ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

سیستم تشخیص چهره چین به مدارس رسید؛ نظارت بر احساسات دانش آموزان چینی

چین در سال های اخیر موفق شده سیستم های تشخیص چهره مبتنی بر هوش مصنوعی کارآمدی را توسعه دهد و آن را در بخش های مختلف از جمله پلیس این کشور به کار بندد. اکنون ...

علی باقرزاده
نوشته شده توسط علی باقرزاده | ۲۹ اردیبهشت ۱۳۹۷ | ۱۷:۰۰

چین در سال های اخیر موفق شده سیستم های تشخیص چهره مبتنی بر هوش مصنوعی کارآمدی را توسعه دهد و آن را در بخش های مختلف از جمله پلیس این کشور به کار بندد. اکنون استفاده از این فناوری به مدارس نیز گسترش یافته است.

به واسطه این سیستم که از 3 دوربین بهره می برد، دانش آموزان یک مدرسه راهنمایی در هانگژو چین مورد نظارت قرار می گیرند تا قابلیت تشخیص آنی احساسات آنها فراهم شده و بر این اساس تحلیل هایی صورت گیرد.

در این گزارش با اشاره به قدرتمند ظاهر شدن این سیستم گفته شده:

«شما چه میزان زمان در طول یک روز دارید؟ وقتی تمرکز ندارید چه می کنید؟ دانش آموزان، کلاس های کدام معلمان را بیشتر دوست دارند؟ با این ایده بزرگ اکنون دیگر این پاسخ ها مبهم نیستند».

این سیستم می تواند عصبانیت، رنجش، تعجب و البته خوشحالی دانش آموزان را متوجه شود و در صورتی که هر یک از این موارد در دانش آموزان به میزان خاصی برسد، به معلمان اخطار دهد.

سیستم تشجیص چهره

همچنین می توان به این ترتیب میزان توجه دانش آموزان به معلم را متوجه شد. در نهایت می توان از این اطلاعات برای تحلیل احساسات دانش آموزان بهره برد و البته امکان بررسی میزان کارایی معلمان بر اساس عکس العمل های دانش آموزان نیز فراهم می شود.

علی رغم اینکه این سیستم می تواند مفید باشد، ولی گمانه زنی هایی در مورد نقض حریم خصوصی این سیستم نیز مطرح شده. پیش از این فناوری تشخیص چهره مبتنی بر هوش مصنوعی چین موفق شده بود یک مجرم را از بین 50 هزار نفر از تماشاگران کنسرت شناسایی کند.

همچنین مشخص شده بود که برخی از سازمان ها در این کشور اقدام به پایش فعالیت های مغزی کارمندان می کنند. به این طریق به راحتی کارفرمایان می توانند از تغییرات در حوصله کارمندان مطلع شده و وظایف آنها یا زمان های استراحت را به گونه ای بهتر برنامه ریزی کنند.

 

تماشا کنید: پلان؛ هوش مصنوعی چگونه ما را زیر نظر می گیرد؟

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی