به پیشرفت آنها چندان دور از دسترس نیست.

اقتصادی یا پرچمدار؟

آنر یک برند اقتصادی به شمار می رود که هم میان رده اقتصادی معرفی می کند و هم پرچمدار اقتصادی، یعنی گوشی هایی با مشخصات حرفه ای اما قیمتی کمتر از دیگر پرچمداران بازار. در واقع آنر رمز موفقیتش را همین استراتژی ساده می داند: معرفی موبایل هایی با ویژگی های برتر و قیمت رقابتی، طراحی زیبا و البته ارتباط مستقیم با خریداران.

این استارتاپ چینی توانست طی کمتر از 5 سال و به واسطه مدل کسب و کار اینترنتی با تمرکز بر نوآوری، کیفیت و خدمات، در سرتاسر جهان شناخته شود. توجه اصلی آنر روی جوانان است و سعی دارد تا بیشتر نیازهای این قشر را در نظر بگیرد. بدین منظور، آنر با آزمایشگاه های تحقیقاتی، زنجیره تأمین و شرکای حاضر در بازار همکاری می کند تا بهترین نتیجه را به دست بیاورد. به عنوان مثال می توان به همکاری نزدیک آنر با توسعه دهندگان شرکت گیم لافت برای بهینه سازی بازی های این استودیو روی گوشی های آنر اشاره کرد.

البته در این راه نباید نقش مهم هواوی را نادیده گرفت. آنر با تکیه بر منابع غنی مادی و معنوی شرکت مادر و فناوری های آنها توانسته محصولاتش را با قیمت مناسب وارد بازار کند. استفاده از پلتفرم کارآمد اینترنت برای فروش بی واسطه و دوری از تبلیغات سنگین تلویزیونی و شهری هم یکی دیگر از دلایل کاهش هزینه و قیمت نهایی گوشی های این شرکت است که در موفقیت آنها نقش بسزایی دارد.

گام بعدی چیست؟

همان طور که گفتیم، شعار آنر «برای دلیران» است و زمانی که قصد دارید چنین پیامی را به جامعه هدف خود منتقل کنید، باید خودتان در آن پیشگام شوید. «جرج ژائو» مدیر عامل آنر در کنفرانسی که روزهای پایانی سال گذشته میلادی در لندن برگزار شد، چنین راهی را در پیش گرفت و اعلام کرد آنر می خواهد طی 5 سال به یکی از سه برند اصلی سازنده موبایل در جهان بدل شود.

ژائو در جریان این رویداد خبری گفت:

در حال حاضر کسب و کار آنر در خارج از چین حدود 15 درصد از درآمدش را تشکیل می دهد. انتظار می رود این سهم تا سال 2020 به 50 درصد برسد و در سال 2022 سهم آنر در بازار جهانی از سهم این برند در بازار چین پیشی بگیرد.

مدیر عامل آنر می گوید جامعه پر شور و وفادار آنر، انگیزه اصلی برای این پیشرفت است و سال 2018 برای تحقق این هدف جاه طلبانه، برای آنها نقش تعیین کننده ای دارد. او در نامه ای خطاب به دوستداران این برند می گوید:

دنیا را تغییر دهید و اجازه ندهید که دنیا شما را تغییر دهد. هدف آنر همین است و همه ما باید برای رسیدن به آن تلاش کنیم.

در ادامه به اختصار، شما را با چند مدل از جدیدترین و محبوب ترین موبایل های آنر آشنا می کنیم.

آنر 10

آنر 10 آخرین پرچمدار این شرکت است که حدود یک ماه قبل به شکل رسمی معرفی شد و از 25 اردیبهشت به بازارهای جهانی راه پیدا کرد. این گوشی تمام مشخصات پرچمداران سال 2018 را به همراه دارد، از جمله طراحی مدرن با رنگ بندی جذاب موسوم به آرورا، نمایشگر فول ویوی 5.84 اینچی، سخت افزار قدرتمند، دوربین دوگانه حرفه ای مجهز به هوش مصنوعی و شارژ سریع 22.5 واتی. حضور بریدگی بالای نمایشگر یا همان ناچ هم نشان می دهد با محصولی جدید روبرو هستیم.

آنر 10 از حالات مختلف عکاسی بهره می برد که در میان آنها، پرتره نقش پر رنگی دارد، به ویژه حالت نورپردازی استودیویی با استفاده از هوش مصنوعی که شبیه به همین قابلیت در آیفون X به نظر می رسد. حسگر اثر انگشت فراصوت زیر شیشه نمایشگر هم حتی با دست های خیس به خوبی عمل می کند. این گوشی پرچمدار هنوز وارد بازار کشورمان نشده اما خبرها از اتمام موجودی اولیه آنر 10 در روز نخست عرضه آن در اروپا حکایت دارند.

آنر 9 لایت

گوشی میان رده آنر 9 لایت اوایل زمستان سال گذشته معرفی شد و چندی پیش هم به بازار کشورمان راه یافت. در بین ویژگی های شاخص این موبایل می توان به طراحی مدرن با نمایشگر فول ویو و بدنه شیشه ای، چهار دوربین برای عکاسی و اندروید 8 اشاره کرد. برای ساخت لایه پشتی آنر 9 لایت از لایه های نانو و روش PPVD استفاده شده تا حالت نورپردازی خاص آن را به وجود بیاورد. این موبایل بازخورد مثبتی را از رسانه های معتبر جهان دریافت کرده و تا به امروز آمار فروش خوبی داشته است.

آنر ویو 10

آنر ویو 10 یا V10 دیگر پرچمدار آنر است که اواخر پاییز سال گذشته به شکل رسمی معرفی شد و در CES 2018 از سوی اکثر نشریات معتبر تکنولوژی، یکی از بهترین محصولات این نمایشگاه لقب گرفت. ترکیب سخت افزار قدرتمند و شش گیگابایت رَم، دوربین های حرفه ای و البته قابلیت های هوش مصنوعی با قیمت مناسب، آنر V10 را به یکی از بهترین گزینه های بازار جهانی بدل کرده. آنر دو تیزر تبلیغاتی را هم برای این آنر V10 آماده کرده که دیدن آنها خالی از لطف نیست.

آنر 7X

آنر 7X را حتماً به خوبی می شناسید، محصولی که حدود شش ماه قبل معرفی شد و چهار ماه قبل هم به بازار کشورمان راه پیدا کرد. در بررسی کامل آنر 7X دیدید که این گوشی قابلیت های مناسبی از جمله کیفیت ساخت بالا، طراحی زیبا با نمایشگر فول ویو و سخت افزار مناسب برای رفع نیازهای روزمره را در اختیارتان می گذارد و حتی می تواند با میان رده های گران قیمت تر از سامسونگ مانند گلکسی A7 نیز رقابت کند.

در اینجا می توانید ویدیوی بررسی آنر 7X توسط دیجیاتو را هم مشاهده کنید:

آنر 9

آنر 9 پرچمدار نسل قبل این شرکت محسوب می شود که عملکرد نسبتاً موفقی در بازار داشته. این گوشی در آغاز سال جاری میلادی و تنها با گذشت یک ماه از زمان عرضه به آمار فروش یک میلیونی رسید. در بررسی آنر 9 توسط دیجیاتو دیدید که با یک موبایل واقعاً قدرتمند و زیبا روبرو هستیم.

البته آنر 9 به نسل قبل موبایل های این شرکت تعلق دارد و بنابراین از نمایشگر فول ویو با حاشیه اندک، بی بهره است. با این حال عملکرد بسیار خوب دوربین دوگانه این گوشی و سخت افزار قدرتمندش می تواند اکثر کاربران را راضی کند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (5 مورد)
  • امیرحسین
    امیرحسین | ۱ شهریور ۱۳۹۸

    سلام.انر ۱۰ لایت هم یکی از این هاست اما نه نسخه۳ گیگ رم اش،در واقع نسخه ۴ گیگ رم و ۶ گیگ رم.?

  • Mahdi Farahani
    Mahdi Farahani | ۳۰ اردیبهشت ۱۳۹۷

    من هم هانر داشتم هم هواوی بنظر من خود هواوی یه چیزایی داره که فقط حین کار کردن طولانی مدت میشه فهمید ک هانر کم میاره پیشش

  • میلاد ترابی
    میلاد ترابی | ۲۹ اردیبهشت ۱۳۹۷

    شیامی و آنر خیلی خوبن

  • erfan amini
    erfan amini | ۲۹ اردیبهشت ۱۳۹۷

    باتری های میان رده هاش چندان تعریفی نیست.تایپ سی ندارند و فست شارج و زود خالی می کنند.

    • مجتبی سامری
      مجتبی سامری | ۲۹ اردیبهشت ۱۳۹۷

      باتری دیگه مشکل همه گوشی ها شد
      درحالی که شرکت رو دوربین تمرکز کردن
      صنعت باتری بسیار عقب افتاده

مطالب پیشنهادی