ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

ال جی کیو ۷
تکنولوژی

گوشی ال جی کیو ۷ در سه نسخه مختلف معرفی شد

دقایقی پیش ال جی گوشی میان رده Q7 را که مدت هاست شایعاتی در رابطه با آن منتشر می گردد در قالب سه نسخه مختلف معرفی کرد . این سه موبایل طراحی تقریبا یکسانی دارند ...

Maryam Mousavi
نوشته شده توسط Maryam Mousavi | ۳۱ اردیبهشت ۱۳۹۷ | ۱۵:۱۰

دقایقی پیش ال جی گوشی میان رده Q7 را که مدت هاست شایعاتی در رابطه با آن منتشر می گردد در قالب سه نسخه مختلف معرفی کرد . این سه موبایل طراحی تقریبا یکسانی دارند و صرفا برخی امکانات سخت افزاری شان با هم فرق می کند که در ادامه به ذکر آنها خواهیم پرداخت.

حاشیه های میان رده جدید ال جی همچون مدل ThinQ یا V30S ThinQ اندک نیست اما در هر صورت با موبایلی ارزان قیمت روبرو هستیم و نباید این نکته را فراموش کنید. دستگاه بدنه ای از جنس فلز و شیشه دارد و یک حسگر اثرانگشت نیز در بخش پشتی بدنه آن به چشم می خورد.

بالای این حسگر نیز می توانید فلاش LED را مشاهده کنید که دوربین اصلی دستگاه را همراهی می کند و به رسم همیشه شاهد حضور برند ال جی در بخش پشتی دستگاه هستیم. دکمه پاور و قفل این گوشی نیز در سمت راست بدنه خودنمایی می کند و دکمه های تنظیم صدا نیز سمت چپ بدنه را به خود اختصاص داده اند. نمایشگر ال جی کیو 7 گوشه های نسبتا گردی دارد که البته این مشخصه با طراحی دیگر موبایل های رونمایی شده توسط این شرکت کره ای در ماه های اخیر کاملا همخوانی دارد.

سازنده برای توصیف این طراحی از عبارت 2.5D Arc Glass استفاده کرده است و خود موبایل نیز به لطف استاندارد IP68 در برابر آب و گرد و غبار مقام است. ال جی اعلام کرده که این موبایل سه نسخه مختلف به نام های کیو ۷، کیو ۷ پلاس و کیو ۷ آلفا (LG Q7a) دارد که البته هر کدام از آنها بسته به نیاز بازارهای مختلف در آنها عرضه میشوند.

گفتنی است این سه نسخه رم، حافظه داخلی و آرایش دوربینی متفاوتی دارند و در قالب رنگ های مختلفی به بازار عرضه می شوند اما در وهله نخست اجازه دهید که مشترکات آنها را بررسی نماییم. علاوه بر آنچه پیشتر گفته شد، این سه موبایل از نمایشگرهای ۵.۵ اینچی فول اچ دی پلاس (با رزلوشن ۲۱۶۰ در ۱۰۸۰ پیکسل) بهره می برند و همگی شان نیز به چیپست های ۶۴ بیتی هشت هسته ای مجهزند که البته سرعت کلاک این چیپست در نسخه های مختلف متفاوت خواهد بود و بازه ۱.۵ گیگاهرتز تا ۱.۸ گیگاهرتز را در بر می گیرد.

میان رده های جدید ال جی از همان ابتدا با اندروید ۸.۰ اوریو از جعبه خارج می شوند که به رابط کاربری اختصاصی این شرکت نیز مزین شده است. صدای ساراند DTS:X 3D از دیگر امکانات در نظر گرفته شده برای کیو ۷ است. هر سه نسخه ال جی کیو ۷ برای برقراری تماس های تصویری و همچنین گرفتن سلفی به دوربین جلویی مجهز شده اند، ضمن آنکه هر سه شان از استاندارد نظامی MIL-STD 810G برخوردارند.

ال جی کیو ۷ به سه گیگابایت رم و ۳۲ گیگابایت حافظه داخلی قابل ارتقاء مجهز است و از دوربین اصلی ۱۳ مگاپیکسلی بهره می گیرد. بسته به بازار عرضه نیز این موبایل یا دارای دوربین سلفی ۵ مگاپیکسلی خواهد بود یا ۸ مگاپیکسلی. کیو ۷ پلاس اما به چهار گیگابایت رم و ۶۴ گیگابایت حافظه داخلی مجهز است و یک دوربین اصلی ۱۶ مگاپیکسلی برایش در نظر گرفته شده که آن نیز مانند نسخه استاندارد بسته به بازار عرضه دوربین جلویی متفاوتی خواهد داشت.

در نهایت اما به نسخه کیو ۷ آلفا می رسیم که صرفا به رنگ آبی مراکشی عرضه می شود. ال جی اعلام کرده که هر سه این موبایل ها به زودی به بازارهای جهانی عرضه می شوند و جزئیات بیشتری در مورد تاریخ عرضه یا قیمت تمام شده آنها ارائه نکرده است.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (4 مورد)
  • Dandelions
    Dandelions | ۶ خرداد ۱۳۹۷

    در مورد صدای Q7 هم باید توضیح داده بشه که ال‌جی Q7 اولین تلفن هوشمند در این رده قیمتی هستش که به فناوری DTS:X تجهیز شده تا صدای فراگیر سه بعدی واقعی ارائه بده. علاوه بر این، صدایی با حداکثر قدرت ۷٫۱ کانال از طریق هدفون‌ها به کاربرا امکان لذت بردن از سرگرمی‌های دلخواهشون هر جا که هستن رو میده. تلفن هوشمند دیگر در این خانواده ال‌جی +Q7 هستش که به مبدل چهارگانه دیجیتال به آنالوگ های-فای (Hi-Fi Quad DAC) برای ارائه صدایی غنی‌تر بدون اعوجاج و افت کیفیت در زمان متصل شدن به هدفون‌های باکیفیت مجهز هستش.

  • Dandelions
    Dandelions | ۶ خرداد ۱۳۹۷

    یکی دیگه از قابلیت های این سری که تو مطلب گفته نشده استفاده از فناوری QLens هستش که تو پرچمدارا به کار میره. ال‌جی در Q7 جدید ویژگی QLens رو گنجونده . این یه قابلیت هوش مصنوعی مفید برای دوربین به حساب میاد که تنها در تلفن‌های هوشمند پرچمدار و ممتاز ال‌جی وجود داره. قابلیت QLens با بهره‌گیری از فناوری هوش مصنوعی برای تشخیص تصویر به کاربرا امکان می‌ده تا از دوربین برای بهبود جست‌وجوی تصویر و خرید آنلاین استفاده کنن. با QLens میشه تصویر هر آیتمی رو ثبت کرد و اطلاعاتی رو در مورد مکان خرید آنلاین اون و همین طور پیشنهاداتی در مورد آیتم‌های مشابه دریافت کرد. فناوری QLens به جست‌وجوی تصویر می‌پردازه تا تصاویر منطبق یا مشابه از غذا، لباس، افراد مشهور یا مناظری نظیر ساختمان‌ها و مجسمه‌ها رو پیدا کنه.

  • amin_jhr
    amin_jhr | ۳۱ اردیبهشت ۱۳۹۷

    هر سه نسخه ال جی کیو ۷ برای برقرار تماس های تصویری و همچنین گرفتن سلفی به دوربین جلویی مجهز شده اند

    حرفی ندارم???

    • Dandelions
      Dandelions | ۶ خرداد ۱۳۹۷

      اتفاقا به نظر من کیفیت محصولات ال جی نسبت به برندهای دیگه خیلی بهتره. چه تو میان رده ها و چه تو پرچمدارها اگه یه نگاه بندازی می بینی که تو رنچ گوشی های ارزون تعداد محصولات ال جی بیشتره. مضاف بر اینکه جدیدا داره امکانات نرم افزاری تلفن های پرچمدارش رو تو میان رده ها و گوشی های ارزون میذاره تا مردم بیشتری بتونن از امکانات انحصاری گوشی های پیشرفته استفاده کنن و محدود به یه رنج خاص نباشه. مخصوصا سری Q که با وجود میان رده بودن شبیه پرچمدارن از نظر امکانات و کیفیت. Q7 هایی که تازه معرفی شدن برای مخاطب عام و انبوه بازار بهترین پیشنهاد هستن و بهترین قابلیت ها رو دارن.

مطالب پیشنهادی