ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

مجری فیلترینگ تلگرام
تکنولوژی

نماینده مجلس: نمی‌شود هم مجری فیلترینگ بود و هم منتقد آن

سیده «حمیده زرآبادی» نماینده مردم قزوین در نطق میان‌دستور خود در جلسه علنی امروز ضمن انتقاد از فیلترینگ تلگرام گفت: «حجم استفاده از فیلترشکن‌ها نشان دهنده این است که سیاست به کارگرفته شده در مدیریت فضای ...

آرش پارساپور
نوشته شده توسط آرش پارساپور | ۳۰ اردیبهشت ۱۳۹۷ | ۱۷:۴۰

سیده «حمیده زرآبادی» نماینده مردم قزوین در نطق میان‌دستور خود در جلسه علنی امروز ضمن انتقاد از فیلترینگ تلگرام گفت: «حجم استفاده از فیلترشکن‌ها نشان دهنده این است که سیاست به کارگرفته شده در مدیریت فضای مجازی ناموفق بوده است.»

به گفته زرآبادی دولت باید تکلیف خود را روشن کند، چرا که نمی‌شود هم مجری فیلترینگ بود و هم منتقد آن. این نماینده مجلس باور دارد که بسیاری از کاربران از اینترنت استفاده دیگری دارند و نه به پیام‌رسان‌ها کار دارند و نه کاری با فیلترشکن‌ها و کارکرد آنها اما با مشکلاتی مواجه شده‌اند:

«درخصوص کاربرانی که نه فیلترشکن استفاده می کنند و نه عضو شبکه‌های پیام‌رسان داخلی هستند اما این روزها از سرعت سرویس‌های اینترنت رنج می‌برند، چه تدبیری اندیشیده شده است؟»

مجری فیلترینگ تلگرام

زرآبادی اولین شخصی بود که در اواخر اسفندماه سال گذشته خبر از فیلترینگ قریب الوقوع تلگرام در سال 97 داد و همان‌ موقع با وجود تکذیب شده این موضوع، تاکید کرد که این موضوع صحت دارد و دولت باید درباره آن شفاف سازی کند.

«محمدجواد آذری جهرمی» یکی از دلایل مخالفت دولت با فیلترینگ را فراگیر شدن فیلترشکن‌ها و اثرات مخرب امنیتی آنها می‌داند و بنا به گفته کارشناسان او به نکته‌ای درست اشاره می‌کند چرا که سازوکار فیلترشکن‌ها به‌گونه‌ای است که برای عبور از فیلترینگ باید از مسیری گذشت که دیگران آن را ایجاد کرده‌اند؛ مسیری که لزوما امن نیست.

جهرمی از اختلال در اینترنت ابراز نارضایتی می‌کند و از تلاش برای بهبود آن می‌گوید، اما اگر کیفیت اینترنت به وضعیت مطلوب خود بازگردد، فیلترشکن‌ها نیز جانی دوباره می‌گیرند و فیلترینگ را بی‌اثر می‌کنند و مشخص نیست که سیاست دولت در قبال این وضعیت چه خواهد بود؟

مجری فیلترینگ تلگرام

اخلال در اینترنت باعث شده که صدای اعتراض بسیاری از افراد بلند شود. به تازگی شرکت ارتباطات زیرساخت هم برای رسیدگی به این اعتراضات اعلام کرده است که کاربرانی که با اختلال مواجه می‌شوند می‌توانند نوع مشکل خود را به آدرس help@tic.ir ارسال کنند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (12 مورد)
  • ?️
    ?️ | ۳۱ اردیبهشت ۱۳۹۷

    کسانی که دستور فیلتر تلگرام را صادر کرده اند باید پاسخگو باشند وگرنه وزیر فقط مجری دستور است.

  • stormwolf
    stormwolf | ۳۰ اردیبهشت ۱۳۹۷

    دیگه فک نکنم کسی که مزه اینترنت بدون فیلتر رو چشیده باشه و دسترسی ازاد به یوتیوب و توییتر داشته باشه بتونه با اینترنت مزخرف داخلی کار کنه که از هر ده تا لینک اول جستجوی گوگل که باز میکینی شیش تاش فیلتره و این که همه ی وی پی ان ها و فیلترشکن ها رو قطع کنید به نظر من غیر ممکنه نمونش فیلترینگ دولت چین هست که باعث به وجود اومدن شادوساکس شد و دیگه شادو ساکسو نمیشه فیلتر کرد مگر اینکه کلا ارتباط اینترنت بین الملل رو قطع کرد

  • ?️
    ?️ | ۳۰ اردیبهشت ۱۳۹۷

    باید شورای عالی فضای مجازی به نمایندگان مردم نسبت به تصمیمات شان پاسخگو باشند.

  • ?️
    ?️ | ۳۰ اردیبهشت ۱۳۹۷

    ببخشید حرف بی موردی است.
    چون با وجود منتقد بودن به فیلترینگ، قانونا اجازه اجرا نکردن دستور صادر شده را ندارند. به همین سادگی.

  • Alireza Zare
    Alireza Zare | ۳۰ اردیبهشت ۱۳۹۷

    مملکتی که واسه مسنجر خودت نتونی تصمیم بگیری جای زندگی نیست. هرکی میتونه خداشاهده زندگیشو بفروشه و بره یه کشور دیگه واسه زندگی. حداقل فردا شرمنده بچه‌هاش نباشه که چرا همچین جایی به دنیا اومدن و هر روز باید به روزگار لعنت بفرستن. مث ما...

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی