ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تصاویر دوربین پرتاب فالکون 9 ناسا اسپیس اکس
تکنولوژی

بهایی که برای ثبت تصاویری خیره کننده از پرتاب راکت فالکون 9 پرداخت شد

عکاسی از واقعه ای چون پرتاب یک راکت فضایی به آسمان نیازمند تخصص و ریسک پذیری بالایی است. اما اگر بخواهید کاری متفاوت ارائه دهید احتمالاً می بایست هزینه آن را نیز پرداخت کنید. این ...

محمد مافی‌ها
نوشته شده توسط محمد مافی‌ها | ۳ خرداد ۱۳۹۷ | ۲۳:۵۹

عکاسی از واقعه ای چون پرتاب یک راکت فضایی به آسمان نیازمند تخصص و ریسک پذیری بالایی است. اما اگر بخواهید کاری متفاوت ارائه دهید احتمالاً می بایست هزینه آن را نیز پرداخت کنید. این همان حقیقتی است که اخیراً «بیل اینگالز» (Bill Ingalls) عمیقاً آن را درک کرد، چرا که ناچار شد یک دوربین و لنز بسیار گرانقیت را بر سر این کار فدا کند.

سه شنبه گذشته ناسا به کمک یک فروند راکت فالکون 9 کمپانی اسپیس اکس پنج ماهواره جدید مخابراتی را به فضا فرستاد. پرتابی که اینگالز تلاش کرد تصاویری منحصر به فرد را از آن به ثبت برساند.

به دلیل حرارت و حجم آتش بسیاری که از اگزوزهای یک موشک هنگام پرتاب خارج می شود، به هیچ وجه امکان ندارد که بتوان در این زمان در فاصله ای نزدیک از محل پرتاب قرار گرفت. به همین دلیل اینگالز دوربین خود را در فاصله ای نسبتاً نزدیک روی سه پایه قرار داد و تلاش کرد به کمک سیستم کنترل از راه دور به عکاسی از فالکون اسپیس اکس بپردازد.

با آن که عکاس حرفه ای ناسا تصور می کرد که دوربین گران قیمتش در فاصله ای نسبتاً امن از محل پرتاب نصب شده، اما در نهایت پس از آغاز عملیات لانچ بلایی که در تصویر ابتدای مطلب مشاهده کردید بر سر تجهیزات عکاسی اینگالز آمد.

او در صفحه فیسبوک خود نوشت: «من چندین دوربین دیگر در فاصله نزدیک تری نسبت به سکو نصب کرده بودم که آنها هیچ آسیبی ندیده اند، اما آتشی که این دوربین خاص را در خود فرو برد به نحوی عجیبی تا آن نقطه رسیده بود.»

تصاویر دوربین پرتاب فالکون 9 ناسا اسپیس اکس

او البته موفق شد کارت حافظه را سالم از درون دوربین کانن 5D (به قیمت ۳۵۰۰ دلار بدون احتساب لنز) بیرون بیاورد و ظاهراً تصویر بالا آخرین چیزی است که دوربین بخت برگشته پیش از مرگ دردناک خود مشاهده کرده است.

در ادامه می توانید سایر عکس های زیبا و خیره کننده ای که بیل اینگالز از پرتاب روز سه شنبه به ثبت رسانده را مشاهده نمایید.

تصاویر دوربین پرتاب فالکون 9 ناسا اسپیس اکس تصاویر دوربین پرتاب فالکون 9 ناسا اسپیس اکس تصاویر دوربین پرتاب فالکون 9 ناسا اسپیس اکس تصاویر دوربین پرتاب فالکون 9 ناسا اسپیس اکس تصاویر دوربین پرتاب فالکون 9 ناسا اسپیس اکس تصاویر دوربین پرتاب فالکون 9 ناسا اسپیس اکس تصاویر دوربین پرتاب فالکون 9 ناسا اسپیس اکس تصاویر دوربین پرتاب فالکون 9 ناسا اسپیس اکس تصاویر دوربین پرتاب فالکون 9 ناسا اسپیس اکس

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (22 مورد)
  • Saeed Nouroozi
    Saeed Nouroozi | ۵ خرداد ۱۳۹۷

    اولا پول کمی نیست ۳۵۰۰ دلار ، بعدشم اصلا این طرز فکر که پولی نیست واسه اونا، این طرز فکر مسمومیه همینجوری مدیران ما پول باد اورده مملکت بی صاحب رو به باد میدن،میگن پول زیاد همشو حیف و میل میکنن، داداش اونا رو یه دلارشونم برنامه میریزن باید جواب پس بدن

  • yosof
    yosof | ۴ خرداد ۱۳۹۷

    این نسوخته.خوب دقت کنید.سوخت موشک ریخته روش و شاید بشه پاکشون کرد.یا فقط لنز رو عوض کرد و میشه عین اولش.

    • Tiger
      Tiger | ۵ خرداد ۱۳۹۷

      داداش مثل اینکه جنس ات خیلی خوب و ناب بوده...
      کا عکسو خوب نگاه کن،دوربین در اثر گرمای زیاد ذوب و آب شده،چی چی میگی سوخت موشک ریخته رووش،مگه نشتی داشتند موشک ها؟ ??

  • saeed_ebrahimi
    saeed_ebrahimi | ۴ خرداد ۱۳۹۷

    دمش گرم

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی