ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

5G
تکنولوژی

سامسونگ میزبان 1500 متخصص از سراسر جهان برای نهایی سازی استانداردهای 5G

سامسونگ از 31 اردیبهشت تا 4 خرداد ماه در شهر بوسان کره جنوبی میزبان 1500 نفر متخصص است تا استانداردهای فناوری شبکه های مخابراتی 5G را نهایی کنند. سال ها است که متخصصینی از سراسر ...

علی باقرزاده
نوشته شده توسط علی باقرزاده | ۱ خرداد ۱۳۹۷ | ۲۰:۳۰

سامسونگ از 31 اردیبهشت تا 4 خرداد ماه در شهر بوسان کره جنوبی میزبان 1500 نفر متخصص است تا استانداردهای فناوری شبکه های مخابراتی 5G را نهایی کنند.

سال ها است که متخصصینی از سراسر جهان تحت نظارت 3GPP روی تعیین خصوصیات فنی و نیز کارایی شبکه های مخابراتی نسل پنجم در حال کار هستند. در این رویداد قرار است تصمیم گرفته شود که چه استانداردهایی برای استفاده در شبکه های 5G باید تجاری سازی شوند. این موارد قرار است ماه آینده میلادی توسط سازمان 3GPP (که وظیفه تعیین استانداردهای مربوط به فرستنده‌ها و گیرنده‌های نسل پنجم را دارد) مورد تأیید قرار بگیرند.

دیروز اولین جلسه نشست نهایی برگزار شد که در آن متخصصینی در زمینه های چیپست، گوشی و فروشندگان تجهیزات گرد هم آمده بودند. بنا بر گفته های «سَنوَن چو» معاون اجرایی بخش تحقیقات سامسونگ:

«اولین استاندارد 5G که شامل فناوری های نوآورانه توسعه یافته توسط سامسونگ الکترونیکس است، در کنفرانس 3GPP تکمیل خواهد شد»

او در ادامه اعلام کرده که این مسئله بازار را به سمت تجاری سازی فناوری ارتباطی 5G هدایت خواهد کرد تا به این ترتیب زیر ساخت ها برای انقلاب صنعتی چهارم که در راه است، فراهم می شود.

در رویدادی که از دیروز آغاز شده، قرار است فناوری های نهایی برای 5G تأیید شوند. از جمله این موارد می توان به دسترسی به شبکه های نسل پنجم بیسیم برای سرعت فوق بالای انتقال داده ها و نیز تأخیر فوق پایین اشاره کرد. همچنین قرار است آزمایش های سازگاری تأیید شوند.

آمریکا و کره جنوبی قصد دارند تا اوایل سال 2019 از شبکه های 5G رونمایی کنند. ایرانسل نیز با آزمایش فناوری 5G نشان داده که در راستای پیاده سازی تکنولوژی مذکور در کشورمان در آینده نه چندان دور مصمم است و به این ترتیب انتظار می رود پس از استاندارد سازی این فناوری، در ایران نیز شاهد رونمایی از آن باشیم.

5G
دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی