ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

چیپست A12
تکنولوژی

کمپانی TSMC تولید چیپست های ۷ نانومتری A12 را برای آیفون آغاز کرد

سال ۲۰۱۸ شاهد معرفی بسیاری از پرچمدارهای شاخص بودیم و در حالی که یک یا دو مدل مورد انتظار اندرویدی باقی مانده، حالا نوبت اپل است که سرخط خبرهای بازار موبایل را به خود اختصاص ...

یونس مرادی
نوشته شده توسط یونس مرادی | ۲ خرداد ۱۳۹۷ | ۱۳:۱۵

سال ۲۰۱۸ شاهد معرفی بسیاری از پرچمدارهای شاخص بودیم و در حالی که یک یا دو مدل مورد انتظار اندرویدی باقی مانده، حالا نوبت اپل است که سرخط خبرهای بازار موبایل را به خود اختصاص داد.

مدل های جدید آیفون تا اوایل پاییز از راه نمیرسد اما این کمپانی از همین حالا در حال تهیه سخت افزار لازم برای آنها است. بر اساس گزارش منابع آگاه صنایع نیمه هادی تایوان یا همان TSMC تولید انبوه چیپست های قوی تر و کوچکتر نسبت به تمامی مدل های قبلی را برای آیفون های جدید شروع کرده است.

این چیپ ها که مدل بعدی A11 محسوب می شوند احتمالا A12 نام داشته و بر پایه معماری ۷ نانومتری طراحی می شوند که نه تنها در آیفون بلکه در تمامی موبایل های هوشمند بی سابقه خواهد بود. چیپست A12در حوزه تجهیزات سیلیکونی قطعه کوچکتر به معنی کارایی بیشتر است چون فاصله بین تجهیزات مختلف کاهش یافته و داده ها با سرعت بیشتری انتقال پیدا می کنند. علاوه بر این ترانزیستورهای بیشتری در یک فضای کوچکتر قرار گرفته و به لطف مصرف انرژی کمتر، دوام باتری افزایش یافته و گرمای تولیدی کاهش خواهد یافت.

بنابرین فرایند 7 نانومتری جدید مزایای بسیاری را برای گوشی های هوشمند به همراه خواهد آورد و به همین خاطر اپل به سختی در پی دستیابی به این معماری بود. پیش از این سامسونگ نیز از برنامه های مشابه خبر داده که احتمالا در گلکسی اس ۱۰ شاهد رونمایی از آن خواهیم بود؛ کمپانی های هواوی و کوالکام نیز در همین راستا گام هایی برداشته اند.TSMC حتی از فناوری های 7 نانومتری پلاس (+7nm) هم رونمایی کرده که قرار است در نیمه اول سال 2019 کار خود را آغاز کنند.

چیپست ۷نانومتری A12 در هر سه موبایل جدید تعبیه خواهد شد که احتمالا شامل آیفون ۱۰ جدید، Xs پلاس یا پرو و مدل بهره مند از نمایشگر LCD خواهد بود.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی