ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

بانک DNA
علمی

آیا حیوانات منقرض شده دوباره روی زمین ظاهر می شوند؟

به تازگی گزارش شده محققان در حال ساخت یک بانک DNA هستند تا با پیشرفت تکنولوژی در آینده بتوانند گونه‌های جانوری منقرض شده را به حیات بازگردانند. این پروژه که ۱.۳ میلیون دلار روی آن ...

امین قیاسی
نوشته شده توسط امین قیاسی | ۵ خرداد ۱۳۹۷ | ۱۶:۰۰

به تازگی گزارش شده محققان در حال ساخت یک بانک DNA هستند تا با پیشرفت تکنولوژی در آینده بتوانند گونه‌های جانوری منقرض شده را به حیات بازگردانند. این پروژه که ۱.۳ میلیون دلار روی آن سرمایه گذاری شده،  CryoArks نام داشته و کشتی یخی معنی می دهد.

پژوهشگران خاطر نشان نمودند که می‌توان از این DNA‌ها علاوه بر برای بازگرداندن گونه‌های جانوری، اطلاعات مفید ژنتیکی برای گونه‌های جانوری در معرض خطر نیز تهیه کرد. ضمن اینکه تحقیقات یاد شده به دانشمندان کمک می‌کند تا نحوه‌ی تکامل DNA جانوران را بهتر درک کرده، منشا‌ء عادتشان را مشخص نموده و بیماری‌هایی که در برابرشان آسیب پذیرند را شناسایی کنند.

بانک DNA

زمانی که یک گونه جانوری منقرض می‌گردد، اطلاعات بسیار زیادی از تاریخچه‌ی  تکامل و نحوه‌ی تطبیق پذیری‌اش با طبیعت از بین می‌رود. این اطلاعات می‌تواند در آینده به کمک محققان بیاید و آنها می‌توانند از DNA یخ زده‌ی آنها استفاده کرده و با بازآفرینی آنها، امیدی برای نسل‌های آینده به ارمغان آورند.

دروقاع محققان سعی کرده‌اند با تهیه  کردن یک کپی از DNA موجودات زنده روی زمین، یک نسخه‌ی پشتیبان از آنها تهیه کرده تا در مواقع موردنیاز بتوانند سراغش آمده و از آنها استفاده کنند.

بانک DNA

علاوه بر این CryoArks، دسترسی محققان به بافت‌ها، سلول‌ها و  DNA  نایابترین موجودات کرده را محیا می‌کند. در واقع این بانک DNA قصدی مانند کشتی نوح را دنبال می‌کند با این تفاوت که موجودی در این کشتی حضور ندارد و تنها نمونه‌هایی یخ زده از DNA  آنها موجود خواهد بود.

این پروژه از تیرماه امسال آغاز شده و تا به حال ۱.۳ میلیون دلار سرمایه به این پروژه تزریق شده است اما هنوز مشخص نیست که پروسه‌ی انجام آن به کجا رسیده و نمونه‌های گرفته شده در کجا کنار یکدیگر جمع شده‌اند.

 

تماشا کنید: کوچکترین تابلوی مونالیزا جهان با رشته های DNA ساخته شد

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (4 مورد)
  • نوون‌لواش
    نوون‌لواش | ۵ خرداد ۱۳۹۷

    بابا این سوالات از رئیس شورای نگه‌بان بپرسید.

  • No AsAb
    No AsAb | ۵ خرداد ۱۳۹۷

    استغفرالله

  • ?️
    ?️ | ۵ خرداد ۱۳۹۷

    برای باغ وحش ها و جانور شناسان جذاب است.

  • Masoudz74
    Masoudz74 | ۵ خرداد ۱۳۹۷

    چه جالب✌✌✌

مطالب پیشنهادی