ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

۵ کتاب پیشنهادی بیل گیتس برای تابستان امسال

همه می‌دانند که بیل گیتس از آن دسته افرادی است که هر لحظه از زندگی‌اش را به کتاب خوانی گذرانده و تقریبا کتابی نیست که نخوانده باشد. بنیان‌گذار مایکروسافت گهگاه در بلاگ شخصی خود درباره‌ ...

امین قیاسی
نوشته شده توسط امین قیاسی | ۶ خرداد ۱۳۹۷ | ۱۹:۳۰

همه می‌دانند که بیل گیتس از آن دسته افرادی است که هر لحظه از زندگی‌اش را به کتاب خوانی گذرانده و تقریبا کتابی نیست که نخوانده باشد. بنیان‌گذار مایکروسافت گهگاه در بلاگ شخصی خود درباره‌ کتابهای مورد علاقه‌اش مطالبی می‌نویسد. بر همین اساس به تازگی ۵ کتاب پیشنهادی بیل گیتس برای تابستان امسال در مطلبی منتشر شده که می‌تواند در انتخاب بسیاری از کاربران تاثیر بگذارد.

این کتاب‌ها که شامل بیوگرافی، یادداشت، خاطرات شخصی و برندگان جایزه‌‌های مختلف می‌شوند، برخلاف موضوعات سنگینشان بسیار مناسب و ساده نوشته شده‌اند. به طوری که بیل گیتس از خواندن این ۵ کتاب لذت زیادی برده است. ۵ کتاب پیشنهادی بیل گیتس برای تابستان امسال عبارتند از :

۵. لینکولن در باردو (Lincoln in the Bardo)

این کتاب «George Saunders» که موفق شده جایزه ادبی من بوکر را از آن خود کند، یک رمان تاریخی است که به غم و اندوه آبراهام لینکولن برای از دست دادن فرزندش اختصاص دارد. بیل گیتس درباره این کتاب می‌گوید:

«من فکر می‌کردم که همه چیز را درباره‌ی لینکولن می‌دانم اما این کتاب باعث شد که متوجه اشتباهم بشوم و اطلاعات جدیدی درباره‌ی این قسمت از زندگی‌اش بدست آورم.»

۴. همه چیز به دلیل خاصی رخ می‌دهد (Everything Happens for a Reason)

این کتاب توسط «Kate Bowler» تاریخدان دانشگاه دوک نوشته شده و خاطرات شخصی وی را پس از مبتلا شدن به سرطان روده به قلم می‌کشد. او سعی می‌کند که متوجه شود چرا این اتفاق برایش رخ داده است. گیتس خاطرنشان نموده این خاطرات موفق شده در عین حال هم ناراحت کننده باشد و هم لبختد بر لبان خواننده بیاورد.

۳. داستان پیشینه: تاریخچه‌ی بزرگی از همه چیز (Origin Story: A Big History of Everything)

این کتاب بر اساس یک سری دروس آنلاین نوشته شده که جهان هستی را از ابتدای تشکیلش یعنی ۱۳.۸ میلیارد سال قبل تا روزگار مدرن امروز به رشته‌ی تحریر در می‌آورد. بنیان‌گذار مایکروسافت معتقد است که این کتاب، مورد مناسبی برای شروع مطالعه در زمینه‌ی تاریخ هستی است و توانسته به زبانی ساده مسائل جالب و گسترده‌ای را بررسی کند.

۲. واقعیت (Factfulness)

«Hans Rosling» یک آماردان و فیزیکدان سوئدی بود که سال گذشته فوت شد اما پیش از آن با فرزند و عروسش برای نوشتن این کتاب همکاری نمود. کتاب واقعیت به بیان کردن کلی حقیقت درباره‌ی دنیا اختصاص دارد و مسائلی که نیاز است در این دنیا ارتقا بیابد را به صورت کلی مطرح می‌کند.

۱. لئوناردو داوینچی (Leonardo da Vinci)

«Walter Isaacson» بیوگرافی نویس معروفی است که تا به حال زندگی نامه‌های اشخاص معروفی نظیر بیل گیتس، آلبرت اینشتین و بنجامین فرانکلین را نوشته است اما این بار به سراغ مرد رنساس رفته تا ارتباط پیوسته وی با هنر و علم را به تصویر بکشد. به گفته‌ی گیتس، نویسنده توانسته رشته‌های مختلفی از زندگی داوینچی را با یکدیگر پیوند داده و خارق العاده بودن او را در ۶۰۰ صفحه تلویحاً به نمایش بگذارد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (4 مورد)
  • pouya s
    pouya s | ۷ خرداد ۱۳۹۷

    تو کتاب هایی که پارسال معرفی کرده بود فقط یکیش ترجمه شده تو امسالی ها حتما هیچ کدوم ترجمه نشده

  • No AsAb
    No AsAb | ۷ خرداد ۱۳۹۷

    پولم نداریم کتاب بخریم بعد هی میگن سران مطالعه پایینه. با اون قیمت نجومی کتابا انتظار دارن روزی یک کتاب تموم کنیم.

  • nostalgia darvari
    nostalgia darvari | ۶ خرداد ۱۳۹۷

    خوب کدومش ترجمه شده

    • hmasroor
      hmasroor | ۷ خرداد ۱۳۹۷

      البته به ترجمه ها نمیشه صد در صد اعتماد کرد چون بارها خودم شخصاً دیدم که مترجم کتاب رو اسلامیزه کرده و چیزایی که اصلاً تو متن اصلی نبوده رو صرفاً برای پاچه خواری و انتشار راحت کتابش توش نوشته.
      به خدا با این وضعیت مملکت که آزادی عقاید تو هیچ زمینه ای نیست حتی به کتاب ها هم دیگه نمیشه اعتماد کرد.

مطالب پیشنهادی