ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

علمی

چین با ارسال ماهواره جدید یک قدم به ارسال کاوشگر به نیمه تاریک ماه نزدیک تر شد

چین به تازگی ماهواره ای را به فضا فرستاده که قرار است ارتباط بین زمین و کاوشگرهایی که به نیمه تاریک ماه فرستاده می شوند را برقرار کند. کره ماه همواره در قفل گرانشی نسبت ...

علی باقرزاده
نوشته شده توسط علی باقرزاده | ۳۱ اردیبهشت ۱۳۹۷ | ۰۹:۳۰

چین به تازگی ماهواره ای را به فضا فرستاده که قرار است ارتباط بین زمین و کاوشگرهایی که به نیمه تاریک ماه فرستاده می شوند را برقرار کند.

کره ماه همواره در قفل گرانشی نسبت به زمین قرار دارد و به همین دلیل هیچ گاه نیمه تاریک آن را از روی کره خاکیمان نمی بینیم. در صورتی که کاوشگری روی بخش تاریک فرود آید، به تنهایی نمی تواند با زمین ارتباط برقرار کند و نیاز به یک ماهواره واسط است که بتواند ارتباط بین زمین و نیز کاوشگر را برقرار کند.

بنا بر اعلام آژانس خبری ژینهوآ، اداره فضایی ملی چین ماهواره مورد بحث را در ساعت 5:28 به وقت محلی امروز (1:58 نیمه شب دوشنبه 31 اردیبهشت)  به فضا پرتاب کرده. این ماهواره توسط راکت March-4C و از مرکزی در جنوب غربی چین ارسال شده است.

پرتاب مورد بحث از این حیث برای چین کلیدی محسوب می شود که می تواند این کشور را به هدف ارسال اولین کاوشگر به بخش تاریک ماه نزدیک تر کند. در این صورت این کشور می تواند اولینی باشد که موفق شده کاوشگری را به نیمه دیگر ماه ارسال کند.

ماهواره مورد بحث که «کوییکیاو» یا «Magpie Bridge» نام گرفته قرار است در مدار 455 هزار کیلومتری از زمین قرار گیرد و به این ترتیب اولین ماهواره ارتباطی خواهد بود که در این فاصله فعالیت خواهد کرد.

چین در تلاش است که در رقابت با روسیه و ایالات متحده آمریکا تا سال 2030 به قدرت برتر در زمینه فضایی بدل شود. این کشور قصد دارد در سال آتی ایستگاه فضایی سرنشین دار خود را به فضا ارسال کند.

در حالی که چین بر اهداف کاملاً صلح آمیز خود در زمینه فناوری های فضایی پا فشاری می کند، ولی وزارت دفاع ایالات متحده این کشور را متهم می کند که به دنبال فعالیت هایی در راستای جلوگیری از استفاده سایر کشورها از دارایی های فضایی در شرایط پیش آمدن بحران است.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی