ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

نرم افزار و اپلیکیشن

جعبه ابزار: شش اپلیکیشن مناسب برای ماه رمضان

یکی از بزرگترین مزایای فراگیری تلفن‌های هوشمند، ساده‌تر کردن کارها در عرصه‌های مختلف بوده و مسائل دینی نیز از این مزیت بی‌نصیب نمانده است؛ اگر تا دیروز به دنبال کتاب‌های گوناگون برای یافتن اعمال و ...

محمد کریمی
نوشته شده توسط محمد کریمی | ۳۱ اردیبهشت ۱۳۹۷ | ۱۹:۰۰

یکی از بزرگترین مزایای فراگیری تلفن‌های هوشمند، ساده‌تر کردن کارها در عرصه‌های مختلف بوده و مسائل دینی نیز از این مزیت بی‌نصیب نمانده است؛ اگر تا دیروز به دنبال کتاب‌های گوناگون برای یافتن اعمال و دعاهای ماه رمضان می‌گشتید و برای یادآوری اوقات شرعی مجبور بودید آن‌ها را یادداشت کنید، حالا کافیست با یک اپلیکیشن به تمام این اطلاعات دسترسی پیدا نمایید.

در جعبه ابزار امروز به سراغ همین برنامه‌ها رفته‌ایم، اپ‌هایی که به واسطه قابلیت‌های فراوان و بخش‌های گوناگونی که دارند مخاطب را آماده‌تر به مهمانی خدا می‌فرستند. بنابراین اگر می‌خواهید با اپلیکیشن‌های مناسب ماه رمضان آشنا شوید، پیشنهاد می‌کنیم جعبه ابزار پیش‌رو را از دست ندهید. در بخش نظرات نیز اپلیکیشن‌های مشابهی که می‌شناسید را با ما در میان بگذارید.

تقویم اذان گو بادصبا

  • برنامه آفلاین است

«تقویم اذان گو بادصبا» با بیش از 9 میلیون نصب فعال، محبوب‌ترین اپلیکیشن مذهبی ایرانی است که عمده موفقیتش هم به قابلیت پخش اذان برنامه روی گوشی‌های همراه برمی‌گردد. کافیست منطقه زندگی‌تان را در اپ وارد کنید تا اپلیکیشن اوقات شرعی مختلف را یادآوری کند. البته کاربرد بادصبا فقط محدود به پخش اذان نیست.

از زمان عرضه این برنامه تاکنون، توسعه‌دهنده به واسطه افزودن قابلیت‌های بیشتر تا حدودی موفق شده تا کاربران را از بقیه برنامه‌های مذهبی بی‌نیاز کند؛ وجود اعمال و دعاهای روز، قبله‌نما و حتی ابزارهای مدیریتی ساخته موج همراه را تبدیل به یک جعبه ابزار مذهبی کرده است. موج همراه اپ قرآن صوتی حبل المتین نیز ساخته که برای دسترسی به آن در باد صبا، ابتدا باید اپلیکیشن را دانلود کنید.

تقویم اذان گو بادصبا

تقویم اذان گو بادصبا

سازنده: موج همراه قیمت: رایگان دسته بندی:
سیستم عامل: اندروید حجم: 13.6 مگابایت زبان:

قلم هوشمند ماه رمضان

  • برنامه آفلاین است

بزرگترین نکته مثبت «قلم هوشمند رمضان» تمرکز آن روی ماه مبارک رمضان بوده و به همین خاطر برای کسانی که به دنبال برنامه‌ای فقط برای اعمال و دعاهای همین ماه هستند، برنامه مناسبی به‌شمار‌ می‌رود. قلم هوشمند رمضان تمام دعاهای ماه رمضان را داشته و هر کدام از آن‌ها را که خواستید می‌توانید با صوت و ترجمه گوش دهید. در کنار ادعیه روزانه ماه مبارک رمضان، سوره‌های قرآن نیز به صورت دسته‌بندی در برنامه حضور دارند.

قلم هوشمند ماه رمضان

قلم هوشمند ماه رمضان

سازنده: صباپ قیمت: رایگان دسته بندی:
سیستم عامل: اندروید حجم: 36.5 مگابایت زبان:

ربنا

  • برنامه آفلاین است

اما اگر به دنبال یک اپلیکیشن جامع‌تر نسبت به قلم هوشمند ماه رمضان هستید که بیشتر به اعمال و نکات این ماه بپردازد، شاید گزینه‌ای بهتر از «ربنا» نتوانید پیدا کنید. ربنا در کنار پخش اذان و داشتن دعاهای روزانه رمضان، یک بخش جداگانه هم به احکام روزه و اعمال شب قدر اختصاص داده و اطلاعاتی پیرامون آن‌ها به کاربر می‌دهد.

بنابراین هر وقت دچار شک و شبه‌ای شدید یا خواستید اطلاعات‌تان در این دو زمینه را افزایش دهید، برنامه را باز کرده و به قسمت‌های مربوطه می‌روید. داشتن پیامک‌های مناسبتی، تصاویر مذهبی، ذکر شمار، قبله‌نما و آهنگ‌های مناسبتی گوشی از دیگر قابلیت‌های ربنا به شمار می‌روند.

ربنا

ربنا

سازنده: فناوری اطلاعات لیان قیمت: رایگان دسته بندی:
سیستم عامل: اندروید حجم: 2.5 مگابایت زبان:

شبکه مجازی ختم آنلاین قرآن کریم

  • برنامه آنلاین است

یکی از اعمالی که در ماه رمضان مرسوم است، ختم گروهی قرآن بوده و اپلیکیشن «شبکه مجازی ختم آنلاین قرآن کریم» می‌خواهد به کاربر برای همین کار کمک کند؛ با پیوستن به بقیه کاربران، در ختم قرآن شریک شوید. بعد از نصب برنامه، ابتدا باید ثبت‌نام کنید و بعد از ورود به اپ روی آیکن دست بالای صفحه بزنید تا آیاتی به نمایش درآمده و آن‌ها توسط قاری برنامه خوانده شوند.

بعد از اینکه قاری تلاوت آیاتش تمام شد، یعنی شما آن قسمت از قرآن را خوانده‌اید و بنابراین در ختم شرکت کرده‌اید. البته با تکرار این کار می‌توانید آیات بیشتری را نیز بخوانید. جدا از توانایی انتخاب قاری، همچنین قابلیت این را دارید تا تعداد آیاتی که برای‌ ختم قرآن نشان داده می‌شوند را به دلخواه کم یا زیاد کنید.

شبکه مجازی ختم آنلاین قرآن کریم

شبکه مجازی ختم آنلاین قرآن کریم

سازنده: علی دخیل زاده قیمت: رایگان با پرداخت درون برنامه ای دسته بندی:
سیستم عامل: اندروید حجم: 11 مگابایت زبان:

آشپزی با سرآشپز پاپیون

  • برنامه آنلاین و آفلاین است

ماه مبارک رمضان فقط محدود به دعاها و اعمال روزانه نیست و بخش دیگری از آن به درست کردن افطار و سحری باز می‌گردد. اگر به دنبال مناسب‌ترین غذاها برای ماه رمضان هستید تا انرژی‌تان را برای ساعات طولانی حفظ کند، اپلیکیشن «آشپزی با سرآشپز پاپیون» در این راه کمک‌تان می‌کند.

در اپلیکیشن می‌توانید دستور پخت غذاهای مختلفی که بقیه کاربران برای ماه رمضان درست کرده‌اند را ببینید و اگر دوست داشتید شما هم آن را درست کنید. البته آشپزی با سرآشپز پاپیون فقط محدود به ماه رمضان نیست و جدا از پوشش غذاهای بقیه نقاط جهان، به لطف بروزرسانی‌های مناسبتی در دیگر ماه‌ها و اعیاد سال نیز به کار می‌آید.

آشپزی با سرآشپز پاپیون

آشپزی با سرآشپز پاپیون

سازنده: پاپیون قیمت: رایگان دسته بندی:
سیستم عامل: اندروید حجم: 12.2 مگابایت زبان:

کرفس

بیاید تصور کنیم دستور پخت غذایی که دوست داشتید را پیدا کردید و آن را پختید، حالا یک سوال مطرح می‌شود؛ با خوردن این غذا چه مقدار کالری دریافت کرده‌اید؟ «کرفس» یک اپلیکیشن کالری شمار بوده و می‌خواهد به همین سوال جواب بدهد. در برنامه هر غذا یک کالری مشخص دارد و با توجه به تعداد قاشق یا گرمی که از آن خورده‌اید، برنامه کالری دریافت شده را نشان می‌دهد.

برای غذاهایی نیز که در برنامه حضور ندارد می‌توانید کالری تخمینی آن‌ها را وارد کنید. کسانی که احساس می‌کنند برنامه غذایی‌شان در ماه رمضان به‌هم ریخته و کالری بیش از اندازه دریافت می‌کنند، کافیست کرفس را نصب کرده و با آن یک برنامه غذایی بهتر برای افطار و سحر بچینند.

کرفس (کالری شمار)

کرفس (کالری شمار)

سازنده: عینک قیمت: رایگان با پرداخت درون برنامه ای دسته بندی:
سیستم عامل: اندروید حجم: 13.9 مگابایت زبان:
دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (4 مورد)
  • علی خان زاده
    علی خان زاده | ۱ خرداد ۱۳۹۷

    تو گوگل پلی فرق داره خیلی و آپدیت نمیشه

  • SaEkra12
    SaEkra12 | ۳۱ اردیبهشت ۱۳۹۷

    بچه ها یه برنامه اذان معرفی کنین که بشه اوقات شرع رو برای اهل تسنن هم نشون بده

    • -MMUHamAd
      -MMUHamAd | ۳۱ اردیبهشت ۱۳۹۷

      همون باد صبا اذان عصر و عشا رو هم داشت تا جایی که من دیده بودم.

    • sohrab.daths
      sohrab.daths | ۳۱ اردیبهشت ۱۳۹۷

      نرم افزار ipray رو از فارسروید دانلود کن یکی از بهتریناست

مطالب پیشنهادی