ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

تلویزیون‌های QLED سال ۲۰۱۸ سامسونگ به تکنولوژی FreeSync مجهز می‌شوند

شرکت سامسونگ به تازگی اعلام کرده که قرار است به روزرسانی جدیدی برای تلویزیون‌های QLED سال ۲۰۱۸ خود عرضه کرده و پشتیبانی از تکنولوژی FreeSync را برای آنها فراهم آورد. این تکنولوژی منحصر به شرکت AMD با هماهنگ ...

امین قیاسی
نوشته شده توسط امین قیاسی | ۵ خرداد ۱۳۹۷ | ۱۰:۰۰

شرکت سامسونگ به تازگی اعلام کرده که قرار است به روزرسانی جدیدی برای تلویزیون‌های QLED سال ۲۰۱۸ خود عرضه کرده و پشتیبانی از تکنولوژی FreeSync را برای آنها فراهم آورد.

این تکنولوژی منحصر به شرکت AMD با هماهنگ کردن نرخ فریم خروجی تصویر با نرخ رفرش تلویزیون سعی می‌کند از وقوع بریدگی در تصویر به نمایش گذاشته جلوگیری کرده و تصویری با کیفیت و روان برای گیم به ارمغان آورد. در مواقعی که این دو نرخ فریم با یکدیگر یکسان نباشند، برش‌هایی در تصویر به نمایش گذاشته شده رخ می‌دهد که تکنولوژی جدید از بوجود آمدن آنها جلوگیری می‌کند.

سامسونگ اعلام نموده که با بخش اکس باکس مایکروسافت برای طراحی تلویزیون‌های جدیدش همکاری نموده و سعی کرده با قرار دادن این ویژگی در تلویزیون‌های 4K جدیدش، قابلیت‌های ویژه‌ی اکس باکس وان اکس را بیش از پیش به نمایش بگذارد.

البته در کنار این ویژگی‌ جدید، مشکلاتی نیز وجود دارد. در حال حاضر تکنولوژی FreeSync تنها می‌تواند از رزولوشن 1080p پشتیبانی کند و کمپانی کره‌ای اعلام کرده که ممکن است مشکلات کوچکی نیز در برخی مواقع برای روشنایی این تلویزیون‌ها به وجود بیاید.

در حال حاضر تلویزیون‌های NU8000، Q6FN، Q7FN و Q9FN از تکنولوژی FreeSync شرکت AMD پشتیبانی کرده و پس از نصب آخرین نسخه‌ی سیستم عامل موجود، می‌توان این حالت را در منوی تنظیمات و بخش بازی یا گیم پیدا کرد.

سامسونگ در زمان معرفی سری 2018 تلویزیون های QLED خود، اعلام کرده بود که این تلویزیون‌ها از دستیار هوشمند بیکسبی و قابلیت «Ambient Mode» پشتیبانی می کنند. حال به این دو ویژگی، پشتیبانی از FreeSync نیز اضافه شده است.

تلویزیون‌های QLED سال ۲۰۱۸ سامسونگ تولید رنگ های زنده، کنتراست خوب و رنگ مشکی عمیق را نمایش می دهند و به لطف بیکسبی نیز کاربران می توانند بسیاری از کارکردهای تلویزیون را از طریق دستورات صوتی خود، کنترل نمایند. به عنوان مثال می توان با این دستورات کانال ها را عوض کرد یا صدا را تنظیم نمود.

قابلیت جالب دیگر Ambient Mode است که تطبیق تصویر پس زمینه به نمایش درآمده با رنگ و طرح دیوار محل نصب آن را به نحوی انجام می دهد که تلویزیون از دید کاربران نامرئی به نظر خواهد رسید. انتظار می رود این قابلیت در حالتی قابل استفاده باشد که تلویزیون روی دیوار نصب شده باشد. قابلیت یاد شده همچنین می تواند اطلاعاتی از قبیل اخبار، گزارشات ترافیک، وضعیت آب و هوا و ... را به کاربر نمایش دهد.

 

تماشا کنید: بررسی سوختگی پیکسل در تلویزیون های OLED و QLED توسط دیجیاتو 

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • JEFRiUM
    JEFRiUM | ۵ خرداد ۱۳۹۷

    همه میدونن فعلا هیچ تکنولوژی به کیفیت OLED نمیرسه.

مطالب پیشنهادی