ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

علمی

حرکات آکروباتیک ربات دیزنی را تماشا کنید

با پیشرفت تکنولوژی شاهد پیشرفته‌تر شدن هر چه بیشتر ربات‌ها می‌شنویم و هر از گاهی خبری از فعالیت‌های عجیب و غریب ربات‌های کنونی به گوش می‌رسد. حال زنگ خطری برای آکروبازان به صدا درآمده است ...

امین قیاسی
نوشته شده توسط امین قیاسی | ۳ خرداد ۱۳۹۷ | ۰۸:۳۰

با پیشرفت تکنولوژی شاهد پیشرفته‌تر شدن هر چه بیشتر ربات‌ها می‌شنویم و هر از گاهی خبری از فعالیت‌های عجیب و غریب ربات‌های کنونی به گوش می‌رسد. حال زنگ خطری برای آکروبازان به صدا درآمده است چرا که به تازگی کمپانی دیزنی ربات‌های جدید توسعه داده که می‌تواند حرکات آکروباتیک انجام دهد. در ویدیو‌ی منتشر شده از این ربات دیزنی ، می‌توانید حرکت خارق‌العاده‌اش را تماشا کنید.

البته ربات جدید دیزنی هنوز دست ندارد و بیشتر شبیه یک تکه چوب است اما در آینده‌ای نزدیک با جمع شدن این تکنولوژی‌ها در کنار یکدیگر، ممکن است شاهد ربات‌های همه فن حریف نظیر نمونه‌های به نمایش گذاشته شده در فیلم‌های علمی- تخیلی باشیم.

مرکز تحقیقاتی دیزنی به تازگی ربات جدید خود را به نام استیکمن به نمایش گذاشته که می‌تواند در هوا پشتک بزند و پس از آن نیز به صورتی که برایش مشکلی پیش نیامده و امن باشد، فرود بیاید.

یان ربات از یک پردازنده، ژیروسکوپ یا گردش نما و اطلاعات زیاد دیگری استفاده می کند تا بتواند حرکات آکروباتیک عجیب خود را به نمایش بگذارد. این حرکات شامل پشتک، دو بار پشتک بالافاصله و افتادن امن می‌شود.

نکته جالب توجه اینجاست که ربات دیزنی با استفاده از سیستم‌های تعبیه شده در آن قادر است که زمان برخورد با زمین را محاسبه کرده و چند صدم ثانیه عقب تر بدن خود را باز کند.

 

تماشا کنید: حشره رباتیکی که با پرتوهای لیزر پرواز می کند

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی