ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

میگرن
علمی

اولین دارو برای کاهش حملات میگرن توسط سازمان غذا و داروی آمریکا تأیید شد

سازمان غذا و داروی آمریکا به تازگی داروی جدیدی را تأیید کرده که در نوع خود اولینی است که تعداد حملات میگرن در بین افراد مبتلا به این مشکل فلج کننده را کاهش می دهد. ...

علی باقرزاده
نوشته شده توسط علی باقرزاده | ۲۹ اردیبهشت ۱۳۹۷ | ۱۴:۰۰

سازمان غذا و داروی آمریکا به تازگی داروی جدیدی را تأیید کرده که در نوع خود اولینی است که تعداد حملات میگرن در بین افراد مبتلا به این مشکل فلج کننده را کاهش می دهد.

میگرن یک اختلال شدید است که موجب سر دردهای ملایم یا شدید می شود و ممکن است با حالت تهوع، اختلالات موقت بینایی و یا حساسیت بیش از حد معمول نسبت به نور همراه باشد. این نوع سر درد ممکن است بین 2 تا 72 ساعت ادامه داشته باشد. افرادی که به این اختلال دچار می شوند ممکن است عصبی یا افسرده شوند یا به طور موقت قادر به انجام کارهای روزانه خود نباشند.

بسیاری از داروهایی که تاکنون برای میگرن ارائه شده اند، علائم حاصل از این بیماری را هدف قرار داده و کنترل می کنند. داروی «Aimovig» که به تازگی تأیید شده با نام تجاری «erenumab-aooe» در آمریکا شناخته می شود و بر خلاف نمونه های تجاری دیگر تعداد حملات را کاهش می دهد.

Aimovig و برخی از داروهای دیگر در حال توسعه در ابتدا بر اساس تحقیقاتی شکل گرفته اند که از دهه 80 میلادی شروع شده بودند.

در پژوهشی که برای بررسی میزان اثر بخشی این دارو انجام شده، میزان حملات میگرن به طور متوسط از 8 عدد در ماه به کمتر از 5 عدد کاهش یافته. بیماران همچنین عوارض جانبی خفیفی را گزارش کرده اند. به این ترتیب تصور می شود که در طولانی مدت نیز عوارض جانبی خفیفی داشته باشد.

برای استفاده از این دارو کافیست خود فرد دارویی که مشابه با یک خودکار است (مشابه با نمونه هایی که برای تزریق انسولین استفاده می شود) را تزریق کند.

البته قیمت این دارو بسیار بالا است. هزینه استفاده سالانه آن 6900 دلار خرج بر می دارد. با این حال برخی از تحلیلگران معتقدند که قیمت اولیه آن تا 10 هزار دلار در سال نیز افزایش یابد. البته در نهایت انتظار می رود قیمت این دارو کاهش یابد.

npr
دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (4 مورد)
  • مریم عابدینی
    مریم عابدینی | ۲۵ آذر ۱۴۰۰

    سلام خانم ۳۴ سالمه هستم ۱۵ ساله میگرن دادم هر سال و روز به روز هم شدتش بیشتر میشه بیشتر از قبل ناتوان شدم طب سنتی چند بار استفاده کردم اثر نکرد اصلا انگار نه انگار...متخصص مغز و اعصاب رفتم قرصها باعث میشد فقط بخوابم ادامه ندادم چون بچه کوچک داشتم و باید از اون مراقبت میکردم.اسپری میگرن کات استفاده کردم یه چند روز اثر کرد بعد عادی شد اونم دیگه تاثیر نگذاشت الان به مدت چند ساله سوماتریپتان میخورم اونم در مواقع که میگرنم خفیفه اثر داره شدید باشه کار به سرم می‌کشه و سردرد بیش از یک ماه طول میکشه همش سردرد دارم...خیلی سخته کاش این دارو در ایران هم باشه

  • darklight
    darklight | ۲۹ اردیبهشت ۱۳۹۷

    میگرن یکی از جاهایی هست که برتری طب سنتی به صنعتی کاملا خودش رو به رخ می کشه .... سالها با مشکل میگرن درگیر بودم و هر دکتری رفتم گفتن درمان نداره و باید داروهای فلان و بهمان رو مصرف کنی بدون بهبودی خاصی ... خلاصه که زندگیم توی اون دوران یک فاجعه به تمام معنا بود ... به پیشنهاد یکی از اساتیدم رفتم یک دکتر سنتی و بعد از مصرف فقط یک دارو اونم روزی یک وعده و به مدت ۱۰ روز الان نزدیک هفت سالی میشه که سردرد میگرنی سراغم نیومده. در صورتی که بارها شده شرایط بدی رو سپری کردم هر لحظه منتظر برگشت میگرن بودم ولی الحمدلله که الان خوبم و همچنان این درد وحشتناک سراغم نیومده.
    حالا اونوقت اینا تازه دارو کشف کردن که تعداد حملات رو کم کنه ... چقدر برای من خنده داره ...

    • OLD
      OLD | ۲۹ اردیبهشت ۱۳۹۷

      شما که اینقد زحمت کشیدی نوشتی و از طب سنتی دفاع کردی. حداقل اسم اون داروی که دکترت تجویز کردی رو مینوشتی شاید یه بنده خدا مشکل شمارو داشته باشه چندین سال...
      عجب مردمی داریم والا....

      • Erfaan Zandii
        Erfaan Zandii | ۲۹ اردیبهشت ۱۳۹۷

        لابد عنبر النسا داده بهش خورده

مطالب پیشنهادی