ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

آمریکا برای لغو تحریم ها با ZTE به توافق می رسد [به روز رسانی]

آمریکا به توافقی برای برداشتن تحریم ها علیه کمپانی چینی ZTE دست می یابد. این موضوع را تیم مدیریتی دونالد ترامپ اعلام کرده است. ZTE از ماه ها قبل به علت دور زدن تحریم های آمریکا ...

علی باقرزاده
نوشته شده توسط علی باقرزاده | ۶ خرداد ۱۳۹۷ | ۱۲:۱۰

آمریکا به توافقی برای برداشتن تحریم ها علیه کمپانی چینی ZTE دست می یابد. این موضوع را تیم مدیریتی دونالد ترامپ اعلام کرده است.

ZTE از ماه ها قبل به علت دور زدن تحریم های آمریکا و  به بهانه عدم تبعیت ZTE از توافقنامه های قبلی و بنا بر دستور وزارت بازرگانی آمریکا از داد و ستد با کمپانی های آمریکایی منع شده بود. با این حال این شرکت تقاضای تعلیق تحریم ها را به این وزارت خانه ارائه داد و حتی دونالد ترامپ نیز تلاش کرده بود این تحریم ها را رفع کند.

در هفته قبل وال استریت ژورنال گزارش کرد که آمریکا و چین در زمینه تحریم های اعمال شده علیه ZTE به توافق رسیده اند. بر اساس این گزارش اعلام شده بود که تحریم هایی که این کمپانی را تا سال 2025 از دریافت محصولات صادراتی آمریکا منع می کرد، برداشته خواهد شد، ولی این شرکت باید تغییرات عمده ای را در مدیریت خود اعمال کند و در عین حال جریمه های بیشتری را بپردازد. البته چندی بعد دونالد ترامپ بخشی از گزارش وال استریت ژورنال را نفی کرد.

تحریم های مورد بحث ZTE را از دریافت محصولات سخت افزاری و نیز نرم افزار ها از کمپانی های آمریکایی منع می کرد. بر اساس توافق اخیر، ZTE می پذیرد که جریمه ای را بپردازد و تغییراتی را در تیم مدیریتی خود اعمال کند. همچنین مأمورانی از آمریکا برای نظارت بر استانداردهای تطبیقی در کمپانی چینی مستقر خواهند شد.

کمپانی ZTE چهارمین برند بزرگ عرضه کننده گوشی های هوشمند در آمریکا است و محدودیت های اعمال شده پیشین موجب شده بود این کمپانی  فعالیت های تولید خود را معلق کند و حتی در این باره خبرگزاری بلومبرگ گزارش کرده بود که این کمپانی تولید کننده گوشی های هوشمند انتظار دارد ضرری 3.1 میلیارد دلاری را متحمل شود. همچنین اخیراً گفته شده بود که اکثریت 75 هزار کارمند کمپانی، کاری برای انجام دادن در شرکت ندارند.

 

به روز رسانی:

دونالد ترامپ اعلام کرده: «دولت اوباما به همراه سناتور شومر به ZTE اجازه داده اند که بدون بررسی های امنیتی شکوفا شود. من به این موضوع پایان دادم»

به عقیده او دوباره با تضمین های امنیتی سطح بالا موضوع باز می شود. ترامپ تلویحاً اشاره کرده که با ZTE توافق حاصل شده است.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (5 مورد)
  • jalal
    jalal | ۶ خرداد ۱۳۹۷

    هر که با آمریکا در افتاد ، ور افتاد !

  • اردلان
    اردلان | ۵ خرداد ۱۳۹۷

    برای چین خوبه.
    الان خسارت و جریمه رو به جون میخره. بعد تا اون زمان پایان قرارداد، به چنان قدرتی میرسه که چیپست های آمریکایی رو قورت میده و اون موقع هست که آمریکا و ترامپ به چیز خوردن میوفتن.

    ولی در کل یه مطلب پر واضحه:
    ترامپ بی خیال همه ی دنیاست، ولی به شدت به فکر منافع مردم کشور خودشه.

    • آریا
      آریا | ۵ خرداد ۱۳۹۷

      اندرویدش رو میخواد چیکار کنه؟? ?

      • اردلان
        اردلان | ۷ خرداد ۱۳۹۷

        بالاخره اندروید هم یه روز نبود
        مطمئنا رقابت، باعث پیشرفت خواهد شد و مصرف کننده، نفع واقعیش رو می بره

  • آریا
    آریا | ۵ خرداد ۱۳۹۷

    به جاش یاد میگیرن که دیگه با امریکا در نیفتن

مطالب پیشنهادی