ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

نمایشگر هدست
تکنولوژی

گوگل و ال جی از نمونه اولیه نمایشگری با رزولوشن نصف چشم انسان رونمایی کردند

گوگل و ال جی از نمونه اولیه نمایشگر جدیدی برای هدست های واقعیت مجازی رونمایی کرده اند که دو برابر هدست Vive Pro کیفیت دارند. این نمایشگر اولد ۴.۳ اینچی رزولوشنی برابر با ۴۸۰۰ در ...

یونس مرادی
نوشته شده توسط یونس مرادی | ۲ خرداد ۱۳۹۷ | ۱۲:۴۵

گوگل و ال جی از نمونه اولیه نمایشگر جدیدی برای هدست های واقعیت مجازی رونمایی کرده اند که دو برابر هدست Vive Pro کیفیت دارند.

این نمایشگر اولد ۴.۳ اینچی رزولوشنی برابر با ۴۸۰۰ در ۳۸۴۰ پیکسل دارد که به معنای ۱۴۴۳ پیکسل در هر اینچ است و در کنار نرخ تازه سازی ۱۲۰ هرتزی تجربه ای فوق العاده را برای کاربر به ارمغان خواهد آورد. کمپانی های مذکور از دستاورد تازه خود با عنوان «نمایشگر هدست با بیشترین رزولوشن در دنیا» نام می برند.

محصولات مشابه در مقابل این پنل حرف زیادی برای گفتن ندارند، برای مثال رزولوشن نمایشگر ۳.۶ اینچی HTC Vive برابر ۱۲۰۰ در ۱۰۸۰ پیکسل است؛ مدل پیشرفته تر Vive Pro هم از صفحه نمایش ۳.۵ اینچی با رزولوشن ۱۶۰۰ در ۱۴۴۰ پیکسل بهره می برد، به عبارت دیگر تراکم پیکسلی ۶۶۱ ppi آن به گرد پای پنل جدید نمی رسد.نمایشگر هدستبا این حال این نمایشگر هم تا رسیدن به چشم انسان فاصله بسیاری دارد چرا که رزولوشن دید یک فرد معمولی برابر با ۹۶۰۰ در ۹۰۰۰ یا ۲۱۸۳ پیکسل در هر اینچ است. اگرچه دستیابی به چنین فناوری به هیچ وجه ساده نخواهد بود اما گوگل و ال جی در حال تلاش برای توسعه نمایشگری هستند که امکان تشخیص واقعیت از تصویر را ناممکن بسازد.

البته زیاد هیجان زده نشوید چرا که «کارلین ورری»، سخنگوی گوگل در پاسخ به سوالی مبنی بر زمان توسعه این پنل ها تاکید کرده که این دو شرکت در حال تحقیق و توسعه در این زمینه هستند و زمان عرضه محصولات مجهز به آنها فعلا مشخص نیست.

اخیرا هلدینگ ژاپن دیسپلی (JDI) متشکل از بخش نمایشگرهای سونی، توشیبا و هیتاچی، از برنامه های خود برای توسعه پنل های ال سی دی ۳.۲۵ اینچی با تراکم شگفت انگیز ۱۰۰۱ پیکسل در اینچ خبر داده که کیفیت نمایشگر هدست های واقعیت افزوده را از اساس متحول خواهد کرد.

تماشا کنید: نگاه نزدیک به هدست Gear VR سامسونگ

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • یحیی خالدی
    یحیی خالدی | ۲ خرداد ۱۳۹۷

    ویدیوهایی که ته مطلب میزارین خیلی مسخره است
    این ویدیو صرفا تو یه دسته بندی هستن و چندان ربطی به مطلب نداره

مطالب پیشنهادی