ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

سکونت در ماه
علمی

جف بزوس به دنبال انتقال صنایع سنگین به کره ماه است

جف بزوس، بنیانگذار کمپانی بلو اوریجین از برنامه های خود برای مسکونی سازی کره ماه با کمک ناسا و آژانس فضایی اروپا خبر داده است. این میلیاردر آمریکایی هرگز تمایل خود برای سکونت در ماه ...

یونس مرادی
نوشته شده توسط یونس مرادی | ۷ خرداد ۱۳۹۷ | ۱۴:۰۰

جف بزوس، بنیانگذار کمپانی بلو اوریجین از برنامه های خود برای مسکونی سازی کره ماه با کمک ناسا و آژانس فضایی اروپا خبر داده است.

این میلیاردر آمریکایی هرگز تمایل خود برای سکونت در ماه و حتی دسترسی انسان به سیاره های دیگر را مخفی نکرده است و حالا جزییات بیشتری از اهداف بلند مدتش را به صورت واضح بیان کرده است. وی طی مصاحبه ای از آمادگی خود برای همکاری با آژانس های فضایی آمریکا و اروپا به منظور پیاده سازی شرایط مناسب برای سکونت انسان در ماه خبر داده است:

کره ماه محل مناسبی برای زندگی است چرا که از دیگر اجرام آسمانی به ما نزدیکتر بوده و از آب کافی برای تبدیل به هوا و سوخت راکت ها برخوردار است.

بلندپروازی های بزوس به همین جا ختم نشده و از نظر وی طی چند دهه آینده انتقال صنایع سنگین زمین به کره ماه ساده تر خواهد شد. او همچنین معتقد است که برخی افراد در شهاب سنگ های توخالی به کار و زندگی خواهند پرداخت؛ ایده ای که از نظریات فیزیکدانی به نام «اونیل» برگرفته شده که سال ها قبل در دانشگاه پرینستون به تدریس می پرداخت.سکونت در ماهاز نظر وی پیاده سازی چنین پروژه های باعث می شود زمین به مکانی برای زندگی و صنایع سبک تبدیل شده و بدین ترتیب میزان آلودگی هوا و مشکلات اقلیمی تا حد زیادی بهبود پیدا کند. البته قرار نیست این پروژه ها توسط بلو اوریجین اجرا شوند بلکه این شرکت تنها شروع آن را کلید خواهد زد.

ایده سکونت در ماه را می توان نقطه مقابل برنامه های ایلان ماسک برای استفاده از پتانسیل های کره مریخ به شمار آورد که برای اجرایی سازی آن در حال توسعه راکت غول پیکر BFR است. از آنجایی که هردو کمپانی از توان فنی و منابع مالی سرشار برخوردار هستند، باید دید کدام یک از آنها در آینده موفق تر خواهد بود.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (3 مورد)
  • ائلشن جوادی
    ائلشن جوادی | ۷ خرداد ۱۳۹۷

    و ما همچنان در فیلترینگ هستیم...

  • s.s.b
    s.s.b | ۷ خرداد ۱۳۹۷

    نه نمیشه صنایع سنگین در زمین سنگینترم میشه دی ولی الایندگیشون کم میشه ولی در ماه هلیوم 3 هست معادنی برای استخراجش تاسیس میشه (فقط در این صورت مقرون به صرفست)ما پدیده ای در اینده داریم asteroid mining معادن در سیارکها منظومه شمسی سیارکاش از ماه دور تره فکنم ولی میشه یکیشونو یا چنتاشونو اورد به مدار زمین نزدیکتر از ماه و مواد معدنی (طلا پلاتانیوم وغیره)استخراج میکنند و به زمین میارند تاثیرش تو زندگی ما این میشه فلزارت و به خصوص فلزات گران بها (بیشتر اونایی که تو صنایع کاربورد داره)در زمین زیاد میشه کالاهایی میخرید ارزونتر در میاد

  • nostalgia darvari
    nostalgia darvari | ۷ خرداد ۱۳۹۷

    اینده نگری این جماعت باید ستود

مطالب پیشنهادی