ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

ایلان ماسک با وب سایت Pravda به جنگ رسانه ها می رود

موشک، اتومبیل های خودران، چیپ های بهبود فعالیت مغزی، شکلات، اژدهای سایبورگ و کمدی ... دیگر چه حوزه ای باقی مانده که ایلان ماسک بخواهد به آن ورود کند؟ این میلیاردر نابغه اخیراً در حساب ...

شایان ضیایی
نوشته شده توسط شایان ضیایی | ۳ خرداد ۱۳۹۷ | ۲۰:۳۰

موشک، اتومبیل های خودران، چیپ های بهبود فعالیت مغزی، شکلات، اژدهای سایبورگ و کمدی ... دیگر چه حوزه ای باقی مانده که ایلان ماسک بخواهد به آن ورود کند؟

این میلیاردر نابغه اخیراً در حساب توییتری خود با افتخار اعلام کرده که قصد دارد وب سایتی برای نمره دهی به ژورنالیست ها و سازمان های خبری تاسیس کند؛ این نمره دهی بر اساس میزان صداقت آنها در ارائه اخبار صورت خواهد گرفت و اینطور که از شواهد امر بر می آید، ایلان ماسک در گفته خود جدی است و با یکی دیگر از شوخی های توییتری او طرف نیستیم.

در توییت ماسک آمده: «قصد دارم سایتی بسازم که مردم در آن می توانند به حقیقت هسته هر مقاله نمره داده و اعتبار هر ژورنالیست، هر سردبیر و هر ناشر را در طول زمان بررسی کنند. به نظرم اسمش را Pravda می گذارم ...»

ماسک طی سال های اخیر برخی از وعده های خود که ابتدا مثل یک جوک به نظر می رسیدند را به حقیقت تبدیل کرده؛ به عنوان مثال می توان به بورینگ کمپانی و محصولات آن مثل کلاه و شعله افکن اشاره کرد. اما تمایل ماسک به تحقق ایده های به ظاهر احمقانه دلیل اصلی اعتباری که برای توییت جدیدش قائل می شویم نیست.

در واقع یکی از گزارشگران نشریه Economist دریافته کرده که یکی از وکلای ماسک، طی سال گذشته میلادی علامت تجاری «Pravda Corp» را به ثبت رسانده است. اما کار ماسک در همین جا به پایان نرسید و سپس یک نظرسنجی توییتری برای دریافت بازخورد از فالوئرهای خود به راه انداخت که تا این لحظه با استقبال قابل توجهی روبرو شده است:

با اعلام این خبر بود که یکی از خبرنگاران وب سایت The Verge توییتی نسبتاً انتقادآمیز نوشت و ایلان ماسک را به دونالد ترامپِ حوزه مدیا تشبیه کرد. ماسک در پاسخ نوشت: «می دانستم چنین چیزی می گویی. هربار هرکسی از مدیا انتقاد می کند، اهالی مدیا فریاد می زنند که "تو درست مثل ترامپی". فکر می کنی او چرا از ابتدا رای آورد؟ چون هیچکس دیگر تو را باور ندارد. تو اعتبارت را مدت ها پیش از دست دادی.»

نیازی به یادآوری نیست که ایلان ماسک درباره همان دونالد ترامپی صحبت می کند که ابتدا به صورت عمومی از وی تشکر کرد و سپس به هیئت مشاوره او پیوست؛ البته بعداً تحت فشار عمومی، ماسک به اشتباه خود پی برد و از این هیئت جدا شد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (5 مورد)
  • yosof
    yosof | ۴ خرداد ۱۳۹۷

    اگه عقلش به اندازه روشنفکران ایرانی بود، هیچ وقت اینکارو نمیکرد.چون رسانه های خارجی همشون در کمال صداقت و انسانیت هستن.یعنی نمرشون 20.تمام

    • آریا
      آریا | ۵ خرداد ۱۳۹۷

      برعکس. مدیا و هالیوود تو امریکا دست گلوبالیست ها و چپی ها و لابی های کشورهای دیگه است که عمدتا با حذب دموکرات نزدیک و با جمهوری خواه ها مشکل دارن.
      اینها زمان امتخابات تمام تلاششون رو برای تخریب ترامپ به کار گرفتن و هنوز هم دست از لجن پراکنی علیهش بر نمیدارن. تا جایی که هالیوود از لج ترامپ به اصغر فرهادی اسکار دوم رو داد.
      ترامپ به درستی بهشون میگه fake news

  • ?️
    ?️ | ۴ خرداد ۱۳۹۷

    کارش درسته.

  • محسن برجی
    محسن برجی | ۳ خرداد ۱۳۹۷

    چقدر جای خالی چنین سایتی که بتواند به رسانه‌ها و سایت‌های فارسی رتبه بدهد و دروغ‌ها و شانتاژهای رسانه‌ها را برملا کند، نیازمندیم.
    فضای سایت‌های خبری و رسانه‌های چاپی فارسی این روزها پر از مطالب غیرمستند و اخبار جعلی شده است.
    روزنامه‌نگار درجه‌یک که به شرافت ژورنالیستی معتقد باشد، کیمیا شده است.

  • ‌شکور حسین
    ‌شکور حسین | ۳ خرداد ۱۳۹۷

    ماسک؛ مردی جسور با ایده های بزرگ
    خیلی خوشم میاد که ترسی از عملی کردن ایده هاش نداره

مطالب پیشنهادی