ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تست سقوط موبایل
تکنولوژی

تست سقوط ۱۲ موبایل پرچمدار از ارتفاع ۳۳ متری [تماشا کنید]

وبلاگ Tom’s Guide اخیرا ۱۲ موبایل پرچمدار را از ارتفاع های ۱.۲، ۱.۸ و ۳۳ متری روی سیمان پرت کرده تا میزان مقاومت آنها را بسنجد. کمپانی های تولید موبایل هنوز تا توسعه دستگاه های زیبا ...

یونس مرادی
نوشته شده توسط یونس مرادی | ۱ خرداد ۱۳۹۷ | ۱۲:۳۰

وبلاگ Tom’s Guide اخیرا ۱۲ موبایل پرچمدار را از ارتفاع های ۱.۲، ۱.۸ و ۳۳ متری روی سیمان پرت کرده تا میزان مقاومت آنها را بسنجد.

کمپانی های تولید موبایل هنوز تا توسعه دستگاه های زیبا و در عین حال مقاوم در برابر ضربه راه دور و درازی در پیش دارند، با این حال برخی از آنها رفته رفته در حال پیشرفت در این زمینه هستند.

در سال های اخیر استفاده مفرط از شیشه در بدنه موبایل به خاطر ظرافت و پشتیبانی از قابلیت شارژ بی سیم این مساله را بغرنج تر کرده و حالا کاربران علاوه بر نمایشگر باید مواظب پنل پشتی هم باشد. تست سقوط موبایلوبلاگ Tom’s Guide برای بررسی میزان مقاومت موبایل های مختلف ۱۸ هزار دلار را صرف آزمایش مقاومت آنها در برابر نفوذ آب و سقوط از ارتفاع کرده است. بر این اساس موتورولا Moto Z2 Force در تست سقوط روی سیمان بهترین واکنش را داشته اما در برابر آب مقاوم نبوده و در این بخش مردود شده است.

از سوی دیگر آیفون ۱۰ که به خاطر بدنه شیشه ای با نوارهای استیل شکننده ترین پرچمدار محسوب می شد، در این تست بالاتر از گلکسی اس ۹ و در جایگاه سوم برترین ها قرار گرفته و اگر مدل های ویژه را در نظر نگیریم یک سر و گردن بالاتر از بقیه خواهد بود.

شاید در عمل امکان برآورد دقیق مقاومت این موبایل ها وجود نداشته باشد اما Tom’s Guide یک سیستم امتیازبندی را هم تدوین کرده است که در آن نوت ۸ از آیفون ۱۰ مقاومت کمتری دارد. تست سقوط موبایلدر این تست هم به کاربران توصیه می شود که به گوریلا گلس قناعت نکرده و از محافظ صفحه نمایش استفاده کنند. علاوه بر این در صورتی که موبایلتان شیشه پیچ شده، استفاده از کیس را در هم در نظر داشته باشید.

در پایان این تست موبایل هایی که حتی با ارتفاع ۲ متری هم مشکل دارند، از ۳۳ متری به پایین پرت شده اند که حتی انسان هم از آن جان سالم به در نمی برد. با این حال اگر شانس داشته باشید اسمارت فون تنها با یک تعمیر کلی دوباره سرپا می شود.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (6 مورد)
  • hadi hashemi
    hadi hashemi | ۱ خرداد ۱۳۹۷

    تست معتبری نبود. یکی میفتاد رو مقوا یکی رو سیمان. خب نتیجه معلومه دیگه. راستی جای نوکیا سیریکون 8 خالی بود. به نظرم خیلی مقاوم باشه

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی