ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

سرفس فون
تکنولوژی

کدهای کشف شده در SDK ویندوز 10 خبر از گوشی سرفس تاشو می دهند؟

مایکروسافت در ماه های اخیر پتنتی را ثبت کرده بود که خبر از یک گجت تاشو می داد که از نسخه خاصی از ویندوز 10 به نام اندرومدا بهره می بُرد. این دستگاه اشاره به ...

علی باقرزاده
نوشته شده توسط علی باقرزاده | ۷ خرداد ۱۳۹۷ | ۱۰:۰۰

مایکروسافت در ماه های اخیر پتنتی را ثبت کرده بود که خبر از یک گجت تاشو می داد که از نسخه خاصی از ویندوز 10 به نام اندرومدا بهره می بُرد. این دستگاه اشاره به تبلت تاشو داشت که می توانست به یک گوشی هوشمند بدل شود و شاید خبر از گوشی سرفس فون تاشو مایکروسافت می داد که مدتها است منتظرش هستیم. به تازگی در کیت توسعه نرم افزار (SDK) ویندوز 10 کدهایی مشاهده شده که اشاره به سیستم عامل اندرومدا دارد.

سیستم عامل اندرومدا

این موضوع را «WalkingCat» یکی از افشاگران ویندوز در توییتر مطرح کرده که پیش از این نیز لیستی از اپ های فروشگاه ویندوز را منتشر کرده بود که تنها با گوشی ها سازگار بودند و به سیستم عامل اندرومدا مرتبط بودند.

با این حال در اطلاعاتی که به تازگی منتشر شده سرنخ عجیبی مشاهده می شود: به نظر می رسد سیستم عامل اندرومدا از هر دو پردازنده های مبتنی بر معماری x86 و نیز مبتنی بر ARM پشتیبانی می کند. با این حال احتمالاً دستگاه نهاییِ مبتنی بر این سیستم عامل به پردازنده های ARM مجهز خواهد شد.

بنا بر آنچه که در این کدها آمده، دستگاه مبتنی بر سیستم عامل اندرومدا در واقع با نام «Factory OS Andromeda» مشخص شده که به دستگاهی واقعی بهره مند از این سیستم عامل اشاره می کنند.

سیستم عامل اندرومدا

علاوه بر اینها کدی که در کیت توسعه نرم افزار یافت شده، شامل ارجاعاتی به «WindowsCoreOS» است که ویندوز 10 را به پلتفرمی ماژولار بدل می کند. همچنین به «Polaris» اشاره شده که در واقع نسخه ای از «سی شل» (یک پیش پردازنده دستور که عموماً در یک پنجره متنی اجرا می‌شود و به کاربر اجازه می‌دهد تا دستورها را در آن تایپ و اجرا کند) است.

سیستم عامل اندرومدا

برخی از پتنت هایی که پیش از این از مایکروسافت دیده شده بود، شامل دستگاه هایی بهره مند از لولا بودند. گمانه زنی ها اشاره به این موضوع داشتند که برای ثابت ماندن دستگاه در حالت های تا شده آهنرباهایی تعبیه می شوند تا دستگاه به طور ناخواسته باز نشود.

سیستم عامل اندرومدا

بنا بر اطلاعات پتنت های پیشین، این گجت تا شو در حالات مختلفی از جمله: تبلت، لپتاپ، تاشده و حالتی مشابه با چادر قابل استفاده است.

در نهایت باید گفته که کدهای اخیر سرنخ هایی از یک دستگاه تاشو را می دهند. سوال اساسی این است که آیا باید منتظر عرضه دستگاه سرفس فون تاشو از مایکروسافت باشیم؟

 

تماشا کنید: طرحی از سرفس فون 2018

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • tarokh346
    tarokh346 | ۷ خرداد ۱۳۹۷

    من بیشتر منتظر خود سیستم عاملش هستم امیدوارم که فقط برای خود سرفیس فون نباشه برای کمپانی های دیگه عرضه بشه

مطالب پیشنهادی