ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

نرم افزار و اپلیکیشن

جمع ستارگان؛ بازی‌هایی با بیشترین میانگین امتیاز در گوگل پلی

هر چه قدر هم که نسبت به اپلیکیشن‌ها و بازی‌های موبایل اطلاعات داشته باشید، باز نمی‌توانید تاثیر نقدهای کاربران روی اپ‌هایی که می‌گیرید را انکار کنید. تنها هم نیستید، نظرسنجی Apptentive نشان می‌دهد که 59 درصد از ...

محمد کریمی
نوشته شده توسط محمد کریمی | ۵ خرداد ۱۳۹۷ | ۱۹:۰۰

هر چه قدر هم که نسبت به اپلیکیشن‌ها و بازی‌های موبایل اطلاعات داشته باشید، باز نمی‌توانید تاثیر نقدهای کاربران روی اپ‌هایی که می‌گیرید را انکار کنید. تنها هم نیستید، نظرسنجی Apptentive نشان می‌دهد که 59 درصد از کاربران اپ‌استور بیش از دانلود برنامه‌ها و بازی‌های جدید به امتیازات آن‌ها نگاه می‌کنند.

با توجه به اینکه در گوگل‌پلی اپلیکیشن‌های تقلبی بیشتری وجود دارد و یکی از راه‌های تشخیص اپ‌هایی که از کاربر سوء استفاده می‌کنند نیز همین نقدهای کاربران است، بنابراین می‌توانیم حدس بزنیم که همین آمار کم و پیش برای فروشگاه گوگل پلی و برنامه‌های اندرویدی هم صدق می‌کند.

امتیازاتی که کاربران می‌دهند نقش موثری روی جذب بقیه به اپ‌ها و بازی‌ها دارند اما تاکنون فکر کرده‌اید که بین هزاران اپلیکیشنی که در فروشگاه‌ها در دسترس هستند، کدام یک توانسته‌اند امتیاز بیشتری بگیرند؟ اگر کنجکاوید با پرامتیازترین بازی‌های یکی از محبوب‌ترین مارکت‌های موجود برای عناوین موبایل آشنا شوید، پیشنهاد می‌کنیم مطلب پیش‌رو را از دست ندهید.

در این مقاله و با استناد به داده‌های وب‌سایت تحلیلی Appbrain، بازی‌هایی معرفی کرده‌ایم که بیش از هزار کاربر به آن‌ها رای داده‌اند، شناخته شده هستند و توانسته‌اند میانگین امتیاز حداقل 4.86 را از کاربران گوگل‌ پلی به دست بیاورند. بیش از این مقدمه را طولانی نمی‌کنیم؛ با پرامتیازترین عناوین پلی استور آشنا شوید.

The Room: Old Sins

معرفی The Room Old Sins

  • بازی آفلاین است
  • میانگین امتیاز 4.93 از دوازده هزار نقد

تمام قسمت‌های سری The Room با استقبال کاربران مواجه شده‌اند و همگی توانسته میانگین امتیاز بالای 4.7 را به دست بیاورند. در این بین آخرین نسخه مجموعه نظرات مثبت‌تری گرفته که البته چون بازی به تازگی انتشار یافته، ممکن است در آینده و با دریافت‌ نقدهای بیشتر تغییری در رتبه‌بندی ببینیم.

مشابه بقیه عناوین سری، The Room Old Sins روند ساده‌ای دارد: یک معما را حل می کنید، «آهان» را با کشیدن الف وسطش به زبان می‌آورید، به سراغ معمای بعدی می‌روید و دوباره همین کلمه را می‌گویید. چرخه‌ای که تا پایان هم تکرار می‌شود و بزرگترین نکته مثبت بازی نیز همین است.

معماها در عین آنکه پیچیدگی و گستردگی لازم را دارند اما هیچ‌وقت غیر‌منطقی نمی شوند. در واقع همه چیز پیش روی‌تان قرار گرفته و اگر کمی دقت کنید، می توانید به جواب برسید. این ویژگی در کنار ارائه یک داستان درگیر کننده، تعامل مخاطب با معماها و گرافیک همیشه بالا The Room Old Sins را تبدیل به پرامتیازترین بازی گوگل‌ پلی کرده است.

The Room: Old Sins

The Room: Old Sins

سازنده: Fireproof Games قیمت: 4.99 دلار دسته بندی:
سیستم عامل: iOS و اندروید حجم: 778/1100 مگابایت زبان:

Game Dev Tycoon

Game Dev Tycoon

  • بازی آفلاین است
  • میانگین امتیاز 4.91 از شش هزار و پانصد نقد

خوب رسیدیم به دوست‌داشتنی‌ترین بازی لیست، البته از نظر خودم؛ Game Dev Tycoon برای کسانی که عاشق بازی‌های ویدیویی هستند فقط یک اثر سرگرم‌کننده نیست و با باز گذاشتن دست مخاطب برای ساخت عناوین مختلف، هم چالش‌های مدیریت یک استودیو را به تصویر می‌کشد و هم نشان می‌دهد که عدم حمایت از صنعت گیم چه تاثیرات منفی می‌تواند در حیات سازندگان داشته باشد.

Game Dev Tycoon در در چارچوب هدفی که پیش گرفته دنیایی از تصمیمات را در اختیار کاربر می گذارد و او را با کمترین راهنمایی‌ها رها می کند. شاید در دقایق اولیه کمی گیج شوید اما بعد از مدتی به آن عادت می‌کنید. بد نیست بدانید این شبیه‌ساز مدیریت بازیسازی توانسته فروش بیشتری روی دیوایس‌های اندرویدی داشته باشد.

Game Dev Tycoon

Game Dev Tycoon

سازنده: Greenheart Games قیمت: 4.99 دلار دسته بندی:
سیستم عامل: iOS و اندروید حجم: 172.9 / 83 مگابایت زبان:

SIMULACRA

  • بازی آفلاین است
  • میانگین امتیاز 4.9 از دو هزار و پانصد نقد

تکنولوژی تا چه حد می‌تواند بی‌رحم باشد؟ سیمولاکرا در لابه‌لای روایت داستان خود به موضوعات مختلفی می‌پردازد و بعضی وقت‌ها هم از هدفش دور می‌شود ولی با تمام مشکلاتش، خیلی خوب توانسته از مشکلات دنیای آنلاین برای پیشبرد اتفاقات استفاده کند: «همه این‌ها [دروغ‌ها] بخشی از بازی در فضای مجازی هستند، مگر عکس‌های پروفایل‌مان ورژنی بهتر از خودمان نیستند؟»

همانند بقیه عناوین مشابه که در آن‌ها یک موبایل ناشناس به دستان‌تان می‌افتد، با سیمولاکرا نیز اتفاقی تلفن همراه دختری را پیدا می‌کنید و حالا باید با گشتن در بخش‌های مختلف این گوشی از سرنوشت او دست بیاورید. بازی به نوعی ادامه معنوی SIM - Sara is Missing به حساب می‌آید و محبوبیت زیاد SIM روی موفقیت‌های سیمولاکرا هم بی‌تاثیر نبوده است.

SIMULACRA

SIMULACRA

سازنده: Kaigan Games قیمت: 4.99 دلار دسته بندی:
سیستم عامل: iOS و اندروید حجم: 354 / 241 مگابایت زبان:

Data Wing

بیشترین میانگین امتیاز در گوگل پلی

  • بازی آفلاین است
  • میانگین امتیاز 4.88 از صد و بیست هزار نقد

در دیتا وینگ نه خبری از تبلیغات دروغین است و نه توسعه دهنده با استفاده گمراه کننده از کلمه «رایگان» سعی کرده مخاطب را جذب کند. فقط خودتان هستید و یک تجربه فراموش نشدنی. هیچ چیزی مانع نمی‌شود. عنوانی بی‌ادعا که هرچند گیم‌پلی جذابی دارد اما بیشتر به خاطر همین سادگی‌ و عدم سوء استفاده از اعتماد کاربر بود که به لیست «پرامتیازترین بازی گوگل پلی» راه یافت.

دیتا وینگ نقش داده‌ کامپیوتری را به بازیکن می‌دهد که خودش در مسیر حرکت کرده و تنها با نگه داشتن انگشت‌تان روی قسمت چپ یا راست صفحه لمسی می توانید جهت او را تغییر دهید. اما نکته جالب گیم پلی، چگونگی افزایش سرعت داده است. در قسمت پایینی این کاراکتر یک نور آتش مانند وجود دارد و وقتی که با این قسمت به دیوارها نزدیک می‌شوید، سرعت کاراکتر اصلی افزایش می‌یابد.

Data Wing

Data Wing

سازنده: Dan Vogt قیمت: رایگان دسته بندی:
سیستم عامل: iOS و اندروید حجم: 98.5 / 63 مگابایت زبان:

DISTRAINT: Pocket Pixel Horror

  • بازی آفلاین است
  • میانگین امتیاز 4.88 از هفتاد هزار نقد

DISTRAINT: Pocket Pixel Horror پازل‌های ساده‌ای دارد و حتی برای کسانی که به گیم‌پلی بیشتر از بقیه بخش‌ها اهمیت می‌دهند شاید بعد از مدتی خسته کننده شود، با این حال داستان گیرا، اتمسفر تاریک، ترس روانشناسانه و موسیقی ترسناک بازی به قدری جذاب بوده که ساخته Jesse Makkonen را تبدیل به پرامتیازترین بازی گوگل پلی در سبک «ماجراجویی» کند. بازی داستان فردی با نام «پرایس» (Price) را بازگو می‌کند که برای همکاری با یک شرکت معروف، دست به کار خطرناکی می‌زند.

DISTRAINT: Pocket Pixel Horror

DISTRAINT: Pocket Pixel Horror

سازنده: Jesse Makkonen قیمت: نسخه اندروید رایگان دسته بندی:
سیستم عامل: iOS و اندروید حجم: 117.4 / 65 مگابایت زبان:

Rusty Lake: Roots

  • بازی آفلاین است
  • میانگین امتیاز 4.88 از شش هزار و پانصد نقد

ششمین بازی لیست باز هم به عنوانی ماجراجویی تعلق دارد؛ همانند سری The Room مجموعه Rusty Lake نیز همیشه با اقبال خوب کاربران روبه‌رو شده‌ و هر سه قسمت بازی به خاطر معماهای چالش‌برانگیز، داستان عجیب و سبک گرافیکی خاصی که دارند جزو آثار محبوب اشاره و کلیک (Point & Click) اسمارت‌فون‌ها هستند.

Roots که قسمت دوم این مجموعه به شمار می‌رود، داستان یک دانه و زندگی‌های تحت تاثیر آن را بازگو می‌کند؛ سرنوشت «جیمز وندربوم» (James Vanderboom) بعد از کاشت دانه‌ای عجیب در باغچه خانه‎اش به طرز عجیبی عوض می‌شود. چه چیزی این دانه را خاص کرده بود؟

Rusty Lake: Roots

Rusty Lake: Roots

سازنده: Rusty Lake قیمت: 2.99 دلار دسته بندی:
سیستم عامل: iOS و اندروید حجم: 100.6 / 84 مگابایت زبان:

Linelight

  • بازی آفلاین است
  • میانگین امتیاز 4.87 از نه هزار و پانصد رای

چه می‌شود اگر یک بازی ویدیویی در مینیمال‌ترین حالت خود باشد؟ سوالی که Linelight با گیم پلی ساده خود به خوبی جواب دهد و نکته مهم، ارائه یک تجربه سرگرم کننده با وجود ایده های قدیمی است. در هر مرحله کنترل یک جسم رنگی را داشته و حالا با عبور آن از بین سیم های مختلف باید سعی کنید تا او را به خط پایان برسید.

از معماها بگیرید تا موسیقی و گرافیک همه به هوشمندانه‌ترین حالت ممکن طراحی شده‌اند. چگونگی حرکت نور بین سیم‌ها باعث شده تا بازی نسبت به عناوین مشابه کاملا متفاوت به نظر برسد و از آن طرف هر چه قدر بیشتر پیش بروید پازل ها تنوع بیشتری پیدا میکنند؛ Linelight نه تنها در لیست «پرامتیازترین بازی گوگل پلی» قرار دارد بلکه تجربه‌ای آرامش‌بخش نیز برای کاربر به ارمغان می‌آورد.

Linelight

Linelight

سازنده: Brett Taylor قیمت: 1.99 دلار دسته بندی:
سیستم عامل: iOS و اندروید حجم: 122.7 مگابایت زبان:

Bridge Constructor Portal

پرامتیازترین بازی گوگل پلی

  • بازی آفلاین است
  • میانگین امتیاز 4.87 از چهار هزار نقد

Bridge Constructor Portal بازگشت بازی‌های معروف کمپانی والو به صنعت گیم بود، البته نه آنگونه که انتظار داشتیم؛ بازی ترکیب دو سری Bridge Constructor و Portal است و همانند بقیه عناوین ساخت‌وساز نیز در اینجا باید با ساختن پل‌هایی شخصیت‌های داستان را به خط پایان برسانید، با این تفاوت که حالا با المان‌های دنیای پورتال نیز سر و کله می‌زنید. اگرچه ساخته جدید استودیوی Headup Games عنوانی سرگرم‌کننده با معماهای بعضا خلاقانه است ولی نباید تاثیر زیاد نام «پورتال» در میانگین امتیاز بالای بازی را نادیده بگیریم.

Bridge Constructor Portal

Bridge Constructor Portal

سازنده: Headup Games قیمت: 4.99 دلار دسته بندی:
سیستم عامل: iOS و اندروید حجم: 157 / 95 مگابایت زبان:

Thimbleweed Park

  • بازی آفلاین است
  • میانگین امتیاز 4.87 از هزار نقد

Thimbleweed Park که عنوانی اشاره و کلیک است، داستان دو مامور اف بی آی به نام های Ray و Reyes را روایت می‌کند که برای رسیدگی به پرونده یک قتل مرموز به منطقه ای با نام Thimbleweed Park قدم می‌گذارند، غافل از اینکه مشکلات بزرگ‌تری سر راه آن‌ها قرار خواهد گرفت. دیجیاتو در بخشی از نقد خود از بازی می‌نویسد:

طنز ظریف و شوخی با همه چی با اسانس جنایت و فانتزی؛ بازی همانند یک سریال جنایی شروع شده و به‌تدریج فانتزی به درون مویرگ‌های آن تزریق می‌شود. در نهایت هم با پایان میخکوب‌کننده و البته بامزه خود رسالت خودش را به زیبایی هرچه تمام‌تر به اتمام می‌رساند.

Thimbleweed Park

Thimbleweed Park

سازنده: Terrible Toybox قیمت: 9.99 دلار دسته بندی:
سیستم عامل: iOS و اندروید حجم: 986 مگابایت زبان:

red

red

  • بازی آفلاین است
  • میانگین امتیاز 4.86 از پانزده هزار نقد

عناوینی همانند red به خاطر استفاده جالب پتانسیل‌های صفحات لمسی، همیشه با استقبال خوب کاربران مواجه شده‌اند و علت اینکه yellow و ادامه‌اش red توانستند بیش از بقیه نظرات مثبت کاربران را جلب کنند به تفاوت مناسب معماهای بازی باز می‌گردد. در هر مرحله با نگرشی متفاوت باید سعی کنید به راز پشت اشیاء موجود در محیط و نوشته‌هایی که می‌بینید پی ببرید؛ گاهی اوقات روی صفحه کلیک نمایید، نور صفحه را زیاد کنید یا دست تان را در بعضی نقاط صفحه بکشید.

red

red

سازنده: Bart Bonte قیمت: رایگان با پرداخت درون برنامه ای دسته بندی:
سیستم عامل: iOS و اندروید حجم: 36 / 20 مگابایت زبان:
دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی