ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

استیم لینک
تکنولوژی

اپلیکیشن Steam Link برای آیفون منتشر نخواهد شد [به‌روزرسانی]

اگر از کاربران استیم هستید و از آیفون استفاده می‌کنید، خبر بدی برایتان داریم. به نظر می‌رسد که اپل با انتشار اپلیکیشن Steam Link برای آی او اس مخالفت کرده است. با این اوصاف استیم ...

امین بیگ‌زاده
نوشته شده توسط امین بیگ‌زاده | ۴ خرداد ۱۳۹۷ | ۱۵:۳۰

اگر از کاربران استیم هستید و از آیفون استفاده می‌کنید، خبر بدی برایتان داریم. به نظر می‌رسد که اپل با انتشار اپلیکیشن Steam Link برای آی او اس مخالفت کرده است. با این اوصاف استیم برای همیشه در انحصار کاربران دیوایس‌های اندرویدی باقی خواهد ماند.

استیم لینک اپلیکیشنی است که به شما اجازه می‌دهد تا بازی کردن‌تان روی پی سی و مک را مستقیما روی موبایل استریم کنید. هفته گذشته بود که نسخه بتای این اپ در گوگل‌پلی منتشر شد و همان موقع اعلام گشت که به زودی نسخه آی او اس آن نیز از راه می‌رسد.

ولی متأسفانه علیرغم تأیید اولیه اپل، به نظر می‌رسد که شرکت کوپرتینویی حالا از تصمیم خود بازگشته است. مقامات والو با انتشار بیانیه‌ای تلاش کرده‌اند که علت این موضوع را به مخاطبین خود توضیح بدهند:

«روز دوشنبه هفتم ماه می، اپل مجوز انتشار اپلیکیشن استیم لینک را صادر کرد. در روز چهارشنبه نهم می، والو خبر انتشار اپلیکیشن را منتشر نمود. اما فردای همان روز اپل با اشاره به تعارض‌هایی که در خط مشی اپلیکیشن با سیاست‌هایش وجود داشت این مجوز را فسخ کرد و اعلام کرد که کارمندانش در بررسی‌های اولیه متوجه این تعارضات نشده بودند. تیم والو به اپل درخواست بررسی مجدد داد و اعلام کرد که استیم لینک هم مثل بسیاری از اپلیکیشن‌های کنترل از راه دور دسکتاپ موجود در اپ استور است و تفاوتی با آن‌ها ندارد. اما در نهایت درخواست والو رد شد و باعث شد که جلوی انتشار استیم لینک برای آی او اس گرفته شود. تیم ما ساعات زیادی را صرف این پروژه و گرفتن مجوز انتشار آن کرد و مشخصا بابت این اتفاق بسیار مأیوس هستیم. اما امیدواریم که اپل در آینده در تصمیم خود تجدید نظر کند.»

شکی نیست که این تصمیم اپل، تصمیم بسیار عجیبی بوده چرا که در حال حاضر اپلیکیشن‌های مشابهی در اپ‌استور هستند که دقیقا همین کار استیم لینک را انجام می‌دهند. هنوز جزئیات زیادی در مورد «ناسازگاری‌های سیاست‌ها» که اپل به آن اشاره کرده در دسترس نیست، ولی بسیار بعید می‌دانیم که در آینده هم علت دقیق این اتفاق را متوجه شویم.

به‌روزرسانی: به گزارش انگجت ظاهرا فیل شیلر، نایب رییس ارشد اپل طی ایمیلی به کاربران استیم به آنان وعده داده که همراه با والو مشغول توسعه اپلیکیشنی هستند که با قوانین اپ استور مغایرت نداشته باشد. اگر چه این موضوع به معنای این نیست که اپلیکیشن صد در صد برای iOS منتشر می‌شود، اما روزنه امیدی برای طرفداران استیم به شمار می‌رود.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی