ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

جایزه باگ
تکنولوژی

جایزه باگ یابی 36 هزار دلاری گوگل به جوان اروگوئه ای رسید

گوگل به تازگی جایزه باگ یابی خود را به یک جوان اروگوئه ای اهدا کرده. این جایزه 36 هزار دلاری برای یافتن باگی در یکی از سیستم های گوگل پرداخت شده است. جایزه مذکور در ...

علی باقرزاده
نوشته شده توسط علی باقرزاده | ۶ خرداد ۱۳۹۷ | ۱۳:۳۰

گوگل به تازگی جایزه باگ یابی خود را به یک جوان اروگوئه ای اهدا کرده. این جایزه 36 هزار دلاری برای یافتن باگی در یکی از سیستم های گوگل پرداخت شده است.

جایزه مذکور در برنامه «Bug bounty program» پرداخت شده که بر اساس آن به افرادی که باگ های خاصی را پیدا کرده و گزارش کنند، جوایز نقدی اهدا می شود. باگی که «ایزِگیِل پِریرا» کشف کرده به او امکان تغییر در سیستم های داخلی گوگل را می داده است.  این پنجمین باری است که باگ های گزارش شده توسط پریرا مورد قبول گوگل واقع شده و البته این مورد بیشترین سود را برای او داشته است.

پِریرا در 10 سالگی صاحب یک کامپیوتر شد و از سن11 سالگی به کلاس های مقدماتی برنامه نویسی رفت. در سال های پس از آن نیز یادگیری برنامه نویسی را ادامه داد.در سال 2016 پس از اینکه در مسابقه کد نویسی برنده شد، گوگل او را به مقر خود در کالیفرنیا فرا خواند.

جایزه باگ

پریرا که جایزه باگ یابی 36 هزار و 337 دلاری را برنده شده، این باگ را در اوایل سال جاری میلادی یافته. با این حال گوگل اکنون که این مشکل را رفع کرده، خبر از این باگ داده است. پریرا پیش از این در تیر تا مرداد ماه سال 96 نیز جایزه ای 10 هزار دلاری را برنده شده بود. پریرا اکنون به تحصیل در رشته کامپیوتر در دانشگاه مشغول است.

او در نهایت امیدوار است مدرک کارشناسی ارشد خود را در رشته امنیت کامپیوتری دریافت نماید. البته همچنان در وقت های آزاد به باگ یابی ادامه خواهد داد. پریرا اکنون در تالار مشاهیر گوگل رتبه 12 را به خود تخصیص داده است.

گوگل در سال 2017 برای یافتن باگ ها مبلغ 2.9 میلیون دلار را به 274 محقق مختلف اهدا کرده بود. بیشترین مبلغ این جوایز 112 هزار و 500 دلار بود.

 

تماشا کنید: پلان؛ آشنایی با حفره های امنیتی اسپکتر و ملتداون در پردازنده ها

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (2 مورد)
  • Mehrad Shams
    Mehrad Shams | ۷ خرداد ۱۳۹۷

    گوگل اینجوری امنیت کاربراشو تامین میکنه
    مسنجرای ایرانیم که اصلا نمیدونن امنیت چی هست ???

  • اردلان
    اردلان | ۶ خرداد ۱۳۹۷

    دمش گرم

مطالب پیشنهادی