ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

علمی

فضانورد ناسا کارت حافظه دوربین گو پروی خود را جا گذاشت

برای همه پیش می‌آید که بعد از خروج از منزل یا محل کار خود متوجه بشوند که وسیله‌ی کوچکی نظیر کارت حافظه‌شان را جا گذاشته‌اند اما اخیراً اتفاق جالبی رخ داده که این فراموشی را ...

امین قیاسی
نوشته شده توسط امین قیاسی | ۳۰ اردیبهشت ۱۳۹۷ | ۱۹:۳۰

برای همه پیش می‌آید که بعد از خروج از منزل یا محل کار خود متوجه بشوند که وسیله‌ی کوچکی نظیر کارت حافظه‌شان را جا گذاشته‌اند اما اخیراً اتفاق جالبی رخ داده که این فراموشی را به مرحله جدیدی وارد کرده است. به تازگی فضانورد ناسا حین انجام ماموریت عکسبرداری با دوربین گو پرو‌ی خود متوجه شده که کارت حافظه دوربین را جا گذاشته است.

این فضانورد متوجه نشده بود که به نمایش درآمدن هشدار No SD چه دلیلی دارد

داستان از اینجا شروع شد که فضانورد یاد شده برای انجام یک ماموریت به محوطه‌ی بیرونی ایستگاه فضایی بین‌ المللی قدم گذاشت و سعی کرد با مانور در فضا، تجهیزات یک فضاپیما را چک کند. او زمانی که خواست از این تجهیزات فیلمبرداری کند با مشکل مواجه شد و مشکل خود را بدین شکل با مرکز کنترل ناسا در هیوستن مطرح کرد.

او از مرکز پرسید که سوالی درباره‌ی دوربین‌های گو پرو برایش پیش آمده چرا که او بارها کلید ضبط را می‌زند اما نتیجه‌ای نمی‌گیرد. او همچنین مطرح کرد که هشدار نبود کارت SD را می‌بیند اما نمی‌داند برای حل مشکل چه کاری باید انجام دهد.

مرکز هم به او اطلاع داد که این هشدار بدین معنی است که دوربین مورد نظر کارت حافظه‌ ندارد تا بتواند فیلمبرداری کرده و محتوا را در خود ذخیره کند. پس از آن دیگر هیچ صحبتی درباره‌ی دوربین و کارت حافظه ردوبدل نشد.

فضانورد یاد شده مدرک دکترای زمین شناسی داشته و ۱۸ سال با ناسا همکاری کرده است

مشخص نشده که چه کسی مقصر رخ دادن چنین اتفاق شرم‌آوری است اما با بررسی سوابق تیم حاضر در ایستگاه فضایی می‌توان در این زمینه حدس زد. ماموریت «سفر اکتشافی ۵۵» (Expedition 55) از روز هشتم اسفندماه سال گذشته با یک تیم شش نفره آغاز شد. در میان این شش نفر، نام Andrew Feustel به چشم می‌خورد که احتمالاً همان فضانوردی است که کارت حافظه را جا گذاشته است.

جالب اینجاست Andrew Feustel که مدرک دکترا در حوزه‌ی زمین شناسی دارد و از سال ۲۰۰۰ فضانورد ناسا بوده است. او پیش از این نیز ۲۹ روز در فضا سپری نموده و ۴۲ ساعت نیز در آن پیاده‌روی کرده است.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (3 مورد)
  • مهدی حاجی
    مهدی حاجی | ۳۱ اردیبهشت ۱۳۹۷

    شده حکایت تحصیل کرده های کشور خودمون و البته مسئولا

  • سامان
    سامان | ۳۰ اردیبهشت ۱۳۹۷

    حالا کجا جا گذاشته ؟ رو زمین یا داخل فضاپیماش

  • علی گلکسی
    علی گلکسی | ۳۰ اردیبهشت ۱۳۹۷

    مگه میشه همچین آدمی از این پیغام سر درنیاره

مطالب پیشنهادی