ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

خودرو

ترکیب فناوری و سنت گرایی؛ نگاهی به خودروهاى منتخب خاندان سلطنتى انگلستان

مراسم عروسی شاهزاده هری، نوه ملکه بریتانیا و مگان مارکل، هنرپیشه آمریکایی، ترکیبی از رسوم سنتی خانواده سلطنتی و نوآوری‌ هایی بود که به انتخاب زوج جوان در مراسم گنجانده شده بود. بهترین سمبل برای ...

تیم خودرو
نوشته شده توسط تیم خودرو | ۳۰ اردیبهشت ۱۳۹۷ | ۲۱:۰۰

مراسم عروسی شاهزاده هری، نوه ملکه بریتانیا و مگان مارکل، هنرپیشه آمریکایی، ترکیبی از رسوم سنتی خانواده سلطنتی و نوآوری‌ هایی بود که به انتخاب زوج جوان در مراسم گنجانده شده بود. بهترین سمبل برای این مراسم، ماشین عروس بود. هری و مگان سوار بر یک جگوار الکتریکی به مهمانی شام عروسی رفتند.سال گذشته بخش خودروهای کلاسیک جگوار، با هدف پیوند زدن گذشته پرافتخار شرکت با آینده، یک مدل ۱۹۶۸ ئی-تایپ را به قوای محرکه الکتریکی مجهز کرد که برای مدل‌های جدید این کارخانه ساخته شده است. این همان ماشینی است که زوج جوان برای عروسی خود کرایه کردند.شتاب صفر تا صد کیلومتر این ماشین ۵.۵ ثانیه است و با هر بار شارژ می‌تواند تا ۲۷۰ کیلومتر حرکت کند. قیمت ماشین ۳۵۰ هزار پوند (حدود ۴۷۰ هزار دلار) است.
جگوار این ماشین را سال گذشته براساس مدل کلاسیک ائی-تایپ ساخت. ائی-تایپ یکی از مشهورترین خودروهای کلاسیک جهان است که از سال ۱۹۶۱ تا ۱۹۷۵ ساخته شد. هنگامی که این خودرو به بازار عرضه شد، انزو فراری، بنیانگذار کارخانه فراری آن را 'زیباترین ماشین جهان' خواند.عروس جدید نیز سوار بر یک رولزرویس فانتوم نسل چهارم ساخت 1950 در بین بازیدکنندگان حرکت کرد. اگر فکر می‌کنید این خودرو برایتان آشناست، چندان هم اشتباه نکرده‌اید، زیرا این رولزرویس فانتوم دقیقا همان خودرویی است که ملکه الیزابت دوم قبل از ملکه شدن از آن استفاده می‌کرد.

از طرفی این خودرو اولین خودروی مشترک ملکه الیزابت دوم و پرنس فلیپ محسوب می‌شود که حکایت از اوج خاص بودن آن دارد.فانتوم IV یکی از 18 خودروی رولزرویس است که بین سال‌های 1950 تا 1956 ساخته شده است. بله، تنها 18 خودرو برای طرفداران این برند ساخته شد که توان پرداخت ارزش آن را داشتند.

در واقع تنها بخشی از خانواده سلطنتی بریتانیا و سران دولت شانس راندن این شاهکار و قطعه هنری زمان خود را داشتند.
فانتوم IV با ظاهر کلاسیک و اصیلش، سلطنتی بودن خود را نشان می‌دهد. تاکنون 16 نسخه از این خودرو باقی ماند‌ه‌ که اکثر آنها در موزه‌های خودرو یا کلکسیون‌های خصوصی و عمومی نگه‌داری می‌شوند. از آنجا که بیش از 6 دهه از عمر این خودروها می‌گذرد، نمی‌توان به حرکت خوب آنها مانند مدل موجود در عروسی سلطنتی انگلیس اعتماد کرد.
شاهزاده ویلیام، برادر هری و همسرش کیت، هفت سال پیش با همین ماشین به مراسم عقد خود رفتند. ملکه برای رفتن به مراسم عقد بر بنتلی سوار بود که این کارخانه در سال ۲۰۰۲ به مناسبت پنجاهمین سالگرد سلطنتش به او هدیه داد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • pouya s
    pouya s | ۳۰ اردیبهشت ۱۳۹۷

    عروسی جالبی بود و برام جالب بود که ماشین را کرایه کردند در صورتی که می تونستند بخرند

مطالب پیشنهادی