ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

هوم پاد اپل
تکنولوژی

اپل هوم پاد‌های ارزانتری تحت برند بیتس به بازار عرضه خواهد کرد؟

اپل با معرفی و عرضه‌ی اسپیکر هوشمند خانگی‌اش یعنی هوم پاد نتوانسته موفقیت زیادی کسب کند. با این که بسیاری از منتقدان از کیفیت صدای بسیار فوق‌العاده‌ هوم پاد تعریف کرده‌اند، کاربران در ماه‌های اخیر ...

امین قیاسی
نوشته شده توسط امین قیاسی | ۳۱ اردیبهشت ۱۳۹۷ | ۱۳:۲۹

اپل با معرفی و عرضه‌ی اسپیکر هوشمند خانگی‌اش یعنی هوم پاد نتوانسته موفقیت زیادی کسب کند. با این که بسیاری از منتقدان از کیفیت صدای بسیار فوق‌العاده‌ هوم پاد تعریف کرده‌اند، کاربران در ماه‌های اخیر استقبال شایان توجهی از این محصول به عمل نیاورده‌اند و رقبایی نظیر آلکسای آماوزن یا گوگل هوم را به آن ترجیح داده‌اند. حال به نظر می‌رسد که اپل زنگ خطری برای فروش بلند‌گو‌های خود به صدا درآورده و قصد دارد تحت برند بیتس، هوم پاد‌های ارزانتری به بازار عرضه کند.

پیش از این گزارش شده بود که طی سه ماهه نخست سال جاری میلادی بالغ بر ۹.۲ میلیون اسپیکر هوشمند به فروش رفته و آمازون با عرضه ۴ میلیون دستگاه در سه ماهه ژانویه تا مارس کماکان بازیگر اصلی این بازار باقی مانده است. این کمپانی موفق شده ۴۳.۶ درصد از این بازار را به خود اختصاس دهد. در حالی که اپل تنها توانسته ۶۰۰ هزار از این محصولات را به فروش رسانده و ۶ درصد بازار را از آن خود کند.

هوم پاد‌های ارزانتری

کارشناسان دو دلیل اصلی برای عدم فروش مناسب اسپیکر‌های هوم پاد اپل مطرح می‌کنند؛ اول اینکه دستیار سیری بکار رفته در این اسپیکر در مقایسه با آلکسا و دستیار گوگل حرفی برای گفتن ندارد چرا که نه تنها سیری از قابلیت‌های ویژه این دو برای بلندگو های هوشمند بهره نمی‌برد، حتی نسبت سیری تعبیه شده در آیون نیز ضعیفتر عمل می‌کند. دلیل دیگر این است که با وجود برخی ناتوانایی‌ها، بلندگوی هوشمند اپل به قیمتی بسیار گرانتر از رقبایش عرضه می‌شود. برای مثال هوم پاد اپل نرخی معادل ۳۴۹ دلار دارد، در حالی که گوگل هوم به قیمت ۱۳۰ دلار عرضه می‌شود.

هوم پاد‌های ارزانتری

حال به نظر می‌رسد کمپانی کوپرتینویی تصمیم گرفته برای فروش بلندگوهای خود، هوم پاد‌های ارزانتری تولید کند چرا که شایعاتی در این زمینه مطرح شده و از عرضه‌ی هوم‌ پاد‌هایی ۱۹۹ دلاری خبر می‌دهد. این شایعه که توسط یکی شرکت‌های تایوانی زنجیره‌ی تولیدکنندگان منتشر شده احتمال می‌دهد هوم پاد‌های ارزانتر اپل تحت برند بیتس به بازار عرضه شوند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی