ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

مدیاتک از چیپست هلیو P22 برای گوشی‌های اقتصادی رونمایی کرد

به نظر می‌رسد که شرکت مدیاتک از تولید چیپست‌های پرچمدار سری ایکس خود نا امید شده و با در پیش گرفتن یک روند جدید، قصد دارد تمام تلاشش را در حوزه‌ی تولید چیپست‌های میان رده ...

امین قیاسی
نوشته شده توسط امین قیاسی | ۲ خرداد ۱۳۹۷ | ۱۶:۰۰

به نظر می‌رسد که شرکت مدیاتک از تولید چیپست‌های پرچمدار سری ایکس خود نا امید شده و با در پیش گرفتن یک روند جدید، قصد دارد تمام تلاشش را در حوزه‌ی تولید چیپست‌های میان رده و اقتصادی بکار ببندد. چیپست میان‌رده‌ی قدرتمند هلیو P60 با استقبال مطلوبی مواجه شد. به همین دلیل این کمپانی تصمیم گرفت که چیپست میان‌رده جدید خود را با نام هلیو P22 به بازار عرضه کند تا در کنار هلیو P23 و P30 گزینه‌های دیگری برای گوشی‌های میان رده و اقتصادی فراهم آورد.

چیپست هلیو P22 از هشت هسته پردازشی از نوع Cortex-A53 با فرکانس کاری ۲ گیگاهرتز تشکیل شده و مدیاتک ادعا می‌کند که اولین تولیدکننده‌ای است که فناوری تولید چیپست ۱۲ نانومتری را به مدل‌های اقتصادی نظیر این مورد به خصوص آورده است.

هلیو P22 از فناوری پیشرفته NeuroPilot بهره می برد که قابلیت های هوش مصنوعی مطلوبی را به ارمغان می آورند. از دیگر قابلیت های آن می توان به سازگاری با شبکه عصبی اندروید و پشتیبانی از TensorFlow، TF Lite و Caffe2 اشاره کرد که امکان توسعه سیستم های هوش مصنوعی را برای توسعه دهندگان فراهم می کند.

کمپانی تایوانی سعی کرده‌ که تمام ویژگی‌های مطلوب تعبیه شده در چیپست‌های امسال را در این محصولات پیاده کند. به همین دلیل این چیپست قادر است از دوربین‌های دوگانه با سنسور‌های ۱۳ و ۸ مگاپیکسلی با نرخ ثبت ویدیوی ۳۰ فریم بر ثانیه و همچنین نمایشگر‌های کشیده‌ای با نسبت تصویر ۲۰:۹ و رزولوشن ۱۶۰۰ در ۷۲۰ پیکسل پیشتیبانی کند.

از دیگر ویژگی‌های تعبیه شده در شده در این چیپست می‌توان به پشتیبانی از بلوتوث ۵، وای فای 802.11ac، نسل چهارم شبکه‌های ارتباطی یا 4G روی هر دو سیم‌کارت اشاره کرد. در حال حاضر شرکت هلیو در حال فراهم آوردن شرایطی است تا تولید انبوه این چیپست را آغاز کرده و P22 را تا نیمه دوم سال میلادی ( دهم تیر ماه) در اختیار تولیدکنندگان قرار دهد.

 

تماشا کنید: گلکسی اس 7 بهره مند از چیپست اگزینوس سریع تر از مدل مجهز به اسنپدراگون 820 است

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی