ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

کسب و کار

مایکروسافت چه زمانی ارزش بازار 1000 میلیارد دلاری را رد می کند؟

موسسه خدمات مالی مورگان استنلی به تازگی پیش بینی کرده که به لطف کسب و کار در حوزه محاسبات ابری، مایکروسافت می تواند در 12 ماه آینده به شرکتی با ارزش بازار 1000 میلیارد دلاری ...

علی باقرزاده
نوشته شده توسط علی باقرزاده | ۳۰ اردیبهشت ۱۳۹۷ | ۱۴:۳۰

موسسه خدمات مالی مورگان استنلی به تازگی پیش بینی کرده که به لطف کسب و کار در حوزه محاسبات ابری، مایکروسافت می تواند در 12 ماه آینده به شرکتی با ارزش بازار 1000 میلیارد دلاری بدل شود.

بنا بر پیش بینی های موسسه یاد شده، ارزش هر واحد سهام مایکروسافت در 12 ماه پیش رو به 130 دلار خواهد رسید و به این ترتیب کمپانی ساکن ردموند به ارزشی 1000 میلیارد دلاری دست خواهد یافت.

به عبارتی می توان گفت که سهام مایکروسافت باید به میزان حدود 34 درصد رشد کند تا مایکروسافت را به نقطه پیش بینی شده برساند. ارزش بازار مایکروسافت تا روز 27 اردیبهشت ماه برابر 738.98 میلیارد دلار بوده و این کمپانی عنوان چهارمین سهام ارزشمند در آمریکا را به خود اختصاص داده است.

مایکروسافت در 12 ماه گذشته موفق شده بیش از 40 درصد، در آمدهای خود را افزایش دهد. یکی از بخش هایی که در افزایش درآمد نقش مهمی داشته سرویس آژور است که مایکروسافت را به برنده در حوزه خدمات ابری بدل می کند. همچنین خدمات مراکز داده و سرویس آفیس 365 در سه سال اخیر موجب افزایش درآمدهای کمپانی ساکن مانتین ویو شده اند. البته در این بین نباید تأثیر تصاحب لینکدین توسط مایکروسافت را نیز از یاد برد.

در حالی که از مدت ها پیش رقابت اپل، مایکروسافت، گوگل، آمازون و ... بر سر بدل شدن به کمپانی هایی با ارزش بازار 1000 میلیارد دلاری در بازار سهام آمریکا مطرح شده بود، اکنون مایکروسافت پس از اپل با ارزشی 919 میلیارد دلاری قرار دارد. در حالی که آمازون ارزشی 767.5 میلیارد دلاری دارد و این میزان برای گوگل برابر با 750 میلیارد دلار است.

هنوز هیچ یک از این کمپانی های آمریکایی موفق نشده اند در بازار سهام آمریکا به ارزش بازار 1000 میلیارد دلاری دست پیدا کند، با این حال انتظار می رود در سال پیش رو شاهد گذر چندین کمپانی از این مرز باشیم. در این بین باید اشاره کرد که اپل برای دستیابی به این نقطه، تنها نیاز به افزایش ارزش بازار معادل با 8.1 درصد نسبت به میزان کنونی را دارد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی